غذای گربه سالم

خرید غذای گربه سالم می تواند یک تصمیم بزرگ باشد، زیرا می خواهید مطمئن شوید که در حال خرید مواد غذایی سالم و مفید برای گربه خود هستید یا خیر. صنعت گربه پر است از مارک های مختلف غذایی گربه های مختلف همراه با تبلیغات مواد مختلف. با تعیین نوع غذای گربه که متناسب با نیازهای غذایی گربه شما باشد، می توانید غذای خوبی برای گربه پیدا کنید که برای گربه شما مفید باشد. سپس باید مارک های غذایی سالم گربه را تحقیق کرده و این مارک ها را بصورت آنلاین یا از فروشگاه خریداری کنید.

قسمت اول:انتخاب یک نوع غذای گربه

1.انواع مختلف غذای گربه را ببینید.

غذای گربه سالم

قبل از اینکه بتوانید غذای خوبی را برای گربه خود انتخاب کنید، باید از نوع مواد غذایی موجود برای گربه خود آگاه باشید. ممکن است گربه شما بر اساس خلق و خو، نژاد و نیازهای غذایی خود به نوع خاصی از غذاهااحتیاج داشته باشد. چهار نوع اصلی غذای گربه وجود دارد، از جمله:

  • غذای گربه خشک: این نوع غذا از نگت های کوچک و فشرده تشکیل شده است. غذای خشک گربه از نظر کربوهیدرات غنی است و ممکن است برای بعضی از گربه ها ایده آل نباشد.
  • غذای گربه مرطوب: این نوع مواد غذایی در قوطی ها قرار می گیرند و بسیار مرطوب و نرم هستند. بنابراین از رطوبت بالاتری برخوردار هستند و کالری کمتری نسبت به مواد غذایی خشک دارند.
  • غذای خام گربه: این نوع از غذا غالباً گوشت، سبزیجات و یا دانه است. برخی از غذاهای خام گربه همچنین حاوی مکمل های اضافی برای مزایای سلامتی گربه ها هستند. این نوع مواد غذایی قرار است شامل رژیم طبیعی گربه باشد.
  • غذای گربه مخصوص فرمول ویژه: این نوع غذا برای گربه هایی تهیه می شود که دارای مشکلات سلامتی مانند چاقی یا بیماری استخوان هستند. دامپزشک شما غالباً غذای گربه مخصوص را برای گربه شما توصیه می کند تا به برخی از مشکلات پزشکی او کمک کند.

2.مزایای هر نوع غذا را در نظر بگیرید.

باید به این فکر کنید که کدام نوع غذای گربه بیشترین سود را برای گربه شما خواهد داد. برخی از دارندگان گربه فقط به غذای کنسروی گربه خود اعتقاد دارند، زیرا معتقدند این ماده از غذای خشک سالم تر است. سایر صاحبان استدلال می کنند که گربه ها می توانند در مواد غذایی خشک یا مرطوب سالم بمانند و صاحبان حیوانات اهلی باید هر نوع مناسب بودجه خود را انتخاب کنند. در مورد فواید غذای خام گربه نیز استدلالی وجود دارد، هرچند این نوع در نهایت می تواند گران باشد.

ممکن است بخواهید در نظر بگیرید که چند بار گربه شما در طول روز آب می نوشد. اگر او در طول روز مقدار زیادی آب بنوشد، ممکن است درست باشد که فقط غذای خشک گربه را بخورد. اما اگر گربه شما در طول روز از نوشیدن آب زیاد خودداری می کند، ممکن است بخواهید غذای کنسروی مرطوب به او بدهید، زیرا این ماده از رطوبت بالاتری برخوردار است.

شما همچنین ممکن است یک رژیم غذایی ترکیبی برای گربه خود امتحان کنید، جایی که به او ترکیبی از غذاهای مرطوب و خشک گربه را می دهید. این می تواند برای شما به عنوان یک مالک مقرون به صرفه تر باشد و اطمینان حاصل کند که گربه شما به اندازه کافی در رژیم غذایی خود تنوع دارد.

3. در مورد نوع مناسب غذای گربه خود با دامپزشک صحبت کنید.

غذای گربه سالم

شما همیشه باید با دامپزشک مشورت کنید تا بتوانید نوع مناسب غذای گربه را برای گربه خود پیدا کنید. گرفتن نظر دامپزشک شما را تضمین می کند که گربه شما مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت کرده و سالم می ماند.

دامپزشک شما ممکن است تجزیه و تحلیل وضعیت بدن را بر روی گربه شما انجام دهد تا به شما در تعیین وزن یا کاهش وزن گربه شما یا وزن ایده آل وی کمک کند. شما همچنین می توانید این تحلیل را به تنهایی انجام دهید. سعی کنید دنده های گربه خود را حس کنید. اگر نتوانید آنها را احساس کنید، ممکن است او اضافه وزن داشته باشد و نیاز به رژیم خاصی داشته باشد. دامپزشک شما ممکن است توصیه کند که گربه خود را روی مواد غذایی خشک یا مرطوب متمرکز کنید تا مشکلات بهداشتی او را برطرف کنید. همچنین ممکن است اگر گربه شما مشکل سلامتی خاصی از قبیل اضافه وزن یا کاهش وزن داشته باشد، غذای گربه با فرمول ویژه پیشنهاد دهند.

قسمت دوم: تحقیق در مورد غذای گربه سالم

1.اطمینان حاصل کنید که غذا متناسب با رشد گربه شما است.

غذای گربه سالم

باید بررسی کنید که غذای گربه سالم برای سن، یا طبق رشد او تهیه شده است. یک بچه گربه نسبت به یک گربه بالغ یا مسن نیازهای غذایی متفاوتی دارد. شما باید به دنبال غذایی باشید که متناسب با سن گربه شما باشد تا او سالم بماند. سه مرحله رشد با مارک های غذایی گربه به شرح زیر است:

  • فرمول بچه گربه: این ماده غذایی است که مخصوص بچه گربه ها تهیه شده است. این ماده حاوی مقدار بیشتری کالری، پروتئین، چربی، کلسیم و فسفر برای تقویت رشد استخوان بچه گربه است.
  • فرمول گربه بزرگسال: این ماده غذایی برای همه گربه های بزرگسال ساخته شده و کلیه مواد مغذی مورد نیاز برای سلامتی مادام العمر او تأمین می کند.
  • فرمول گربه مسن: این غذا برای گربه های مسن ساخته می شود و کالری کمتری دارد. همچنین برای تقویت سلامت مفصل و تهیه غذاهای معده حساس در گربه های سالخورده، مواد مغذی مختلفی نیز به همراه خواهد داشت.

2.به دنبال مارک های غذایی سالم گربه باشید.

ممکن است یک جستجوی آنلاین برای مارک های مواد غذایی گربه انجام دهید که از نظر کیفیت مواد تشکیل دهنده آنها بسیار خوب رتبه بندی شده است. سپس می توانید تحقیقات خاص خود را در مورد مارک های خاص غذاهای گربه انجام دهید تا موردی را پیدا کنید که مناسب برای گربه و بودجه شما باشد. می توانید لیستی از مارک های برتر غذای گربه را در سایت های Review.com و ConsumerAffairs.com پیدا کنید.

شما همچنین می توانید با دامپزشک خود مشورت کنید تا لیستی از مارک های غذایی سالم گربه را که او برای گربه شما توصیه می کند، تهیه کنید. سپس می توانید تحقیقات خود را در مورد این مارک ها انجام دهید تا مارک غذای مناسب برای گربه و بودجه خود را پیدا کنید.

3.برچسب غذایی را بخوانید.

غذای گربه سالم

شما باید مواد موجود در برچسب را بخوانید و اطمینان حاصل کنید که اولین ماده ذکر شده گوشت یا “وعده های غذایی گوشتی” است. گربه ها گوشتخوار هستند و برای اطمینان از دریافت پروتئین کافی به رژیم غذایی نیاز به گوشت دارند. غذای گربه ها باید بیشتر گوشت مانند گوشت گاو، مرغ، بوقلمون، ماهی یا سایر گوشت ها باشد.

همچنین باید از چربی ها به عنوان یکی از پنج ماده اول استفاده شود، زیرا گربه ها در رژیم غذایی خود نیاز به سطح چربی های سالم دارند. نوع چربی متفاوت خواهد بود، اما ممکن است به عنوان روغن گیاهی مانند روغن آفتابگردان یا یک محصول چربی حیوانی ذکر شود. در رابطه با اصطلاحاتی مانند “لذیذ”، “پریمیوم” یا “طبیعی” روی برچسب محتاط باشید، زیرا اینها تعریف استانداردی ندارند و نشانگر کیفیت مواد غذایی نیستند.

4.به دنبال هرگونه مواد حساسیت زا در مواد غذایی باشید.

همچنین باید لیست مواد لازم برای هرگونه مواد حساسیت زایی را بررسی کنید، به خصوص اگر گربه شما مستعد حساسیت باشد. اگر گربه شما آلرژی دارد یا مستعد ابتلا به آنهاست، از غذاهای گربه حاوی گندم، گوشت گاو و سویا خودداری کنید.

5.غلات و محصولات جانبی حیوانات را بررسی کنید.

غذای گربه سالم

همچنین باید به محتوای دانه در مواد غذایی توجه کنید، زیرا بسیاری از غذاهای گربه از غلات برای تأمین کربوهیدرات کافی در رژیم غذایی گربه استفاده می کنند. بیشتر گربه ها می توانند این کربوهیدرات ها را به عنوان منبع انرژی هضم و متابولیزه کنند. اما برخی از دارندگان گربه سعی می کنند از رژیم های غذایی غلات خودداری کنند، به خصوص اگر گربه هایشان اضافه وزن داشته یا از مشکلات سلامتی رنج می برند.

بخاطر داشته باشید که غذاهای فاقد غلات از نظر کربوهیدرات کمبودی ندارند. بعضی از غذاهای گربه دانه ها را جایگزین کربوهیدرات دیگر مانند سیب زمینی می کنند. اگر می خواهید گربه خود را در رژیم غذایی کم کربوهیدرات قرار دهید، باید بررسی کنید که این ماده فاقد مواد تشکیل دهنده پر کربوهیدرات است. شما همچنین باید مواد غذایی را برای هر محصول جانبی حیوانات بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که از محصولات جانبی با کیفیت مانند کبد حیوانات و ریه ها برخوردار هستند. بیشتر غذاهای گربه با کیفیت بالا فقط از محصولات فرعی استفاده می کنند و کالاهای جانبی مناسب برای مصرف شامل نمی شوند.

مقاله مرتبط:

چگونه از غذای گربه به طور صحیح نگهداری کنیم؟

قسمت سوم: خرید غذای گربه سالم

1.به دنبال مارک های غذایی سالم گربه به صورت آنلاین باشید.

غذای گربه سالم

شما می توانید از طریق وب سایت ها یا از طریق سایت شخص ثالث که مارک های مختلف غذای گربه را به فروش می رسانند، مارک های غذای گربه سالم را بصورت آنلاین خریداری کنید. شما ممکن است قیمت ها را در سایت های مختلف قبل از خرید مقایسه کنید، به خصوص اگر در انتخاب مارک گران قیمت غذای گربه مردد هستید.

همچنین باید کد تخفیف و یا قیمت ویژه برای مشتری بار اول را بررسی کنید. شما همچنین می توانید با خرید عمده در غذای گربه صرفه جویی کنید، البته باید اطمینان داشته باشید که گربه شما قبل از تاریخ انقضا تمام مواد غذایی را مصرف می کند تا از تغذیه غذای تازه گربه خود اطمینان حاصل کنید.

2.غذای گربه سالم را از فروشگاه حیوان خانگی خریداری کنید.

همچنین می توانید غذای گربه را از فروشگاه حیوان خانگی خود خریداری کنید. ممکن است در حال حاضر یک فروشگاه حیوانات اهلی داشته باشید که مکرراً از آنها استفاده کرده و از آنها بخواهید که مارک خاصی از غذاهای گربه را به شما معرفی کنند. یا ممکن است در منطقه خود یک فروشگاه حیوان خانگی جستجو کنید که دارای مارک غذای گربه و نوع مورد نظر شما باشد.

3.از متخصص دامپزشک خود بخواهید توصیه ای کند.

غذای گربه سالم

دامپزشک شما ممکن است بتواند یک فروشگاه حیوان خانگی را توصیه کند که مارک و نوع خاصی از غذای گربه را بفروشد. بسیاری از افراد از مارک های مختلف غذاهای گربه آگاهی دارند و ممکن است از فروشگاهی که نوع خاصی را به فروش می رساند یا مشتریان به آنها توصیه می کنند، خرید کنند. دریافت توصیه ای از دامپزشک شما همچنین می تواند به شما اطمینان دهد که غذای گربه از کیفیت بالایی برخوردار است و ارزش خرید آن برای گربه شما را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه