غذای سگ

غذای سگ را چگونه می توان در منزل تهیه کرد؟ غذاهای تجاری سگ معمولاً پر از انواع مواد نگهدارنده و مواد افزودنی است و شناختن اینکه آیا سگ شما به اندازه کافی مواد مغذی دریافت کرده و از خوردن غذاهای خودش لذت می برد یا خیر، دشوار است. اگرچه تهیه غذای خانگی سگ وقت بیشتری را می طلبد، اما این احساس رضایت را به شما می دهد که می دانید وعده های غذایی سگ شما هم سالم و هم خوشمزه است. بیاموزید که چه مواد مغذی برای سالم ماندن سگ خود باید تهیه کنید. چگونگی تهیه وعده های غذایی روزانه به دو روش نیاز دارند: پخته یا خام.

روش اول:درک تغذیه سگ

1.بدانید که سگ ها به چه مواد مغذی نیاز دارند.

غذای سگ

سیستم گوارشی سگها با سیستم انسانی متفاوت است و تعادل مواد لازم در غذای خانگی سگ باید متناسب با نیازهای ویژه سگها تنظیم شود. هنگام تهیه غذای سگ خود، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

سگ ها گوشتخوار هستند، بنابراین حداقل نیمی از رژیم غذایی سگ ها باید از پروتئین تشکیل شوند  که مواد مغذی و مواد معدنی مورد نیاز آنها را برای قوی و سالم بودن سگ ها فراهم می کند. مرغ، بوقلمون، گوشت گاو، گوشت گوسفند و ماهی همه منابع قابل قبول پروتئین برای یک سگ هستند. همچنین به سگ ها می توان تخم مرغ و سبزیجات حاوی پروتئین تغذیه کرد. گوشت اعضای بدن، مانند کبد و کلیه، فقط باید چند بار در هفته به سگ داده شود. سگها ممکن است غلات، سبزیجات ریشه ای و سبز را تا زمانی که کاملا پخته شوند، بخورند.

تغذیه سگها با رژیم گیاهی یا گیاهی وگان می تواند به دستگاه گوارش آنها آسیب برساند، زیرا برای سگها سخت است که مقادیر زیادی سبزیجات را تجزیه کنند. غذاهای خانگی سگ خود را با ویتامین های ساخته شده برای سگ ها تکمیل کنید تا اطمینان حاصل کنید که آنها همه چیز مورد نیاز خود را دریافت می کنند. در مورد مکمل هایی که می توانید خریداری کنید با دامپزشک خود صحبت کنید. به خصوص مراقب باشید که سگ شما کلسیم کافی داشته باشد یا در بزرگ شدن و پیری او ممکن است دچار آسیب دیدگی استخوان شود.

2.تصمیم بگیرید که آیا گوشت خام یا پخته شده به سگ خود تغذیه کنید.

برخی می گویند گوشت خام برای سگها بهتر است، زیرا ارگانیسم هایی که انسان را با خوردن استیک خام یا مرغ مریض می کند سگ ها مستعد آن نیستند. منابع دیگر ادعا می کنند که گوشت پخته گزینه ای مطمئن تر است. رژیم غذایی خام گوشتی اغلب شامل استخوان ها نیز می شود که کلسیم لازم و سایر مواد مغذی را برای آنها فراهم می کنند. تحقیق کنید تا تصمیم بگیرید که چه نوع گوشت برای تغذیه سگ خود می خواهید. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد این موضوع داشته باشید، از دامپزشک خود بپرسید.

روش دوم: تهیه غذای پخته شده سگ

1.دو و نیم فنجان گوشت بپزید.

غذای سگ

ممکن است از گوشت گاو، مرغ، بره، بوقلمون یا هر نوع گوشت دیگری که سگ شما دوست دارد استفاده کنید. آن را با سرخ کردن، جوش آمدن، پخت یا در غیر این صورت گرم کردن بپزید. هر هفته یک مقدار کمی گوشت ارگانیک به این دستور غذا اضافه کنید، تا مطمئن شوید سگ شما ویتامین های مورد نیاز خود را دریافت می کند. روغن زیتون برای سگ ها بی خطر است، بنابراین احساس راحتی کنید تا از چسبیدن گوشت به قابلمه ها خودداری کنید. نیازی به چاشنی گوشت با نمک و فلفل نیست. سگها جوانه های طعمی مشابه انسان ندارند و بسیاری از ادویه ها می توانند معده آنها را ناراحت کنند.

2. دو فنجان نشاسته پخته شده را آماده کنید.

از برنج سفید یا قهوه ای استفاده کنید (برنج قهوه ای اگر سگ شما مشکل گوارشی داشته باشد مفید است) ، جو دوسر، جو یا ماکارونی پخته شده. نشاسته را چند دقیقه بیشتر از حد معمول بپزید تا هضم سگ شما راحت تر شود.

3. 1.25 فنجان سبزیجات بپزید.

غذای سگ

از میوه یا سبزیجات تازه یا یخ زده مانند لوبیا سبز، کدو، کلم بروکلی، اسفناج، نخود فرنگی، هویج، موز یا توت استفاده کنید. آنها را بجوشانید تا کاملاً نرم شوند، سپس آنها را به مخلوط کن و پوره منتقل کنید تا صاف شوند. سگها در هضم سبزیجات مشکل دارند، بنابراین مهم است که قبل از سرو کردن برای سگ خود اطمینان حاصل کنید که کاملاً صاف باشند. اگر وقت و تمایل به سبزیجات و میوه های پوره ندارید، می توانید غذای کودک یا غذای پوره یخ زده را جایگزین کنید. فقط مطمئن شوید که فاقد شکر است.

4.کلسیم را اضافه کنید.

سگها برای ساختن استخوانهای سالم به مقدار زیادی کلسیم نیاز دارند، بنابراین مهم است که آن را به رژیم غذایی روزانه اضافه کنید. 2/1 قاشق چای خوری پوسته تخم مرغ خرد شده یا یک قاشق چای خوری استخوان را تهیه کنید که در فروشگاه های حیوانات خانگی موجود است.

5.مواد را مخلوط کنید.

غذای سگ

گوشت، نشاسته، سبزیجات پوره شده و مکمل کلسیم را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. مخلوط را کاملاً هم بزنید و سپس غذای سگ را به قسمتهایی که به اندازه وعده غذایی تقسیم می شوند، تقسیم کنید. بخش هایی که بلافاصله آنها را سرو نمی کنند در ظروف انبار مواد غذایی فشرده قرار دهید و تا زمان سرو آنها را در یخچال  قراردهید.

مطالب مرتبط:

غذای خشک سگ یا غذای کنسرو سگ؟

روش تهیه غذای خشک سگ

چگونه غذای سالم برای سگ تهیه کنیم؟

چگونه بهترین غذای سگ را انتخاب کنیم؟

روش سوم: تهیه غذای خام سگ

1.گوشت خام بخرید.

غذای سگ

به فروشگاه مواد غذایی یا قصابی خود بروید و یکی از انواع گوشت خام را خریداری کنید. آن را با استخوان بخرید، زیرا استخوان های نپخته به اندازه کافی نرم هستند تا سگ شما بجود و بخورد.

  • مرغ بدون استخوان. استخوان های مرغ شکننده هستند، می توانند در گلوگاه سگها گیر کنند و بنابراین خوردن برای توله سگ بسیار خطرناک است.
  • گوشت خوک، استخوان، سر و دم.
  • گوشت گاو (نه استخوان ها، زیرا خیلی سخت هستند) یا گوشت گوساله و استخوان گوساله.
  • گوشت گوسفند، استخوان و سر.

2.وسایل اضافی را آماده کنید.

گوشت خام را می توان با منابع پر طعم ویتامین ها و مواد معدنی دیگری که سگ شما برای سلامتی نیاز دارد، تکمیل کرد.

  • کبد، قلب و شکمبه.
  • تخم مرغ کامل
  • ماهی تازه.

3.سبزیجات را اضافه کنید.

غذای سگ

سگهایی که از رژیم غذایی خام استفاده می کنند تقریباً همه چیز مورد نیاز خود را از گوشت دریافت می کنند، اما برخی از سبزیجات در رژیم غذایی آنها راهی عالی برای افزودن تنوع است. یک یا چند سبزیجات زیر را در مخلوط کن پوره کنید:

  • اسفناج، هویج، جعفری.
  • سیب، گلابی یا میوه های دیگر که سگ شما دوست دارد.

4.غذای خام را سرو کنید.

کاسه سگ خود را با توجه به وزن او به مقدار مناسب غذا پر کنید. این ماده را باید از گوشت غالباً خام با چند ماده اضافی و یک بخش سبزیجات یا میوه تشکیل داد. گوشت باقیمانده و سایر غذاهای سگ را در یک ظرف مواد غذایی ثابت در یخچال نگهداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه