غذای گربه

نحوه نگهداری غذای گربه می تواند تا حد زیادی بر طراوت و طعم غذا تأثیر بگذارد. اگر غذا به درستی ذخیره نشود، می تواند باعث ایجاد باکتری و آلودگی شود، و در برخی موارد ممکن است مواد مغذی مواد غذایی از بین برود. به منظور نگهداری صحیح غذای خشک گربه، شما باید مواد غذایی را در جای خنک و خشک و در یک ظرف دربسته نگهداری کنید. برای نگهداری مواد غذایی کنسرو گربه، باید پس از باز کردن در یک ظرف بسته در یخچال نگهداری شود و در صورت عدم مصرف، پس از چند روز آنرا دور ریخت.

روش اول: نحوه تازه نگه داشتن غذای خشک گربه

1.مواد غذایی را در محیط خشک و خنک نگهداری کنید.

نگهداری از غذای گربه

 غذای خشک گربه باید در محیط خنک و خشک نگهداری شود و دمای آن از 100 درجه فارنهایت (38 درجه سانتیگراد) تجاوز نکند. اگر غذا در جای گرم نگهداری شود، می تواند منجر به از بین رفتن ویتامین ها در مواد غذایی شود و باعث خراب شدن غذا شود. غذای گربه را در گاراژ ذخیره نکنید، زیرا نمی توانید محیط را کنترل کنید. بسته به محل زندگی شما، ممکن است غذا در گاراژ در معرض گرما و رطوبت باشد. مکان های مناسبی برای نگهداری مواد غذایی شامل انبار غذا یا اتاق خشکشویی است.

2. غذای گربه را در کیسه اصلی نگه دارید.

غذای گربه اگر در کیف اصلی نگهداری شود، تا بهترین طعم غذا را حفظ کند. دلیل این امر این است که کیسه مانع چربی است. و به آن کمک می کند تا عطر و طعم داخل آن حفظ بماند. برای نگهداری غذای گربه کیسه های پلاستیکی و ظروف دارای بوی خاصی هستند که می توانند بر طعم غذا تأثیر بگذارند. همیشه بعد از باز کردن کیسه در بالای کیسه را ببندید تا مواد غذایی درون آن حفظ شود. از برش تراشه گسترده ای برای ایمن و بسته نگه داشتن کیسه استفاده کنید. کیف اصلی همچنین حاوی اطلاعات مهمی در مورد غذا، از جمله تاریخ انقضا، نام تولید کننده و نام تجاری، کد UPC و تعداد زیادی چیزهای دیگر است. اگر غذا فراخوان شد یا اینکه گربه شما به غذا واکنش نشان داد، ممکن است لازم باشد که با این اطلاعات با دامپزشک مشورت کنید.

3. کیسه را در یک ظرف دربسته قرار دهید.

غذای گربه

بهترین راه حل ذخیره سازی، قرار دادن کیف اصلی در یک ظرف بسته شده است. به عنوان مثال، کیسه غذای خشک گربه را درون یک ظرف فلزی یا قلع با درب قرار دهید. این باعث می شود غذا تازه بماند و از بروز آلودگی جلوگیری می کند. اگر تصمیم دارید بدون نگه داشتن کیسه، غذا را به یک ظرف فلزی منتقل کنید، باید همیشه برچسب را نگه دارید و آن را به قسمت بیرونی ظرف بچسبانید. به این ترتیب تمام اطلاعات مهم محصول را در اختیار دارید. اطمینان حاصل کنید که هر بار که یک کیف جدید غذایی را به ظرف انتقال می دهید، برچسب را تغییر دهید.

4.مواد غذایی را روی زمین پخش نکنید.

این به جلوگیری از آلودگی حشرات یا جوندگان که ممکن است به سمت بو و طعم غذا جذب شوند، کمک خواهد کرد. نگهداری مواد غذایی در یک کمد بسته، همچنین از دسترسی گربه یا سایر حیوانات خانگی در خانه به کیسه غذا جلوگیری می کند.

روش دوم: نحوه ذخیره مواد غذایی کنسرو گربه

1.مواد غذایی کنسرو را در مکانی خشک و خنک نگهداری کنید.

غذای گربه

برای نگهداری غذا گربه قبل از باز کردن، باید مواد غذایی کنسرو گربه را در مکانی خنک و خشک نگهداری کنید. انبار محل مناسبی برای ذخیره غذای کنسرو شده گربه است.

2. غذای مرطوب را که چهار ساعت در فریزر نبوده، دور بریزید.

غذای مرطوب نباید بیش از چهار ساعت در ظرف غذای گربه شما بماند. اگر گربه خود را تغذیه می کنید و طی چهار ساعت تمام غذای مرطوب را نمی خورد، باید آنرا دور ریخت.

3.مواد غذایی باز شده را در یخچال قرار دهید.

غذای گربه

پس از باز کردن غذای مرطوب گربه، باید هر نوع مواد غذایی استفاده نشده را در یخچال نگهداری کنید. دمای یخچال باید تقریباً 40 تا 45 درجه فارنهایت (4.4-7.2 درجه سانتیگراد) باشد. قوطی های باز شده را می توان به مدت 5-7 روز در یخچال نگهداری کرد. هر نوع کنسرو باز شده ای که طی هفت روز مصرف نشده باشد، باید دور ریخته شود.

4.مواد غذایی را در یک ظرف بسته در فریزر نگهداری کنید.

هنگام ذخیره مواد غذایی کنسرو شده باز، باید آن را درون یک ظرف شیشه ای با درب به یخچال انتقال دهید. این به شما کمک می کند تا مواد غذایی تازه بماند. از طرف دیگر، شما می توانید مواد غذایی را در قوطی اصلی ذخیره کنید، اما یک درب پلاستیکی را روی قوطی قرار دهید تا به صورت مهر و موم شده عمل کند.

شما می توانید از کلاهک قابل استفاده مجدد برای ظرف غذای گربه استفاده کنید. اینها روی همه قوطی های غذای گربه ها را پوشش می دهند تا آنها را تازه نگه دارند. می توانید آنها را در فروشگاه های لوازم حیوانات خانگی و فروشگاه های مواد غذایی خریداری کنید. بعضی از گربه ها خوردن غذای سرد که در یخچال قرار دارد را دوست ندارند، در نتیجه می توانید قبل از سرو کردن به گربه خود غذا را کمی در ماکرویو گرم کنید.

روش سوم:خرید غذای گربه

1.بسته بندی غذای گربه را بررسی کنید.

غذای گربه

هنگام خرید مواد غذایی برای گربه خود، همیشه یک کیسه یا قوطی را انتخاب کنید که هیچ آسیبی نداشته باشد. به عنوان مثال، از کیف هایی که دارای برآمدگی، رطوبت یا تغییر رنگ و قوطی هایی هستند که ضربه خورده شده اند خودداری کنید. آسیب به کیسه می تواند نشانگر این باشد که مواد غذایی در معرض آلودگی قرار گرفته و آلوده شده است.

2.تاریخ انقضا را بررسی کنید.

هر دو غذای خشک گربه و مرطوب گربه، تاریخ انقضا را بر روی ظرف اصلی نشان می دهند. در هنگام خرید غذای گربه، باید همیشه برچسب را بخوانید تا مطمئن شوید تاریخ انقضای غذا تمام نشده یا به زودی تمام نشود. اطمینان حاصل کنید که قبل از تغذیه گربه خود به این تاریخ مراجعه کرده و هر غذایی که تاریخ انقضا گذشته است را دور بریزید. تاریخ انقضا معمولاً در قسمت زیر غذاهای کنسرو زده می شود و در پایین یا کنار غذای کیسه دار گربه می توان یافت.

3.بسته های کوچکی از غذای گربه را خریداری کنید.

غذای گربه

پس از باز کردن غذای خشک گربه، باید طی چهار تا شش هفته مصرف شود. در نتیجه، این ایده خوبی است که غذای گربه خود را در قالب کیسه های کوچک خریداری کنید. این به شما این اطمینان را می دهد که گربه تان غذای تازه دریافت می کند. اگر چندین گربه دارید، شاید بخواهید یک کیسه بزرگتر غذای گربه را در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه