غذای خام گربه 1

غذای خام گربه چیست؟ گربه سانان هزاران سال است که به خوردن غذای خام عادت دارند. گرچه گربه ها اهلی شده اند، اما هنوز موش و جوندگان دیگر را صید کرده و می خورند. این نشان می دهد که آنها برای رسیدن به یک غذای کامل که سلامت آنها را حفظ می کند، هنوز هم در رژیم های غذایی خود به گوشت نیاز دارند. اگر از خرید مواد غذایی گران قیمت تجاری گربه خسته شده اید، غذای خام گربه را تهیه کنید. در حالی که شما باید کارهای مقدماتی را انجام دهید، تهیه غذای گربه شخصی می تواند گربه شما را سالم و خوشحال نگه دارد.

عناصر غذای خام گربه:

  • 4/4 پوند (2 کیلوگرم) گوشت ماهیچه خام با استخوان
  • 14 اونس قلب خام، به طور ایده آل از همان حیوان گوشتی. اگر قلب در دسترس نباشد، باید 4000 میلی گرم تاورین مصرف کنید.
  • 7 اونس (200 گرم) جگر خام، به طور ایده آل از همان حیوان گوشتی. اگر نمی توانید کبد مناسب پیدا کنید، می توانید IU 4000 ویتامین A و IU 1600 ویتامین D را جایگزین کنید، اما سعی کنید به جای جایگزین از کبد واقعی استفاده کنید.
  • گوشت ماهیچه ای اضافی، اگر در حال جایگزین کردن اعضای بدن با تورین، ویتامین A و ویتامین D. باشید. برای مثال، اگر نمی توانید قلب پیدا کنید، 14 اونس گوشت را با استخوان اضافه کنید.
  •  16 اونس (2 فنجان) آب
  • 4 زرده تخم مرغ خام (ترجیحا از مرغ های بدون آنتی بیوتیک)
  • 4 کپسول مکمل دشبل وار
  • 4000 میلی گرم روغن ماهی
  • 200 میلی گرم کمپلکس ویتامین B
  • IU 800 ویتامین E. پودر قابل استفاده است، اما می توانید از کپسول های پر روغن نیز استفاده کنید.
  • 4/1 قاشق چایخوری پودر کلمپ و 4/1  قاشق چایخوری پودر دولس (1/2 قاشق چای خوری)، اختیاری است.
  • 4 قاشق چای خوری پودر پوسیلوم یا 8 قاشق چای خوری پوسته پوسیلیم، اختیاری است.

قسمت اول: تهیه غذای خام گربه

1.گربه خود را معاینه کنید.

غذای خام گربه

 قبل از شروع رژیم غذایی خانگی، گربه شما باید کاملاً سالم باشد. انتخاب غذای گربه مناسب برای رژیم غذای بسیار ضروری است. برای معاینه کامل گربه خود را نزد دامپزشک ببرید. شما همچنین باید رژیم و دستور العمل های خود را به متخصص تغذیه حیوانات نشان دهید تا مطمئن شوید که تمام مواد مغذی مورد نیاز گربه شما را تأمین می کند. دامپزشک می تواند به شما در یافتن متخصص تغذیه معتبر حیوانات در منطقه شما کمک کند یا می توانید یکی از آنها را بصورت آنلاین پیدا کنید.

2.برای مکمل آماده باشید.

هنگامی که غذای خام گربه را خرد کرده و فریز می کنید، این مقدار تائورین موجود در گربه را کاهش می دهد. برای جلوگیری از بروز مشکلات اساسی چشم و قلب، باید این آمینو اسید را تکمیل کنید. دریابید که کمبود تورین فوراً ظاهر نمی شود. در عوض، چند سال طول خواهد کشید، اما در این صورت ممکن است خسارت جبران ناپذیر باشد.  از متخصص تغذیه حیوانات بخواهید که دوز خاصی برای گربه شما پیشنهاد کند.

3.دست زدن ایمن به مواد غذایی را تمرین کنید.

غذای خام گربه

هر زمان که می خواهید به غذای خام گربه رسیدگی کنید، باید دست خود را به طور مرتب بشویید و با خیال راحت گوشت را ذخیره کنید. این برای جلوگیری از مسمومیت با سالمونلا است. همیشه از گوشت تازه استفاده کنید، هرگز از گوشتهایی که به نظر می رسد خراب شده اند. این می تواند خطر بیماری را افزایش دهد. استفاده از گوشت خام هنگام بارداری می تواند خطر ابتلا به توکسوپلاسموز، یک بیماری انگلی را افزایش دهد. دست های خود را مرتبا بشویید یا هنگام دست زدن، دستکش بپوشید.  اگر نگران تغذیه یک رژیم غذایی خام هستید، بدانید که هیچ مواد مغذی با تهیه مواد غذایی خام به جای پختن آن برای حیوان خانگی خود از بین نمی رود.

4.گوشت را خریداری کنید.

بسته به نوع گوشتی که شما استفاده می کنید، ممکن است در پیدا کردن گوشت با کیفیت بالا کار سختی داشته باشید. در حالی که خرید یک مرغ کامل از فروشگاه مواد غذایی شما ممکن است آسان باشد، ممکن است برای تهیه گوشت ارگان به دنبال یک کشاورز محلی یا قصاب باشید. اگر فقط مرغ کامل را می توانید برای استفاده پیدا کنید، فقط استخوان های خرد شده را خرد کرده و پیشنهاد دهید. با این حال، اگر استخوان ها بسیار بزرگ هستند گربه شما به راحتی از خوردن آنها خودداری می کند. فقط مطمئن شوید که استخوان ها را نمی پزید که می تواند باعث پاره شدن گلوی آنها و آسیب به دستگاه گوارش گربه شود.  خوشبختانه، مخلوط های از پیش ساخته گوشت خام به طور فزاینده ای در بخش های یخچال و فریزر فروشگاه های حیوانات خانگی موجود است. تنها کاری که باید بکنید ذوب و افزودن مکمل ها به گوشت است.

مطالب مرتبط:

چگونه از غذای گربه به طور صحیح نگهداری کنیم؟
روش های خانگی کردن گربه
چگونه غذای گربه را تغییر دهیم؟
چگونه غذای گربه سالم تهیه کنیم؟
چگونه گربه خود را حمام کنیم؟

قسمت دوم: جمع آوری غذای خام گربه

1.گوشت را آماده کنید.

غذای خام گربه

 لاشه را خرد کرده و گوشت ماهیچه ها را جدا کنید. گوشت ماهیچه ها را در تکه های خرد کرده یا از طریق چرخ گوشت با استفاده از بشقاب سنگ زنی فوق العاده بزرگ پردازش کنید. تکه کردن تکه های گوشت می تواند برای جویدن گربه شما راحت بوده و ورزش خوبی برای دندان و لثه می باشد. استخوان های گوشتی را کنار بگذارید. گوشت ماهیچه آماده شده را در یخچال قرار دهید.  اگر از مرغ استفاده می کنید، تا حد امکان پوست آن را از بین ببرید. گردن مرغ گزینه مناسبی برای استفاده است زیرا بیشتر آنها غضروف هستند، به راحتی قابل خرد هستند و هضم آن آسان است. همچنین می توانید از مرغ یا بوقلمون از خرگوش یا گوشت تیره استفاده کنید.

2.گوشت اندام را پردازش کنید.

 پس از تهیه گوشت ماهیچه، از وزنه ای برای اندازه گیری گوشت اعضای بدن استفاده کنید. اینها را از طریق چرخ گوشت یا یک پردازنده مواد غذایی خرد کرده و در حالی که مواد باقی مانده را آماده می کنید، در یخچال قرار دهید. در این مرحله همچنین می توانید استخوان های گوشتی را از یخچال خارج کرده و از طریق چرخ گوشت آنها را عبور دهید. از استفاده از یک پردازنده غذایی برای خرد کردن استخوان ها خودداری کنید، زیرا احتمالاً برای رسیدگی به آنها مجهز نیست.

3. مکمل های آبکی را با هم بزنید.

غذای خام گربه

در یک کاسه جداگانه روغن ماهی سالمون، مکمل غده ای، کله ماهی، گل سرخ، ویتامین E، کمپلکس ویتامین B، زرده تخم مرغ و آب را تا زمانی که ترکیب شود، بزنید. اگر از psyllium استفاده می کنید، آن را آخر اضافه کنید و دوباره هم بزنید. می توانید سفیده تخم مرغ را برای استفاده مجدد دور ریخته یا ذخیره کنید.

4.گوشت و مخلوط مکمل را ترکیب کنید.

 در یک کاسه بزرگ، گوشت ماهیچه ای خرد شده را با گوشت و استخوان های دیگر ترکیب کنید تا کاملاً مخلوط شوند. مکمل آبکی را اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا به طور مساوی توزیع شود.

5. مواد غذایی را بسته بندی و ذخیره کنید.

غذای خام گربه

 غذای آماده گربه را درون ظروف قابل کنترل مانند کیسه های فریزر یا ظروف فریزر پلاستیکی قرار دهید. از پر کردن ظروف خودداری کنید. در عوض، حداقل فاصله 2/1 اینچ (1.3 سانتی متر) یا فضای خالی را در قسمت بالا بگذارید. این امر به شما اجازه می دهد تا مواد غذایی منجمد شوند. ظروف را با نوع گوشت و تاریخ قبل از انجماد برچسب بزنید.  کوزه های شیشه ای ماسون می توانند مواد غذایی را برای مدت طولانی تازه نگه دارند، اما حتماً کوزه هایی را که مخصوص یخ زدن ساخته شده اند، خریداری کنید.

6. غذا را به گربه خود سرو کنید.

 در طول وعده های غذایی، مواد غذایی را از فریزر خارج کرده و مواد غذایی را در کیسه ای گرم کنید. اگر مقداری از مواد غذایی را در یخچال دارید، باید قبل از سرو آن را گرم کنید. بعضی از گربه ها در هنگام برخورد غذای سرد به معده، غذای خام را استفراغ کنند.  برای گرم کردن کیسه ها، کافی است آنها را در زیر آب داغ تا گرم شدن در دمای اتاق یا بالاتر از آن قرار دهید. هرگز از مایکروویو برای گرم کردن غذا استفاده نکنید، به خصوص اگر از استخوان استفاده کرده اید. استخوان های پخته شده شکاف دارند و می توانند برای یک گربه بسیار خطرناک باشند، اما استخوان های خام نرم و به راحتی توسط یک گربه هضم می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه