باکس توله زایی

باکس توله زایی مکانی است که توله سگ های شما به دنیا می آیند. توله سگ ها و سگ مادر را در کنار هم نگه می دارد و به غذا دهی توله ها توسط مادر کمک می کند. با این حال ، از آنجا که این مکان جدیدی برای سگ شماست، باید به او کمک کنید تا به باکس جدید عادت کند. برای اینکه سگ خود را به باکس سگ توله زایی عادت دهید، چند هفته قبل از موعد مقدم شروع کنید، او را تشویق کنید که بخوابد و در باکس بماند و اشیاء آشنا را درون آن قرار دهید تا احساس امن داشته باشد.

روش اول:باکس توله زایی را تنظیم کنید

1.چند هفته قبل از موعد سگ خود شروع کنید.

باکس توله زایی

برای اینکه بتوانید سگ خود را به باکس توله زایی عادت دهید، چند هفته زمان خواهید داشت. این بدان معناست که باید زودتر باکس را بخرید تا او را عادت دهید. اگر او با باکس ناآشنا باشد، از آن برای زایمان استفاده نمی کند.  تا آخرین لحظه صبر نکنید تا باکس توله زایی را خریداری کرده و سگ خود را با آن آشنا کنید. حاملگی سگ تقریباً 63 روز طول می کشد. هنگامی که از دامپزشک فهمیدید سگ شما چند هفته است، می توانید برنامه زمانی را برای شروع معرفی باکس توله زایی برنامه ریزی کنید.

2.اطمینان حاصل کنید که باکس اندازه مناسب باشد.

سگ شما باید از نظر جسمی احساس راحتی کند. این بدان معنی است که باکس باید اندازه مناسبی برای سگ شما باشد. باکس باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا سگ شما دراز بكشد و پایش دراز كند تا توله سگها را تغذیه كند.  اطمینان حاصل کنید که جعبه خیلی بزرگ نباشد. جعبه باید توله سگ ها و مادر را در کنار هم نگه دارد بدون اینکه فضای اضافی زیادی برای توله سگ ها ایجاد کند.

3.مکانی را انتخاب کنید که سگ شما احساس راحتی کند.

باکس توله زایی

در صورت امکان، باکس توله زایی را در محلی قرار دهید که سگ احساس راحتی کند. این ممکن است اتاقی باشد که آنها با آن آشنا هستند یا دوست دارند در آن بخوابند. این به او کمک می کند تا راحت تر بتواند در باکس قرار بگیرد. به یاد داشته باشید، مهم است که اتاق خیلی ساکت و شلوغ نباشد. به عنوان مثال، سگ شما ممکن است اتاق نشیمن را دوست داشته باشد، اما یک اتاق نشیمن مکان مناسبی برای قرار دادن باکس توله زایی نیست.

روش دوم:ایجاد راحتی سگ در باکس توله زایی

1.باکس را در منطقه زایمان قرار دهید.

باکس توله زایی

هرچه سگ خود را به باکس توله زایی عادت می دهید، باید آن را در جایی قرار دهید که توله سگ شما به دنیا بیاید. این به سگ کمک می کند تا به منطقه عادت کند و احساس کند که برای توله سگ های او بی خطر است.  باکس را در یک اتاق قرار ندهید و سپس قبل از تولد آن را به اتاق دیگری منتقل کنید.

2.یک مکان آرام را انتخاب کنید.

برای کمک به سگ خود تا احساس راحتی کند، باکس توله زایی را در یک منطقه خصوصی قرار دهید. این اتاق باید ساکت، گرم، خشک، نه خیلی روشن و دور از رفت و آمد معمول و هیجان باشد. این به سگ شما کمک می کند بعد از زایمان احساس امنیت و آرامش کند.  مکانهای خوب اتاقهای خواب مهمان، حمامهایی که استفاده نمی شوند، اتاق مطالعات و یا دفاتر، اتاق های لباسشویی یا گاراژهای محصور هستند. مطمئن شوید که منطقه گرم و دور از شلوغی باشد و از نظر افراد یا سایر حیوانات خانگی جدا باشد. سایر سگها نباید به باکس توله زایی دسترسی داشته باشند.

3.سگ خود را تشویق کنید که در باکس بخوابد.

باکس توله زایی

در طول هفته های منتهی به تولد، سعی کنید سگ خود را در رختخواب بخوابانید. همچنین می توانید هنگام استراحت، اجازه دهید آنها در باکس دراز بکشند. هدف این است که به سگ خود کمک کنید باکس توله زایی را به عنوان یک مکان راحت مشاهده کند.

4.سگ خود را اغلب به سمت باکس توله زایی سوق دهید.

سگ شما ممکن است هنوز نمی خواهد در باکس دراز بکشد. اگر او بلافاصله به آن توجه نکرد، هر روز چندین بار او را به باکس ببرید. باکس را به او نشان دهید و به تلاش برای گرفتن او در کادر کمک کنید. اگر سگ شما به اندازه کافی كوچك است، می توانید از نظر جسمی او را در باکس قرار دهید تا او شروع به بوی عطر خود روی آن كند. اگر سگ شما علاقه ای به این کار را ندارد، اجازه دهید او را رها کند و روز بعد او را برگردانید.

مطالب مرتبط:

چگونه جای خواب مناسب برای سگ انتخاب کنیم؟

14 نکته طلایی در نگهداری از سگ!

روش سوم: کمک به سگ تان در تنظیم باکس

1.اسباب بازی ها را در باکس قرار دهید.

باکس توله زایی

راه دیگر برای کمک به راحتی سگ شما در باکس توله زایی، قرار دادن برخی از اسباب بازی های مورد علاقه او در آنجا است. همچنین ممکن است بخواهید پتو مورد علاقه او را در آنجا قرار دهید. این به سگ کمک می کند تا از خانه خود احساس امنیت و آرامش کند. قرار دادن اسباب بازی های او در آنجا به آشنا شدن با باکس کمک می کند و همچنین کاری که می تواند در هنگام حضور در باکس انجام دهد، انجام می دهد.

2.از تقویت مثبت استفاده کنید.

یکی از راه های کمک به سگ شما که به باکس عادت کرده است ایجاد یک ارتباط مثبت برای سگ است. برای انجام این کار، می توانید او را در حالی که در نزدیکی یا در باکس توله زایی قرار دارد، نوازش کرده و به او آرامش دهید. با او به نرمی و دوست داشتنی صحبت کنید و هنگام ورود یا نزدیک باکس، او را تحسین زیادی کنید.  همچنین می توانید به او کمک کنید تا او را در باکس بیاندازید، یا در هنگام ورود به باکس به او تشویقی اعطا کنید.

3.از مجبور کردن سگ خود برای قرار دادن سگ خود در باکس خودداری کنید.

باکس توله زایی

ممکن است چند روز تا یک هفته طول بکشد تا سگ شما به باکس توله زایی عادت کند. با این حال، اگر همچنان او را به سمت باکس هدایت کنید و احساس راحتی و امنیت داشته باشد، نسبت به آن گرم می شود. چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که هرگز او را مجبور نکنید که وارد باکس شود یا او را مجازات نکنید که وارد آن نمی شود. شما نمی خواهید او با باکس توله زایی ارتباطات منفی برقرار کند. او فقط در صورت احساس امنیت و آرامش، توله سگ های خود را در آنجا به دنیا خواهد آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه