نگهداری غذای سگ

اکثر مردم به نحوه نگهداری غذای سگ توجه زیادی نمی کنند، اما یک روش مناسب برای نگهداری غذاهای خشک و مرطوب سگ وجود دارد. توجه به مواردی مانند دما، رطوبت و بسته بندی می تواند به شما در اطمینان از ماندگاری غذای خشک سگ شما کمک کند. غذاهای مرطوب، مانند مواد غذایی کنسرو و خانگی، اغلب به یخچال نیاز دارند، بنابراین باید بدانید چه مدت این غذاها در یخچال و فریزر نگه داشته شوند. در مورد روش صحیح و مناسب نگهداری غذای سگ خود بیشتر بدانید تا برای شما اطمینان حاصل شود که مواد مغذی به سگ تغذیه می شود و خوردن آن برای سگ تان لذت بخش است.

روش اول: نحوه نگهداری غذای سگ نوع خشک

1.توجه داشته باشید که غذای خشک سگ می تواند خراب شود.

نگهداری غذای سگ

غذای خشک روشی مناسب و مقرون به صرفه برای تغذیه سگ است و به حداقل فضای ذخیره سازی نیاز دارد. اما اگر غذای خشک به درستی ذخیره نشود، می تواند خراب شود و سگ شما بیمار شود. در صورت عدم رعایت شرایط مناسب، ویتامین های آن نیز از بین می روند.

2.مواد غذایی خشک را در کیسه اصلی بگذارید.

بسته بندی اصلی غذای خشک سگ شما حائل چربی دارد که به تازه تر شدن آن کمک می کند. اگرچه برخی از افراد دوست دارند مواد غذایی خشک سگ را در ظروف پلاستیکی ذخیره کنند، اما بهتر است مواد غذایی را در کیسه اصلی نگهداری کنید.  کیسه های مواد غذایی خشک نیز می توانند در فریزر ذخیره شوند، در صورتی که مدت زمان زیادی از آن استفاده نمی کنید. اگر ترجیح می دهید از یک ظرف نگهدارنده استفاده کنید، مطمئن شوید که هوا به آن نفوذ نکرده باشد و از مواد مات ساخته شده باشد تا مواد غذایی خشک را از نور محافظت کند. ظروف استیل ضدزنگ نیز گزینه خوبی است.

3.غذای خشک سگ را در مکانی خنک و خشک نگهداری کنید.

نگهداری غذای سگ

غذای خشک سگ باید در جایی نگهداری شود که درجه حرارت زیر 100 درجه فارنهایت (38 درجه سانتیگراد) باشد و جایی که غذا از رطوبت محافظت شود. در بیشتر مواقع بهترین مکان برای نگهداری مواد غذایی خشک در خانه است. نگهداری مواد غذایی خشک سگ در گاراژها و رختخواب ها، تنظیم درجه حرارت را دشوار می کند مگر اینکه این سازه ها عایق بندی شده و دما کنترل شوند.

مطالب مرتبط:

چگونه یک نژاد سگ مناسب انتخاب کنیم؟

چگونه غذای سالم برای سگ تهیه کنیم؟

چگونه جای خواب مناسب برای سگ انتخاب کنیم؟

14 نکته طلایی در نگهداری از سگ!

روش دوم: نحوه نگهداری غذای سگ نوع مرطوب

1.قوطی های باز نشده غذای سگ را در کمد یا قفسه خانه نگه دارید.

نگهداری غذای سگ

مواد غذایی کنسرو شده تا زمانی که در مکانی خنک و خشک نگهداری شوند، ماندگار خواهد بود. بهترین مکان برای نگهداری مواد غذایی کنسرو سگ، یک کمد یا قفسه در داخل خانه شما است. آنها را در جایی خیس نگذارید که در آن مرطوب است یا در محیط مرطوب قرار نگیرید زیرا ممکن است قوطی ها لکه دار شوند و مهر و موم داخلی ممکن است تخریب شود و باعث خراب شدن غذا شود.

2.قوطی های باز شده را در یخچال نگهداری کنید.

پس از باز کردن یک قوطی غذای سگ، می توانید حداکثر آن را دو روز در یخچال نگهداری کنید. فقط مطمئن شوید که از یک پلاستیک قوطی استفاده می کنید (بسیاری از کلینیک های دامپزشکی این کار را انجام می دهند) یا یک فویل آلومینیومی کاملاً موقت برای جلوگیری از خشک شدن مواد غذایی. سعی کنید تاریخی که قوطی را باز کرده اید روی لیبل بنویسید تا اطمینان حاصل کنید که از مواد غذایی در محدوده زمانی مناسب استفاده می کنید.

3.دستورالعمل های USDA را برای ذخیره غذای خانگی سگ ها دنبال کنید.

نگهداری غذای سگ

غذاهای خانگی می توانند از طیف گسترده ای از غذا تشکیل شوند: در تهیه آنها از انواع مختلفی از گوشت، تخم مرغ، سبزیجات، غلات و میوه ها اغلب استفاده می شود. به عنوان یک دستورالعمل کلی، زمان توصیه شده برای نگهداری گوشت را که فاقد مواد فاسد شدنی در مواد غذایی خانگی هستند، دنبال کنید. طبق گفته وزارت زراعت ایالات متحده (USDA) گوشت ها باید برای روزهای بعدی در دمای یخچال (40 درجه فارنهایت یا 4 درجه سانتیگراد یا کمتر) نگهداری شوند:

  • گوشت خام، مرغ و غذاهای دریایی ممکن است یک تا دو روز در یخچال قرار گیرند.
  • کباب خام، استیک و سیب زمینی ممکن است به مدت سه تا پنج روز در یخچال باشند.
  • گوشت، مرغ و غذاهای دریایی پخته شده ممکن است به مدت سه تا چهار روز در یخچال قرار گیرند.

4.مواد غذایی مرطوب را که در مدت 5 روز استفاده نخواهد شد، فریز کنید.

غذای خانگی سگ و غذای کنسرو سگ نیز می توانند در فریزر نگهداری شوند. فقط مطمئن شوید که ابتدا مواد غذایی را درون کیسه های فریزر یا ظروف محکم قرار دهید. مواد غذایی کنسرو شده و غذای خانگی چهار تا شش ماه در فریزر نگهداری می شوند.  غذای سگ خود را به گونه ای تقسیم کنید که فقط باید یک بار کیسه یا ظرف غذا را در یک زمان برای وعده های غذایی یخ زدایی کنید.

5.مواد غذایی را که بیش از چهار ساعت در ظرف مانده است حتما دور بیندازید.

نگهداری غذای سگ

غذای کنسرو شده و خانگی سگ می تواند در صورت طولانی ماندن در یخچال فاسد شوند. اگر یک قوطی مخصوص غذای سگ یا مقداری غذای خانگی سگ در یک کاسه سگ یا یک پیشخوان قرار داده شده است، حتماً آن را بعد از چهار ساعت دور بریزید. غذای سگ خود را در ظرفی که مدت زمان طولانی آن را نشسته اید،  قرار ندهید. انجام این کار ممکن است باعث شود سگ شما مریض شود و این ممکن است باعث شود هزینه دامپزشکی بالایی برایتان رقم بخورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه