خصوصیات توله سگ هاسکی

هاسکی‌های سیبری سگ‌هایی قوی و سخت کوش هستند. همانطور که از نام آنها پیداست، آن‌ها اصالتاً از شمال شرقی سیبری می‌آیند.

هاسکی‌ها بیشتر به خاطر قدرت بدنی بالایی که دارند شغل خود به عنوان سگ سورتمه و عشق به بیرون از منزل در هوای سرد شناخته می‌شوند. بچه‌ها آن‌ها را دوست دارند و حیوانات خانگی عالی برای شما می‌شوند. این سگ‌ها در حالی که از هوش بالایی برخوردارند و دارای انرژی فوق‌العاده بالایی نیز هستند، ولی ممکن است در حین آموزش به صبر احتیاج داشته باشید. هاسکی‌ها اندازه‌ی متوسطی دارند و وزن آن‌ها معمولاً در حدود ۱۹تا۲۳ کیلوگرم است.

توله سگ‌های هاسکی سیبری؛ قدرتمند، سخت کوش و یکی از محبوب‌ترین نژادها در جهان هستند. توله سگ‌های هاسکی برای مقاومت در برابر شرایط سخت پرورش یافته‌ و عشق ذاتی به فضای باز دارند.

هاسکی یک نژاد سرگرم کننده، فعال که گاهی اوقات می‌توانند بیش فعال شوند. بهترین راه برای اینکه توله سگ‌های هاسکی خود را از جویدن کفش و سرعت دویدن در خانه دور نگه دارید این است که آنها ورزش و فعالیت مورد نیاز خود را انجام دهند. توله سگ‌های هاسکی علاوه بر ورزش مکرر، به رژیم غذایی مغذی نیز احتیاج دارند.

توله سگ‌های هاسکی به گرما حساس هستند، اما به طور شگفت انگیزی، با محیط خانه سازگار می‌شوند. تمام آنچه که آن‌ها واقعاً برای خوشبختی نیاز دارند، اینکه خانواده آن‌ها را دوست داشته باشند و ورزش مکرر برای آنها فراهم کنند. این نژادی است که اشتیاق زیادی به فعالیت دارد و همیشه طالب آن هست.

هرچه فعالیت شما با هاسکی سیبری بیشتر باشد، شادتر خواهید بود. برخلاف بسیاری از نژادهای متوسط اسپیتز شمالی، همه توله سگ‌های هاسکی سیبری شبیه یکدیگر نیستند رنگ و طرح مو‌های آن‌ها متفاوت است، از سیاه و سفید، تا پشمی و آگوتی ( رنگ معمولی قهوه‌ای مایل به خاکستری موش ).

پس اگر به دنبال یک همراه خانوادگی دوست داشتنی و پرانرژی هستید، یک توله سگ هاسکی، بهترین انتخاب برای خانواده شما است.

 

تغذیه

تغذیه با غذای مناسب برای داشتن پوست و موی سالم هاسکی ضروری است. بر اساس مقدار فعالیت هاسکی باید تنظیماتی در مورد سطح مصرف پروتئین موجود در غذا انجام شود. در ماه‌های تابستان، مصرف پروتئین پایین‌تر توصیه می‌شود.

در حالت عادی حدود 20 درصد پروتئین لازم بوده، در حالی که در زمستان فعالیت بیشتری دارد و ممکن است به 32 درصد پروتئین نیاز داشته باشد. مراقب باشید بیش از حد غذا ندهید، وزن هر سگ را کنترل و در مورد مکمل‌ها دقت کنید.

 

توله سگ‌های هاسکی، به توجه و ورزش زیادی نیاز دارند

توله سگ‌های هاسکی بسیار فعال هستند ولی ممکنه در مرحله توله سگ بودن زیاد بخوابند. برای اینکه تحرک درستی داشته باشند، هاسکی ها نیاز به توجه زیادی دارند. برای همین، هاسکی‌ها به ورزش زیادی نیاز دارند. باید به خاطر داشته باشید، این نژاد برای کشیدن سورتمه‌های سنگین در برف و برای مسافت‌های طولانی پرورش داده شده‌اند، بنابراین آنها قطعاً باید یک سبک زندگی فعال را حفظ کنند.

لجبازی توله سگ هاسکی

هاسکی‌ها اراده بسیار قوی دارند و می‌توانند بسیار لجبازی کنند. لجبازی آن‌ها می‌تواند آموزش آنها را با مشکل روبرو کند. اما هرچقدر هاسکی شما کاملاً آموزش دیده باشد، آن‌ها مستعد سرگردانی هستند. بنابراین شما باید مراقب آنها باشید.

تمیز بودن توله سگ

ریزش زیاد موهای بدن هاسکی باعث می‌شود که برای نگهداری هاسکی خود حداقل دو بار در هفته و یا هر روز قبل از پوشیدن لباس آنها رو برس بزنید.

موی بدن هاسکی رو نباید کوتاه کنید، چون مانند اکثر سگ‌ها، موی هاسکی از آن در برابر انگل‌ها و حشرات مختلف محافظت می‌کند.

 

پارس توله سگ هاسکی

اغلب آن‌ها پارس نمی‌کنند، هاسکی‌ها اغلب به زوزه کشیدن معروف هستند.اشتباه نکنید، آنها می‌توانند به طور دوره‌ای پارس کنند و پارس هم می‌کنند، اما بسیاری از هاسکی‌ها دوست دارند خود را با زوزه بیان کنند. بنابراین اگر طرفدار یک سگ “پرحرف” نیستید، ممکن است بخواهید در مورد افزودن یک توله هاسکی به خانواده خود فکر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه