غذای ممنوعه سگ

شاید ابتدا فکرکنید که غذاهای ممنوعه سگ چیست؟ در واقع اگر غذای انسانی را به سگ بدهید و فکر کنید با این کار رابطه دوستی خود را با سگ افزایش می دهید باید بگوییم سخت در اشتباه هستید. این کارها موجب بروز علائم خطرناک و شاید هم منجر به مرگ سگ شود ما به چنین غذاهایی غذای ممنوعه سگ می‌گوییم. مثال‌هایی در این مورد شکلات، دانه‌های میوه، الکل، انگور و پیاز است. ما در ادامه قصد داریم درچهار بخش مجزا به بررسی غذاهای مضر و روش هایی که سگ را از خوردن غذای مضر باز می‌دارد، بپردازیم برای خرید و مشاوره غذای سگ به فروشگاه پت شاپ آنلاین سر بزنید.

    بخش اول: لیست غذاهای مضر برای سگ

پس از اینکه اهمیت غذای مضر برای سگ را شناختید نوبت به شناسایی این غذاها می باشد در ادامه به معرفی تک تک غذای ممنوعه سگ پرداخته‌ایم سعی کنید هرگز از این مواد در برنامه غذایی استفاده نکنید.

     1- خودداری از دادن الکل به سگ

هرگز به سگ خود الکل ندهید زیرا می‌تواند مشکلات متعددی برای سگ ایجاد کند مانند مشکلات گوارشی و مشکلات تنفسی و در شرایط حادتر می‌تواند منجر به مرگ سگ شود

 

غذای مضر برای سگ

    2-مواد کافئین دار

کافئین در چای،قهوه و شکلات وجود دارد این مواد می‌تواند منجر به بیش فعالی، تشنج و ادرار بیش از حد شود شکلات تلخ بیشترین میزان کافئین را دارد و شکلات سفید کمترین میزان کافئین را دارد بنابراین در هنگام استفاده ضروری از شکلات  به این نکته توجه داشته باشید.

   3-مواد لبنیاتی

کلیه محصولات لبنی برای سگ مضر هستند به دلیل اینکه سگ‌ها مواد لازم برای هضم لاکتوز موجود در لبنیات را ندارند و همین دلیل می‌تواند باعث بروز مشکلات گوارشی شود.

   4-مواد حاوی زایلیتول

از آنجایی که زایلیتول‌ها به عنوان جایگزین قند استفاده می‌شوند در انسان‌ها روی سطح قند خون تاثیر نمی‌گذارد ولی برای حیوانات خانگی مانند سگ می‌تواند انسولین قند خون را افزایش دهد واین امر بسیار خطر ناک است این مواد در خمیردندان، آب نبات و داروها یافت می شود.

 

سگ چه غذایی نباید بخورد

 

مقالات مرتبط:

چگونه غذای سگ درست کنیم؟

چگونه غذای سگ را تغییر دهیم؟

روش تهیه غذای خانگی سگ

   بخش دوم: کنترل میزان میوه و سبزیجات

این نکته مهم را در نظر بگیرید، درست است که سبزیجات و میوه ها برای سگ مفید است ولی قسمت هایی از این میوه ها برای سگ تحت عنوان غذای ممنوعه سگ شناخته می شود که در قسمت زیر به معرفی آنها می‌پردازیم.

  • کشمش‌ و انگور به دلیل مواد سمی که دارند برای سگ بسیار مضر هستند و می‌توانند مشکلات نارسایی کلیوی برای سگ ایجاد کنند.
  • هسته‌های سیب و هلو در هنگام هضم از خود سیانید آزاد می‌کنند که یک ماده سمی است هسته گلابی هم حاوی مقداری آرسنیک است که این هم برای سگ خطرناک است
  • پیاز در هر حالتی چه خام و چه پخته به هیچ عنوان برای سگ مناسب نیست
  • آووکادو حاوی موادی هستند که می‌توانند حساسیت های فصلی برای سگ به وجود آورند و عوارض جانبی برای سگ داشته باشد.

 

غذای ممنوعه سگ

  بخش سوم: کنترل میزان گوشت مصرفی

غذای مضر برای سگ

سعی کنید از دادن غذاها و گوشت خام به سگ خودداری کنید زیرا این مواد دارای باکتری‌های خطرناکی هستند که مشکلات گوارشی برای سگ‌ها ایجاد می کند.

  • از دادن ماهی خام به سگ خودداری کنید زیرا می‌تواند منجر به کمبود ویتامین B شود همچنین به دلیل خام بودن می‌تواند شامل انگل باشد.
  • گوشت خام هم می‌تواند به دلیل داشتن باکتری مضر برای سگ خطرناک باشد بنابراین به این نکته مهم توجه داشته باشید

 

بخش چهارم: تغییر عادت‌های غذایی

  • مواد غذایی کپک زده و قدیمی را از دسترس سگ خارج کنید زیرا این مواد حاوی باکتری‌های خطرناک هستند.
  • غذای سگ باید فاقد مواد نگه دارنده باشد ولی بسیاری از شرکت های سازنده این نکته را رعایت نمی کنند برای خرید غذای سگ با کیفیت به فروشگاه ما سر بزنید.

چه غذاهایی را سگ نباید بخورد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه