آموزش ساخت قفس پرنده

پرندگان حیوانات خانگی فوق العاده ای هستند! حیوانات خانگی خود را در یک قفس شاد و سالم نگه دارید. قفس پرنده را متناسب با تعداد و اندازه پرندگان خود  طراحی کنید و سپس مواد مورد نیاز را خریداری کنید. سیم را به فریم های مربع چوبی وصل کنید و سپس این مواد را به شکل مکعب جمع کنید تا قفس شما شکل بگیرد. آب، غذا و وسایلی را درون آن قرار دهید تا پرنده خود را با تغذیه سرگرم کنید. از ساخت قفس پرنده شخصی خود لذت ببرید!

 

گام اول: محاسبه ابعاد و انتخاب مواد

1:اندازه قفس را بر اساس تعداد و اندازه پرندگان خود تعیین کنید

اندازه پرنده شما اندازه قفس شما را تعیین می کند. این اندازه گیری ها به گونه ای هستند که پرندگان به راحتی در قفس به پرواز و تغذیه بپردازند. اگر در قفس 2 پرنده دارید، ابعاد را 2 برابر کنید، اگر 3 پرنده دارید ، ابعاد را 3 برابر کنید و غیره.

  • پرندگان کوچک، مانند طوطی ها، در قفس مربعی 24 اینچی یا 61 سانتی متر به خوبی رشد می کنند.
  • پرندگان متوسط مانند لورایکت و کاکاتیل، در 35 اینچی (89 سانتی متر) خوب رشد می کنند.
  • پرندگان بزرگ ، مانند طوطی کاکل سفید و طوطی دم بلند، در 60 اینچی (150 سانتی متر) راحت خواهند بود.

2:یک قفس به شکل مکعب را بکشید و ابعاد هر طرف را فهرست کنید

این یک روش خوب برای کمک به خودتان است که در پایان کار، ساخت قفس پرنده برای شما محقق شود. برای ساده نگه داشتن قفس، از یک طرح مربع استفاده کنید. اگر در حال ساخت قفس برای پرنده سایز متوسط هستید ، باید شش فریم 24 اینچ (61 سانتی متر) بسازید. اینها به شکل مکعب برای ساخت قفس وصل می شوند.

  • از ماشین حساب خود برای کمک به محاسبه مقدار سیم و چوب برای خرید استفاده کنید.
  • نقشه ای بسازید که برای تعداد و اندازه پرندگانی که دارید، مناسب باشد.
  • خلاق بودن در طراحی را برای قفس پیاده کنید.

3: سیمی را انتخاب کنید که حداقل 0.0787 اینچ (2.00 میلی متر) ضخامت داشته باشد

مهم است که سیمی را انتخاب کنید که دارای یک اندازه مناسب و فاصله صحیح باشد تا مانع جویدن پرنده یا فرار از سوراخ ها شود. اگر در منطقه ای با تعداد زیادی از شکارچیان، از قبیل پرندگان شکارچی زندگی می کنید، حتی اگر پرندگان شما بزرگ باشند، از سیم ریز ریز استفاده کنید.

  • از سیم هایی با فاصله 0.5 اینچ (1.3 سانتی متر) و ضخامت 0.0787 اینچ (2.00 میلی متر) برای پرندگان کوچک استفاده کنید.
  • سیم را با فاصله 0.75 اینچ (1.9 سانتی متر) و ضخامت 0.1 اینچ (2.5 میلی متر) برای پرندگان متوسط انتخاب کنید.
  • از سیم هایی با فاصله 1 اینچ 2.5 سانتی متر و ضخامت 0.137 اینچ (3.5 میلی متر) برای پرندگان کوچک استفاده کنید.

 

4: 6ورق مش ، 100 قلاب میخ ، 24 میخ و چوب خریداری کنید

مهم است که بررسی کنید که تمام موادی که برای ساخت قفس خود استفاده می کنید برای پرندگان سمی نیستند. فقط از سیم استیل استفاده کنید ، زیرا سیم های گالوانیزه و با روکش پودری می تواند برای پرندگان مضر باشد. فقط چوب خام خریداری کنید، زیرا چوب رنگ شده به سموم دفع آفات آغشته شده است که می تواند برای پرندگان خطرناک باشد، به خصوص اگر آنها به آن نوک بزنند.

  • 6 ورق مش از جنس استنلس استیل را از فروشگاه ها خریداری کنید. اگر در حال خرید یک ورق مش بزرگ هستید، آن را به اندازه کافی برش دهید.
  • اگر مطمئن نیستید که چوب خام است یا خیر، با دستیار فروشگاه تماس بگیرید.
  • در حالی که هر نوع چوب تصفیه نشده برای این پروژه کار می کند، پانل های چوبی 2 اینچی (5.1 سانتی متر) در 4 اینچ (10 سانتی متر) گزینه ای ارزان و آسان است. به سادگی آنها را به اندازه صحیح تراش دهید. برای ایجاد قاب به 24 پنل نیاز خواهید داشت.

 

گام دوم: ایجاد قاب

1: برای ساختن یک قاب، 4 قطعه چوب را با هم میخ بزنید

4 تکه چوب را که اندازه یکسان دارند برداشته و از میخ ها استفاده کنید تا آنها را به یکدیگر در یک قاب مربعی شکل وصل کنید. برای ساختن یک قاب محکم، از چوبهایی استفاده کنید که حداقل 2 اینچ عرض (5.1 سانتی متر) داشته باشند. این کمک می کند تا در صورت خراب شدن قفس سالم باقی بماند.

  • با این دستورالعمل ها قفس مربعی ایجاد می کنید. اگر می خواهید قفس مستطیل درست کنید، از 2 تکه چوب کوتاه تر برای ایجاد قاب استفاده کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که میخ ها به طور کامل در چوب چکش زده شده اند تا به هیچ پرنده ای آسیب نزند.

2: برای ایجاد بقیه قفس 5 فریم دیگر بسازید

برای ایجاد 5 فریم دیگر که از نظر اندازه یکسان با اولین قاب شما هستند، از همین روش استفاده کنید. این فریم ها باعث ایجاد ضلع ، بالا و پایین قفس پرنده شما خواهند شد.

 

3: مش سیمی را با گیره به هر فریم وصل کنید

یک تکه از سیم را بگیرید که به اندازه قاب شما باشد و از یک گیره برای اتصال گوشه های سیم به گوشه های قاب استفاده کنید. سعی کنید سیم را تا حد امکان محکم کنید. سپس سیم را در جای خود با بندهای هر 1 اینچ (2.5 سانتی متر) در طول قاب ایمن کنید. در تمام قسمت های اصلی که به طور کامل با چوب سفت نشده اند، ببندید تا دست شما یا پرنده شما توسط آنها آسیب نبینند.

  • اگر سیم شما از قبل برش نخورده است، از برش های سیم استفاده کنید تا اندازه آن را بگیرید. اگر گیره ندارید، از چکش برای میخ زدن استفاده کنید.
  • این به جلوگیری از فرار پرندگان کمک می کند و از ورود شکارچیان به قفس جلوگیری می کند.
  • این روند را برای هر یک از 6 فریم تکرار کنید.

 

4:یک مربع 4 اینچ (10 سانتی متر) را در وسط 1 قاب قرار دهید

برای برش سوراخ مربع از برش سیم استفاده کنید. این باعث می شود که شما بتوانید به راحتی به قفس دسترسی پیدا کنید. اگر پرندگان بزرگی دارید، مربع 8 اینچ (20 سانتی متر) عرض را در نظر بگیرید.

  • در هنگام برش سیم دستکش بپوشید تا دستتان آسیب نبیند.

 

5: یک مربع سیم 10 اینچی (25 سانتی متر) را روی سوراخی که تازه برش داده اید، ببندید.

سیم های مربعی خود را بر روی سوراخ مربعی که برش داده اید قرار دهید. سعی کنید سیم را روی وسط سوراخ قرار دهید. سپس، بالای مربع سیم را به زیر سیمها و با اتصالات کابل و پایین مربع با قفل هایی وصل کنید.

  • با این کار در را برای قفس ایجاد می کیند.
  • برای باز کردن درب ، قفل را باز کرده و مربع سیم را بلند کنید. با این کار سوراخ در  سیم آشکار می شود و به شما امکان می دهد آزادانه وارد قفس شوید.

 

گام سوم: نصب قفس

1: 6 فریم را بهم وصل کرده و در قفس به شکل مکعب با میخ قرار دهید

قاب ها را به شکل مکعب در بیاورید. سپس 1 میخ را به گوشه هر فریم بزنید. این بدان معنی است که در مجموع به 24 میخ نیاز خواهید داشت. هر میخ را حدوداً 1 اینچ فاصله 2.5 سانتی متر از لبه چوب قرار دهید تا در مرکز چوب باشد. این به جلوگیری از بیرون آمدن میخ ها در کنار چوب کمک می کند.

  • اگر ترجیح می دهید، می توانید برای این کار از میخ کوب استفاده کنید.
  • پس از اینکه قابها را به هم وصل کردید، مکعب را طوری قرار دهید که قاب با درب روی آن در کنار قفس باشد.
  • اگر میخ های شما از میان چوب عبور کرده و از قفس بیرون می زنند، آنها را بیرون بکشید و آنها را دوباره به داخل بزنید، زیرا میخ های بیرون زده برای پرنده شما می تواند خطرناک باشد.

 

2:یک تکه چوب را در زیر قفس قرار دهید تا مانع سقوط پرنده شود

یک تکه چوب را کمی بزرگتر از پایه قفس خود در زیر قفس قرار دهید. این مانع از سقوط پرنده روی زمین می شود. برای تمیز کردن چوب ، آن را به راحتی با شلنگ بشویید.

  • یک بار دیگر ، اطمینان حاصل کنید که این چوب خام است.

 

3: یک ظرف غذا ، یک کاسه آب و یک نشیمن گاه را در قفس بگذارید.

یک کاسه آب و یک بشقاب غذا را در کف قفس قرار دهید. سپس یک شاخه یا یک جعبه چوبی را در قفس قرار دهید تا به صورت چوب زیرپایی پرنده عمل کند. اگر می خواهید خلاقیت به خرج دهید، اسباب بازی های اضافی را داخل قفس قرار دهید مانند آینه، خرس های عروسکی و تاب.

  • کاسه پرندگان، ظروف و اسباب بازی های پرنده را از فروشگاه حیوانات خانگی خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه