نعییر غدای سگ ها 1

به نظر می رسد تغییر غذای سگ بسیار ساده است. یک کیسه غذای سگ بخرید و وعده ها را به سگ خود ارائه دهید. در واقعیت، اگر نمی خواهید یک سگ بیمار یا ناسالم داشته باشید، باید یک تغییر تدریجی ایجاد کنید و هنگام انجام این کار احتیاط کنید. هنگامی که غذای سگ خود را عوض می کنید از برخی تصمیمات عاقلانه استفاده کنید، در این صورت سگ شما هیچ اثر منفی را تجربه نخواهد کرد.

قسمت اول: تغییر غذای سگ تان

1.به تدریج غذای سگ خود را عوض کنید.

تغییر غذای سگ

بیشتر سگهای سالم می توانند غذای خود را با گذشت تدریجی هفت روزه تغییر دهند. تغییر غذای سگ به تدریج به بدن سگ کمک می کند تا با غذای جدید سازگار شود. این برنامه تغذیه را دنبال کنید:

  • روز اول: 75٪ از غذاهای قدیمی مخلوط شده با 25٪ غذای جدید را در هر وعده میل کند.
  • روز دوم: 60٪ از غذاهای قدیمی مخلوط شده با 40٪ مواد غذایی جدید را در هر وعده میل کند.
  • روز سوم: 50٪ از غذاهای قدیمی مخلوط شده با 50٪ مواد غذایی جدید را در هر وعده میل کند.
  • روز چهارم: 40٪ از غذاهای قدیمی را مخلوط شده با 60٪ غذای جدید موجود در هر وعده میل کند.
  • روز پنجم: در هر وعده 25٪ از غذای قدیمی مخلوط شده با 75٪ از غذای جدید را میل کند.
  • روز ششم: 100٪ از مواد غذایی جدید را به او تغذیه کنید.

2.مراقب سگ خود باشید.

در صورت بروز هرگونه علائم ناراحتی دستگاه گوارش، مراقب سگ خود باشید. این ممکن است به معنای دقت و توجه به سگ حتی هنگام حمام کردن باشد تا هیچ نشانه ای را از دست ندهید. این علائم شامل استفراغ ، اسهال و نفخ است.

اگر به این علائم توجه کردید، روند تعویض مواد غذایی را کند کنید و یک روز این روند را عقب بیندازید. به عنوان مثال، اگر شما در حال مخلوط 50-50 از مواد غذایی هستید، آن را تا 60٪ از غذای قدیمی به 40٪ از غذای جدید برگردانید و قبل از رفتن به مرحله بعدی آن را برای یک روز دیگر در این نسبت نگه دارید. سپس روزهای برگزار شده در هر مرحله را به دو یا سه قبل از ادامه کار ادامه دهید. برخی از سگ ها برای انطباق با غذای جدید به زمان بیشتری نیاز دارند.

اگر سگ شما یک مورد اسهال متوسط است، سعی کنید بیماری او را درمان کنید. برخی از متخصصان پیشنهاد می کنند کدو تنبل خالص را به غذای سگ خود اضافه کنید. حدود دو قاشق چای خوری به یک وعده غذایی سگ کوچک یا دو قاشق غذاخوری به غذای یک سگ بزرگ اضافه کنید. بیشتر سگها تا زمانی که زمان لازم برای تکمیل تدریجی بدن خود با مواد غذایی جدید داشته باشند، مشکلی در تنظیم غذای جدید نخواهند داشت.

3.اگر سگ شما به شدت بیمار شد، با دامپزشک خود تماس بگیرید.

تغییر غذای سگ

بین کمی ناراحتی دستگاه گوارش و یک واکنش جسمی شدیدتر نسبت به تغییر مواد غذایی تفاوت وجود دارد. اگر در هر زمان متوجه این علائم شدید با دامپزشک خود برای مشاوره تماس بگیرید:

  • بیش از سه بار استفراغ یا استفراغ مداوم
  • استفراغ یا اسهال با خون
  • اسهال کنترل نشده (اسهال در خانه)
  • بی حالی یا کمبود انرژی
  • شکم درد دردناک (در هنگام لمس شکم، قدم زدن یا کشش پای جلو)

مطالب مرتبط:

غذای خشک سگ یا غذای کنسرو سگ؟

روش تهیه غذای خشک سگ

چگونه غذای سالم برای سگ تهیه کنیم؟

چگونه بهترین غذای سگ را انتخاب کنیم؟

قسمت دوم: توجه به نیازهای سگ

1.جوانب مثبت و منفی غذای مرطوب سگ را در نظر بگیرید.

تغییر غذای سگ

دو نوع اساسی از غذای سگ وجود دارد: غذای مرطوب سگ و غذای خشک سگ. هر نوع غذای سگ دارای نکات خوب و نکات بد آن است. برای غذای مرطوب سگ این موارد عبارتند از:

جوانب مثبت شامل میزان آب بیشتری است (که برای سگهایی که آب کافی نمی نوشند)، بوی قوی تری (که برای آن سگهایی که اشتهای ضعیفی دارند مناسب است) و نرمتر است (که برای سگهایی که مشکل دهان یا دندان دارند مناسب است)

جوانب منفی شامل این است که تغذیه آن گران است، به طور کلی در طولانی مدت گران تر می شود، ماندگاری کوتاه تر دارد و یک بار باز شود باید سریعا استفاده شود و در سگ هایی که مشکل دندانپزشکی دارند، غذای نرم می تواند بیماری دندان را بدتر کند.

2.جوانب مثبت و منفی غذای خشک سگ را در نظر بگیرید.

مانند غذای مرطوب، غذای خشک سگ جنبه های خوب و بد دارد. این مزایا و معایب عبارتند از:

جوانب مثبت عبارتند از: ذخیره سازی آن آسان است، برای سلامتی دندان ها مفید است (همانطور که می دانید می تواند پلاک را از بین ببرد)، ماندگاری بیشتری دارد (تا زمانی که به طور صحیح ذخیره شود)، به راحتی خراب نمی شود، و به طور کلی برای تغذیه ارزان تر است.

جوانب منفی این را شامل می شود که از رطوبت کافی به عنوان غذای مرطوب برخوردار نیست، بوی آن بوی قوی نمی دهد (بنابراین برای سگ هایی که اشتهای ضعیفی دارند به همان اندازه جذاب نخواهد بود)و جویدن آن برای سگ های دارای دندان دردناک و لثه ضعیف سخت تر است.

3.سلامتی سگ خود را در نظر بگیرید.

تغییر غذای سگ

در حالی که اکثر سگهای سالم تا زمانی که این تغییر غذای سگ به درستی انجام شود، می توانند تغییری درست در مواد غذایی داشته باشند، شما نمی خواهید غذای سگهای دارای مشکلات سلامتی مزمن را تغییر دهید. بسیاری اوقات درمان اصلی سگهای مبتلا به بیماری مزمن غذای آنها است. این غذاها معمولاً به عنوان غذاهای از نوع تجویز شده خوانده می شوند و به طور کلی سالها تحقیقات دقیق در پشت آنها انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که آنها ضمن کمک به کنترل بیماری، تمام مواد مغذی مورد نیاز سگ بیمار را تأمین می کنند. سگهای دارای این بیماری ها فقط باید طبق توصیه یک دامپزشک، غذای خود را عوض کنند:

  • مشکلات پوست یا آلرژی
  • بیماری کلیوی
  • بیماری کبد
  • دیابت
  • بیماری قلبی
  • بیماری مثانه: سنگ یا کریستال
  • بیماری دستگاه گوارش

4.یک غذای با کیفیت انتخاب کنید.

چه غذای خشک و چه مرطوب را انتخاب کرده باشید، بهترین غذای ممکن را برای سگ خود خریداری کنید. به عنوان در دو یا سه ماده برتر موجود در برچسب غذای سگ، به دنبال گوشت بگردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه