غذای شگ ها خشک 1

انتخاب غذای خشک سگ لزوما آسان نیست. بسیاری از مارک ها و طیف گسترده ای از گزینه ها برای انواع مختلف غذا وجود دارد. قبل از تصمیم گیری، باید در نظر بگیرید که آیا سگ شما شرایط سلامتی خوبی دارد که ممکن است در نوع غذای خشک سگ که باید خریداری کنید تأثیر بگذارد یا خیر. قبل از تصمیم گیری در مورد غذای خشک سگ برای حیوان خانگی خود، باید به وزن، سن و بودجه خود نیز فکر کنید. اگر کمی احساس گیج شدن کرده اید، کمی وقت بگذارید تا درباره گزینه های خود تحقیق کنید و دریابید که از نظر کیفیت غذای خشک سگ موجود چیست.

قسمت اول: تعیین نیازهای سگ

روش تهیه غذای خشک سگ

1.سلامتی سگ خود را در نظر بگیرید.

مگر اینکه دامپزشک شما به شما گفته باشد، شما نیازی به صرف هزینه های اضافی برای غذای فانتزی سگ با مواد اضافی ندارید. اگر سگ شما یک سگ سالم و سرحال است ، بیشتر غذاهای خشک به طور کلی برای نیازهای بهداشتی کلی سگ شما مناسب خواهد بود.

اطمینان حاصل کنید که غذای سگ شما حاوی مواد ضروری است. یک غذای مناسب سگ باید بین 30 تا 70 درصد کربوهیدرات، 18 تا 25 درصد پروتئین، 10 تا 15 درصد چربی داشته باشد. اگرچه این درصد ها بر اساس سن و سلامتی سگ ها متفاوت خواهند بود. غذاها همچنین باید حاوی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری باشند، از جمله ویتامین های A و E، کلسیم، فسفر، منیزیم، سدیم، کلرید، گوگرد و پتاسیم. غذای سگ شما باید حاوی آب باشد، حتی اگر غذای خشک باشد.

این اشتباه است که فکر کنید یک برند خاص برای غذای اساسی سگ/ یا صرف بودجه هنگفت برای یک یک مارک خاص به معنای تهیه غذاهای پریمیوم و سوپر پریمیوم است. در بسیاری موارد، این بدان معناست که غذای اصلی و بودجه فقط مواد ضروری را که یک سگ به طور قطع به آنها نیاز دارد، بدون داشتن مواد اضافی برای سگ شما که حتی ممکن است کمترین نیاز را به آنها نداشته باشد، تامین می کند.

2.برای سطح فعالیت سگ خود غذایی تهیه کنید.

انواع مختلفی از غذاها وجود دارد که از انواع مختلف سگ ها پذیرایی می کند. به سگ خود و نیازهای انرژی خاص آنها فکر کنید و گزینه غذای خشک را انتخاب کنید که بیشتر با سبک زندگی و نیازهای سگ شما ارتباط دارد.  گزینه های غذایی خشک وجود دارد که بطور خاص برای سگ های مسن که سطح فعالیت کمتری دارند، تدوین شده اند ، اما ممکن است به مواد مغذی و ویتامین های بیشتری احتیاج داشته باشند. غذاهای خشکی مخصوصاً برای توله سگ ها وجود دارد که سطح فعالیت آنها بالاتر است. فعالیت مداوم به این معنی است که آنها به مواد مغذی بیشتری نیاز دارند که انرژی آنها را تأمین کند.

تهیه غذای خشک سگ

3.اگر سگ شما آلرژی دارد، محتاط باشید.

اگر سگ شما آلرژی دارد، توجه به این که یک ماده غذایی از نظر حساسیت زایی بسیار حساس است یا حاوی مواد خاصی است، احتمالاً مهم است. حتی در این صورت، خیلی سخت نیست که به این سؤال بپردازید، مگر اینکه سگ شما در واقع علائم قابل مشاهده و قابل اندازه گیری از عدم تحمل رژیم غذایی را نشان دهد. در تلاش برای پیشگیری از این مسئله هیچ ارزشی ندارد، فقط اگر متوجه شدید سگ شما به ویژه به محصولات یا مواد خاص حساسیت دارد، توسط دامپزشک خود راهنمایی شوید.

برخی از مواد تشکیل دهنده ای که در اکثر اوقات باعث ایجاد واکنش های آلرژیک در سگ ها می شوند، شامل گوشت گاو، لبنیات ، مرغ، بره، ذرت، گندم، مخمر و سویا هستند. علائم واکنش آلرژیک شامل پوست خارش دار است (به خصوص در اطراف صورت، پا، گوش و پیشانی). ریزش مو؛ خاراندن بیش از حد؛ یا عفونت های پوستی

تهیه غذای خشک سگ

4.با دامپزشک خود مشورت کنید.

حتما در مورد هرگونه توصیه خاصی که ممکن است در مورد غذاهایی که باید سگ خود را تغذیه کنید، با دامپزشک خود صحبت کنید. اگر سگ شما ملاحظات سلامتی خاصی داشته باشد، دامپزشک شما می تواند به شما بگوید چه نوع غذایی برای توله سگ شما بهترین است.

این فرصتی به شما می دهد تا سؤالاتی که می خواهید را از دامپزشک خود بپرسید. اطلاعات زیادی در آنجا وجود دارد و مارک های مختلف زیادی را می توانید انتخاب کنید. صحبت با دامپزشک شما به ترس هرگونه نگرانی در انتخاب نوع غذایی مناسب برای سگ شما کمک می کند.

قسمت دوم: انجام تحقیقات

1.در مورد مارک های مختلف اطلاعات کسب کنید.

غذاهای سگ متنوع و گوناگونی از مارک های مختلف موجود است. بخشی از زمان را صرف تحقیق در مورد تعدادی از آنها کنید تا بتوانید در مورد آن موردی که دوست دارید سوالاتتان را حل و فصل کنید. سعی کنید برندی را انتخاب کنید که سطح کالاهای مختلفی در دسترس داشته باشد (مانند یک غذای اصلی/ بودجه  یک غذای پریمیوم و یک غذای Super Premium) تا بتوانید در صورت نیاز به تغییر انواع مواد غذایی برای یک نیاز غذایی خاص که سگ شما ممکن است نیاز داشته باشد، از همان مارک استفاده کنید.

اگر بودجه شما اجازه می دهد، از غذاهای سطح Premium استفاده کنید، زیرا به طور معمول محصولات با کیفیت بهتری نسبت به غذای پایه دارد. معمولاً سگ شما نیازی به خوردن غذای Super Premium ندارد، مگر اینکه به رژیم غذایی خاصی نیاز داشته باشد و دامپزشک شما غذای با کیفیت بیشتری را توصیه کرده باشد.

به دنبال برندی باشید که دامنه وسیعی داشته باشد. این به معنای جستجوی طیف وسیعی از مواد غذایی با قیمت های مختلف (یعنی Super Premium ، Premium و Basic) است. این کار شما را بسیار ساده تر می کند.  اگر هیچ یک از غذاهای مارک انتخاب شده شما مناسب سگ شما نیست، سپس به مارک غیر تجاری دیگری بروید که غذاهایی را در براکت های مختلف قیمتی ارائه می دهد و دقیقاً همان روند را طی کنید.

2.برچسب ها را بخوانید.

هنگام تصمیم گیری در مورد خرید غذای خشک سگ، مدتی را صرف خواندن برچسب انواع مختلف و مارک های غذایی کنید. این امر به شما بینشی می دهد که چه نوع کالایی است و چگونه می تواند بر سلامتی سگ شما تأثیر بگذارد. غذاهای سگ فروخته شده در ایالات متحده باید دارای موارد زیر باشد: نام محصول، وزن خالص محصول، نام و آدرس تولید کننده، تجزیه و تحلیل تضمین شده، لیست مواد تشکیل دهنده، کلمات “غذای سگ یا گربه” (گونه های حیوانات مورد نظر)، بیانیه کفایت تغذیه ای و دستورالعمل های تغذیه. اگر این اطلاعات در بسته بندی وجود ندارد، نباید مواد غذایی را خریداری کنید.

  • تجزیه و تحلیل تضمین شده، تضمین می کند که محصول حاوی حداقل مقدار پروتئین ، چربی، آب و فیبر باشد.
  • لیست مواد تشکیل دهنده به شما می گوید چه موادی موجود در مواد غذایی هستند. آنها به ترتیب نزولی وزن ذکر شده اند.
  • توجه داشته باشید اگر جزییات ترکیبی را دوباره و دوباره دیدی اما به اشکال مختلف (به عنوان مثال ذرت، ذرت پوسته دار، ذرت غربال شده، ذرت مرتب شده). این ممکن است باعث شود به نظر برسد که ماده غذایی کمتری (در این حالت ذرت) در مواد غذایی وجود دارد.
  • بیانیه کفایت غذایی به شما می گوید که چگونه مواد غذایی مورد آزمایش قرار گرفتند (تغذیه، تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی یا فرمولاسیون). عبارت “کامل و متعادل” را جستجو کنید، بدین معنی که حداقل مقدار هر ماده مغذی توصیه شده توسط انجمن رسمی کنترل خوراک آمریکایی (AAFCO) را دارد.
  • دستورالعمل های تغذیه به شما می گوید که چه مقدار غذا برای تغذیه سگ خود بر اساس سن و وزن استفاده می کنید.
  • از غذاهایی با مواد تشکیل دهنده زیر جلوگیری کنید: فرآورده های جانبی گوشتی، منبع چربی عمومی (به عنوان مثال “چربی حیوانات”)، رنگ های مصنوعی، شیرین کننده ها و مواد نگهدارنده مصنوعی (به عنوان مثال BHA ، BHT یا ethoxyquin)
  • تهیه غذای خشک سگ

3.گزینه های خود را اندازه گیری کنید.

توجه داشته باشید که هیچ چیزی به عنوان “بهترین غذای خشک سگ” وجود ندارد. در عوض، بهترین ماده غذایی، غذایی مناسب برای نیازهای خاص سگ شما است، چه از نظر مواد مغذی و چه از نظر اینکه سگ شما از خوردن غذا لذت می برد. این به معنی خواندن برچسب ها و انجام آزمایش های آزمایشی و خطا است.

ممکن است چندین ماه طول بکشد تا روی غذای خشک سگ که مناسب سگ شما است، تردیدتان از بین برود.

شما معمولاً باید قبل از تصمیم گیری برای تغییر چیز دیگری، در طول دوره آزمایشی خود چند هفته به سگ غذای جدید بدهید. این زمان کافی است تا واقعاً ببینیم چه تاثیری روی سگ شما دارد اگر به نظر می رسد در سگ شما یک واکنش منفی ایجاد می کند، درست است که فوراً آن غذا را به چیز دیگری تغییر دهید.

به طور ناگهانی غذای سگ خود را با یک مارک دیگر جایگزین نکنید، زیرا این می تواند باعث ناراحتی معده شود. در عوض، به تدریج با مخلوط کردن آن با غذای قدیمی به یک غذای جدید تغییر دهید. شروع به تغذیه سگ خود با 25٪ مواد غذایی جدید، 75٪ مواد غذایی قدیمی کنید. بعد از چند روز، به 50٪ از آن، سپس 25٪ غذای قدیمی و 75٪ مواد غذایی جدید و در آخر 100٪ غذای جدید بدهید. این کار در مدت زمانی حدود هفت روز انجام می شود.

4.سعی کنید نمونه ذرات ترکیبی را به دست آورید.

ببینید آیا این امکان وجود دارد که برند ها به جای اینکه مجبور شوند مبلغ مسخره ای را روی کیسه های بزرگ مواد غذایی برای تبلیغ خرج کنند، برای شما نمونه ذرات ترکیبی را ارسال کنند. برخی از شرکت ها (مانند Petsmart) دارای سیاستی هستند که به شما امکان می دهد کیسه های باز شده غذایی را که سگ شما دوست ندارد، برگردانید و آن را به نوع دیگری از مواد غذایی مبادله کنید.

قسمت سوم: انتخاب مواد لازم

  1. 1. پروتئین زیادی تهیه کنید.

سگها طبیعتاً گوشتخوار هستند و برای حفظ زندگی سالم به رژیم غذایی سرشار از پروتئین احتیاج دارند. غذای سگ این پروتئین را با استفاده از گوشت، تخم مرغ و لبنیات به عنوان ماده اصلی مواد غذایی فراهم می کند.  پروتئین به سگ شما انرژی واقعی و قابل استفاده ای را برای سالم ماندن و فعال بودن می دهد. انرژی حاصل از این نوع مواد غذایی به طور مؤثرتر از انرژی حاصل از خوردن کربوهیدراتها به انرژی تبدیل می شود.

  • توله سگ به طور معمول به 28٪ از رژیم غذایی سرشار از پروتئین نیاز دارد.
  • یک سگ بالغ معمولی باید 18٪ از رژیم غذایی خود را از پروتئین دریافت کند.
  • یک سگ بسیار فعال باید دارای پروتئین 25٪ در رژیم غذایی خود باشد.

2.برای سگ خود چربی های سالم بگنجانید.

چربی ها برای سلامتی سگ شما ضروری هستند و باید حدود 10 تا 15٪ از رژیم غذایی آنها را تشکیل دهند. منابع خوب چربی شامل اسیدهای چرب امگا 3 است که در روغنهای ماهی (شاه ماهی، ماهی قزل آلا و غیره) و روغنهای دانه کتان و کانولا و همچنین اسیدهای چرب امگا 6 موجود در چربی های گوشت خوک، چربی طیور و همچنین روغن ها وجود دارند. (آفتابگردان، ذرت و سویا).  پیه وجگر شیرین منبع چربی خوبی برای سگها نیستند و باید از آنها اجتناب کرد.

چربی های موجود در ته مانده یا چربی بیش از حد می تواند منجر به مشکلات سلامتی برای سگ شما شود. از دادن کالری زیاد به سگ خودداری کنید و مطمئن شوید که آنها برای استفاده از این پروتئین و چربی خوب تحرک دارند.

3.کربوهیدراتهای مختلط را انتخاب کنید.

کربوهیدراتها می توانند منبع خوب انرژی برای سگ شما و همچنین فیبر باشند و کربوهیدراتهای مختلط می توانند به شما کمک کنند تا سگ شما تا وعده غذایی بعدی خود احساس سیری کند. سعی کنید از غذاهایی که حاوی دانه های تصفیه شده یا کربوهیدراتهای ساده هستند که باعث کاهش ارزش غذایی شده و می توانند باعث افزایش سطح قند خون سگ شما شوند، خودداری کنید.

از نظر فنی، سگ شما به کربوهیدرات ها در رژیم غذایی خود احتیاج ندارد، آنها می توانند فقط پروتئین و چربی دریافت کنند. این بدان معنا نیست که بدن سگ شما نمی تواند از کربوهیدارت ها استفاده و بهره ببرد. آنها می توانند یک شکل قابل قبول از انرژی و مواد مغذی باشند و گنجاندن آنها باعث می شود غذای سگ مقرون به صرفه تر باشد. کربوهیدراتها باید بین 30 تا 70 درصد از مواد مغذی موجود در غذای سگ را تشکیل دهند، اما بیشتر از این مقدار جایز نیست.

4.درک کنید که ترکیبات اضافه شده به چه معنی است.

در غذاهای خشک سگ Premium و Super Premium، معمولاً ترکیبات اضافی وجود دارد که ممکن است برای سگ شما مفید باشد. شما توجه خواهید کرد که در مقایسه با غذای اصلی / بودجه یک مارک، غذاهای پرمیوم و سوپر پریمیوم دارای افزودنی های عالی دیگری همچون گیاهان دارویی هستند (که به طعم آن افزوده و به هضم غذا کمک می کند) یا گلوکزامین، Condroitin و MSM ( که اعتقاد بر این است که برای مفاصل سگ شما مفید است). شما باید با دامپزشک سگ خود صحبت کنید تا مشخص شود آیا سگ شما به این مواد اضافی احتیاج دارد یا خیر.

مواد اضافی دیگری وجود دارد که می توانید در غذاهای گران قیمت تر وجود داشته باشد، اما ذکر آنها بسیار زیاد است. این مواد مغذی معمولاً ضروری نیستند، مگر اینکه سگ شما همانطور که توسط دامپزشک توصیه می شود، به رژیم غذایی خاصی نیاز داشته باشد.

فرض بر این است که برخی از این مواد برای سلامتی سگ شما فواید دیگری را ارائه می دهند، اما معمولاً هیچ مدرک قطعی برای اثبات این امر وجود ندارد نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که در حالی که بسیاری از افراد معتقدند که گلوکوزامین، Condroitin و MSM برای تحرک سگ هایشان عالی هستند (و شاید در مواردی هم باشند)، هنوز هیچ مدرک علمی کاملاً قطعی برای پشتیبان گیری از این امر و اثربخشی آنها وجود ندارد. به نظر می رسد برای هر سگ این موضوع متفاوت است. توجه داشته باشید که موارد اضافی همیشه بهتر نیستد، حتی در مورد ویتامین ها و مواد مغذی. سگ ها نیازهای غذایی متفاوتی دارند  و مکمل بیش از حد ممکن است منجر به مشکلات سلامتی در یک سگ سالم و سرحال شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه