غذای کنسرو سگ

به عنوان یک صاحب حیوان خانگی، شما ممکن است برای فهمیدن  اینکه کدام نوع غذا، غذای خشک سگ یا غذای کنسرو سگ ، برای تغذیه سگ تان خوب است، تحقیق کنید. چگونه می دانید کدام یک برای دوستان خزدار شما مناسب است؟ با مقایسه آنها از نظر کیفیت، ایمنی و هزینه می توانید بین این دو نوع انتخاب کنید. همچنین ممکن است تصمیم بگیرید که برای یافتن بهترین غذای سگ برای حیوان خانگی خود، با دامپزشک خود مشورت کنید.

روش اول: شناختن جوانب مثبت و منفی غذای خشک سگ

1.اگر بودجه دارید، غذای خشک سگ را انتخاب کنید.

غذای کنسرو سگ

یکی از مهمترین جوانب غذای خشک سگ این است که از نظر بودجه مناسب است، زیرا یک کیسه غذای خشک سگ نسبتاً ارزان است. غذای خشک سگ به عنوان ” kibble” معروف است و اغلب به شکل گلوله های کوچکی است که در ظرف غذای سگ می ریزید. Kibble ماندگاری طولانی دارد، بنابراین اگر غذای خشک سگ را به صورت عمده خریداری می کنید، شاید لازم نباشد که اغلب برای خرید به بیرون بروید.

غذای خشک سگ نیز ایده آل است اگر فضای یخچال زیادی برای نگهداری غذای سگ خود ندارید. بر خلاف غذای کنسرو سگ، می توانید یک بار کیسه غذای خشک سگ را باز کنید و آن را در قفسه نگهداری کنید. نیازی به نگرانی در مورد پیدا کردن فضایی در یخچال برای سرد نگه داشتن غذا نیست.

2.اگر اغلب از خانه دور هستید به دنبال غذای خشک بروید.

غذای خشک سگ نیز می تواند ایده آل باشد اگر نمی خواهید مجبور باشید چشم بسته روی ظرف غذای سگ خود باشید. شما می توانید غذای خشک را در کاسه حیوان خانگی خود رها کنید بدون اینکه خطر خراب شدن آن وجود داشته باشد. بسته به اندازه و اشتهای سگ خود، ممکن است کاسه سگ خود را با یک غذای کافی برای یک روز یا برای چند روز پر کنید.

این امر می تواند بسیار راحت باشد اگر تمایل دارید سفرهای کوتاهی از خانه داشته باشید و نمی خواهید در مورد خراب شدن غذای سگ خود نگران باشید. همچنین اگر تمایل دارید ساعت های طولانی کار کنید و وقت لازم برای بررسی غذای سگ خود در طول روز نداشته باشید، ممکن است غذای خشک سگ خوب باشد.

3.غذای خشک را بخاطر فواید سلامتی آن انتخاب کنید.

غذای کنسرو سگ

برخی از غذاهای خشک برای حفظ سلامت دهان و دندان سگ شما و بهبود دندان های سگ شما تدوین شده است. شما ممکن است غذای خشک را که دارای این خواص است، انتخاب کنید، به خصوص اگر سگ شما دارای مشکلات دندانی باشد.

در نظر داشته باشید که برخی از متخصصان حیوان خانگی نسبت به این مزایای سلامتی بالقوه در غذای خشک سگ شک دارند. شما باید قبل از دادن غذای خشک به سگ خود، با دامپزشک خود صحبت کنید، به خصوص اگر یک عامل تعیین کننده برای شما به عنوان یک مالک باشد.

4.ازخرید غذای خشک با کیفیت پایین خودداری کنید.

در غذاهای خشک اغلب پروتئین گوشت و میزان چربی طبیعی کمتری در مقایسه با غذای کنسرو سگ وجود دارد. غذای خشک نیز ممکن است کربوهیدرات بالاتری داشته باشد که می تواند برای سگ شما ناسالم باشد. اگر تصمیم دارید غذای خشک سگ تهیه کنید، باید به دنبال آن باشید که کیفیت بالاتری داشته باشد، با پروتئین گوشت متعادل تر و چربی طبیعی.  برخی غذاهای خشک با چربی حیوانات تشکیل می شوند که این ماده ای غیر ضروری و ناسالم در غذای سگ شماست. در مواد غذایی خشک همچنین ممکن است مواد نگهدارنده مصنوعی و طعم دهنده های مصنوعی یا رنگ مصنوعی وجود داشته باشد.

برای داشتن لیستی از مواد لازم باید برچسب غذای خشک را بررسی کنید. اگر ماده اول آن پروتئین یا گوشت نباشد، ممکن است کیفیت بسیار مناسبی نداشته باشد. همچنین باید مراقب هر نوع افزودنی یا مواد نگهدارنده موجود در این مواد باشید.

5.اگر سگ شما آلرژی دارد از غذای خشک خودداری کنید.

غذای کنسرو سگ

اگر سگ شما نسبت به گلوتن یا لبنیات حساسیت دارد، در مقابل غذای خشک سگ احتیاط کنید زیرا بسیاری از غذاهای خشک حاوی مقادیر زیادی گلوتن و لبنیات هستند. اگر از غذای خشک برای حیوان خانگی خود استفاده می کنید، اطمینان حاصل کنید که گلوتن یا لبنیات کم است. اگر مستعد ابتلا به آلرژی است همیشه قبل از دادن غذای خشک به توله سگ با دامپزشک خود مشورت کنید. قطعا شما نمی خواهید باعث بروز هرگونه واکنش آلرژیک یا مسائلی در سگ خود شوید. شما باید برچسب غذای خشک را بخوانید تا مواد تشکیل دهنده آلرژی زا مانند گندم یا لبنیات را بررسی کنید.

روش دوم:با نگاهی به مزایا و معایب غذای کنسرو سگ

1.در صورت بروز مشکلات بهداشتی خاص، غذای کنسرو به او بدهید.

غذای کنسرو سگ

غذای کنسرو سگ اغلب دارای محتوای آب بالاتر و میزان کربوهیدرات کمتر است. این می تواند برای سگ هایی که اختلال در مجاری ادراری دارند، مفید باشد، زیرا آب اضافه شده در مواد غذایی آنها می تواند به مشکل آنها کمک کند. مواد غذایی کنسرو شده سگ همچنین می تواند برای سگ هایی که کمبود آب دارند، مفید باشد، به خصوص اگر هوا بسیار گرم باشد یا بسیار فعال باشد.  غذای کنسرو سگ می تواند برای سگهایی که لثه های ظریف و دندان خراب دارند، بهتر باشد. سگ هایی که مشکل فک دارند یا دهان کوچک دارند نیز می توانند از غذای کنسرو سگ بهره مند شوند. اگر سگ شما به دلیل بیماری یا سن، اشتهای خود را از دست داده است، بوی غذای کنسرو سگ می تواند او را به خوردن بیشتر تشویق کند.

 2.غذای کنسرو سگ را به دلیل داشتن پروتئین زیاد آن انتخاب کنید.

مواد غذایی کنسرو سگ اغلب حاوی پروتئین گوشت و چربی های طبیعی بیشتری نسبت به غذای خشک سگ هستند. سگ شما ممکن است از رژیم غذایی با پروتئین بالاتری بهره مند شود، زیرا سگها تمایل دارند در رژیم های با پروتئین بالا عملکرد خوبی داشته باشند. مواد غذایی کنسرو با کیفیت بالا همچنین می توانند حاوی مواد نگهدارنده و فرعی کمتری نسبت به غذای خشک باشند. اگر سگ شما نسبت به این مواد حساس است، ممکن است از غذای خشک کنسرو شده استفاده کنید.

در صورت اضافه وزن می توانید به دنبال غذای کنسرو سگ باشید زیرا سگهای چاق به پروتئین زیادی احتیاج دارند. غذای کنسرو شده باعث می شود سگ های چاق مدت طولانی سیری احساس کنند، بنابراین تمایل به خوردن کمتری دارند.

3.اگر توله سگ دارید به دنبال غذای کنسرو سگ بروید.

غذای کنسرو سگ

توله سگ ها با غذای کنسرو بهتر عمل می کنند زیرا باعث هیدراته شدن آنها می شود و برای دندان های آنها راحت تر است. شما ممکن است در نظر بگیرید که به توله سگ خود بیشتر مواد غذایی کنسرو و مقداری غذای خشک بدهید.

اگر سگی بزرگتر دارید، ممکن است از داشتن غذای کنسرو شده بر روی غذای خشک بهره مند شود. سگ های مسن اغلب به رطوبت بیشتری در غذای خود احتیاج دارند و غذای خشک مقدار زیادی آب تأمین نمی کند.

4.توجه داشته باشید که هزینه غذای کنسرو سگ بالاتر است.

مواد غذایی کنسرو سگ معمولاً گرانتر از غذای سگ خشک است و پس از باز شدن مدت زمان طولانی نمی ماند. این بدان معناست که شما باید هر هفته به فروشگاه مواد غذایی حیوان خانگی بروید و غذای کنسرو بیشتری را برای توله سگ خود اختصاص دهید.  به خاطر داشته باشید در صورت عدم استفاده و بسته شدن برای مدت طولانی می توانید غذای کنسرو سگ را نگه دارید.

5.خطرات سلامتی غذای کنسرو سگ را تشخیص دهید.

غذای کنسرو سگ

غذای کنسرو سگ را نمی توان بیش از یک تا دو ساعت در کاسه سگ نگه داشت. هنگامی که غذای مرطوب در معرض هوا قرار می گیرد، باکتری ها می توانند به سرعت رشد کرده و آلوده شود. شما باید اطمینان حاصل کنید که سگ شما ظرف یک یا دو ساعت غذای خود را می خورد و هر غذای ناخوشایند را فوراً دور بریزید. شما باید همیشه قوطی های باز مواد غذایی را یخچال و فریزر کنید و مطمئن شوید که سگ شما ظرف دو تا سه روز آن را بخورد. این امر خطر باکتری ها و آلودگی را کاهش می دهد.

6.غذاهای خشک و غذای کنسرو سگ را با هم ترکیب کنید.

اگر نمی توانید بین غذای خشک سگ و کنسرو تصمیم بگیرید، ممکن است سعی کنید آنها را ترکیب کنید یا بین دو نوع متناوب درگیر باشید. ممکن است کمی از هر دو نوع مواد غذایی را در ظرف سگ خود بریزید که “topping” نامیده می شود. اگر این کار را کردید، اطمینان حاصل کنید که سگ شما بلافاصله تمام غذای مرطوب خود را می خورد تا خطر آلودگی کاهش یابد.

همچنین ممکن است سعی کنید بین دو نوع متناوب تجدید نظر کنید. هفته ای چهار تا پنج بار با غذای خشک سگ خود را تغذیه کرده و سپس هفته ای یک یا دو بار به او کنسرو بدهید. این همچنین ممکن است گزینه ای مقرون به صرفه تر باشد.  به خاطر داشته باشید که ترکیب دو نوع می تواند باعث افزایش کالری بیشتری برای سگ شما شود. شما باید با دامپزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که سگ شما به دلیل رژیم غذایی در معرض خطر افزایش وزن نیست.

مطالب مرتبط زیر را از دست ندهید:

چگونه یک نژاد سگ مناسب انتخاب کنیم؟

چگونه غذای سالم برای سگ تهیه کنیم؟

چگونه جای خواب مناسب برای سگ انتخاب کنیم؟

14 نکته طلایی در نگهداری از سگ!

روش سوم:صحبت با دامپزشک

1.در مورد بهترین گزینه غذایی برای سگ خود با دامپزشک صحبت کنید.

غذای کنسرو سگ

قبل از انتخاب غذای سگ، باید با دامپزشک خود مشورت کنید. آنها به احتمال زیاد می توانند غذای خشک یا کنسرو شده را برای حیوان خانگی توصیه کنند و به شما پیشنهاد دهند که چه غذایی باید هر وعده غذایی به سگ خود بدهید. بسته به نیازهای سلامتی و رژیم غذایی، سگ شما نیز ممكن است از مخلوط كردن دو نوع غذا بهره مند شود. دامپزشک شما همچنین ممکن است غذای خشک یا کنسرو شده را بر اساس سن و نژاد سگ شما توصیه کند.

2.از دامپزشک خود بپرسید که در کجا می توانید بهترین غذای سگ را خریداری کنید.

دامپزشک شما ممکن است از تهیه کننده هایی که می توانند بالاترین کیفیت غذای سگ را برای حیوان خانگی تولید کنند و یا شما را به یک فروشگاه حیوانات اهلی محلی که مواد غذایی باکیفیت دارد، ارجاع دهد. بودجه خود را با دامپزشک خود در میان بگذارید و ببینید که آیا آنها می توانند یک مارک غذای سگ را پیشنهاد کنند که مناسب بودجه شما باشد و برای سگ شما هم سودمند باشد.

3.با دامپزشک خود پیگیری کنید.

غذای کنسرو سگ

هنگامی که شما یک نوع غذای سگ را برای حیوان خانگی خود انتخاب کرده اید، باید یک قرار ملاقات پیگیری با دامپزشک خود تعیین کنید. ممکن است این کار را چند هفته بعد از شروع غذا به سگ خود انجام دهید. توجه کنید که آیا سگ شما شروع به ایجاد هرگونه مشکلات بهداشتی یا رفتاری در رژیم غذایی جدید خود می کند. ممکن است برای تعیین اینکه آیا این غذا برای حیوان خانگی شما مفید است یا خیر یا آیا باید تغییراتی در این رژیم ایجاد شود با پزشک خود مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه