بهترین پرندگان خانگی برای کودکان

هنگام پیدا کردن بهترین پرندگان خانگی برای کودکان باید انواع پرندگانی که سازگار با کودک هستند را مشخص کنید. هر گونه پرنده از نظر شکل ظاهری و رفتار منحصر به فرد است و عوامل زیادی را باید قبل از آوردن پرنده به خانه از جمله نیازهای مراقبت از آن، نیازهای اجتماعی، مکان، سطح صدا و هزینه نگهداری از آن را در نظر بگیرید اما شاید مهم تر از همه انتخاب گونه‌ی پرنده‌ای که بتواند به خوبی با بچه ها زندگی کند اهمیت دارد.

اگر کودک شما آرزوی داشتن پرنده خانگی را دارد اما نمی‌دانید چه نوع پرنده‌ای برای کودک شما بهتر است در این مقاله بهترین پرندگان خانگی برای کودکان آورده شده است تا در انتخاب به شما کمک کند.

 

۴ مورد از بهترین پرندگان خانگی برای کودکان

بهترین پرنده خانگی برای کودکان

 ۱- قناری

این پرنده کوچک، خوش رنگ و خوش آواز قطعاً یکی از بهترین پرندگان خانگی برای کودکان است که می‌توانید به کودک خود هدیه دهید زیرا با توانایی و آواز زیبایی که دارد می‌تواند کودک شما را سرگرم کند. کودک شما رنگ روشن و آواز عالی آن را حتماً دوست خواهد داشت. قناری‌ها نیازی به نوازش انسان‌ها ندارند و در قفس به تنهایی می‌مانند زیرا قناری‌ها وقتی تنها بمانند رشد می‌کنند و آن‌ها پرندگان اجتماعی نیستند و نباید در کنار پرنده دیگری قرار بگیرند.

به طور معمول آنها عادت ندارند از قفس بیرون بیایند و فقط به تمیز کردن منظم قفس، شن و ماسه، آب شیرین و غذا نیاز دارند. برای اینکه قناری تنها نباشد می‌توانید‌ از اسباب بازی‌هایی مانند تاب و بازی‌های چوبی آویزان استفاده کنید. یک قناری به راحتی می‌تواند تا 15 سال عمر کند.

بیشتر بخوانید:

راهکارهای دستی کردن قناری

خصوصیات فنچ برای کودکان

۲- فنچ

فنچ‌ها پرندگان کوچک و رنگارنگی هستند که از تماشا و آواز آن‌ها لذت خواهید برد. فنچ یکی دیگر از بهترین پرندگان خانگی برای کودکان بوده که نیاز به حداقل تعامل داشته و مراقبت از آن‌ها بسیار آسان است. فنچ برخلاف قناری اجتماعی است و در صورت تنها ماندن رشد نمی‌کند پس توصیه می‌شود آن‌ها را جفت بخرید و حتی می‌توانید هر دو را از یک جنسیت انتخاب کنید. فنچ‌ها تا ۷ سال عمر می‌کنند. از آنجا که فنچ‌ها به طور معمول جفت نگه داشته می‌شوند باید به علائم بیماری هوشیار باشید زیرا ممکن است یکی را مجبور باشید از دیگری جدا کنید تا بیماری گسترش پیدا نکند.

 

خصوصیات عروس هلندی برای کودکان

۳- عروس هلندی

این طوطی‌های زیبا بسیار باهوش و شیرین‌اند و به خوبی سوت می‌زنند که عروس هلندی نر آوازی دلنشین تری دارد و برعکس ماده‌ها نیاز به نوازش دارند و ممکن است تخم گذاری کنند. این طوطی پرندگان خوبی برای خانواده‌هایی که نیاز به بهترین پرندگان خانگی برای کودکان خود دارند هست. برخی از مسئولیت های مراقبتی شامل تغذیه سالم با یک رژیم غذایی متعادل که فقط از دانه استفاده نشده باشد، تأمین آب شیرین به صورت روزانه، تمیز کردن و ضدعفونی کردن قفس و تعامل با عروس هلندی است.

اگرچه ممکن است کودک شما بسته به سن خود هنگام انجام این کارها به نظارت نیاز داشته باشد، اما هنوز هم می تواند چیزهای زیادی را از مراقبت از پرنده‌ای مانند عروس هلندی یاد بگیرد. عروس هلندی برای کودکان بزرگتر که حوصله و اشتیاق دارند وقت خود را به پرنده خانگی خود اختصاص دهند و در مورد آن اطلاعات کسب کنند انتخاب عالی است پس می‌توان گفت این پرنده دوست داشتنی یکی دیگر از بهترین پرندگان خانگی برای کودکان است.

این طوطی به طور معمول دارای یک دم بلند به اندازه ۳۳ سانتیمتر است برای همین به یک قفس بزرگ و به تعدادی اسباب بازی درون قفس برای بازی در تمام طول روز احتیاج دارد. ماهیت آنها بسیار غبارآلود است و حداقل هفته‌ای یک بار به حمام اسپری نیاز دارند و کوتاه کردن ناخن‌‌ها هر چند ماه  یک بار باید انجام شود زیرا نمی‌تواند پای خود را روی نشیمنگاه، شاخه‌ها و … بگذارد. پرنده دوست داشتنی خود را سالانه به دامپزشک ببرید تا از نظر سلامتی معاینه شود و از بیماری‌های گوناگون جلوگیری کنید. طول عمر آن‌ها به طور متوسط ​​30 سال است.

بیشتر بخوانید:

عروس هلندی یا پرنده عاشق 

 

خصوصیات مرغ عشق برای کودکان

۴- مرغ عشق

یکی دیگر از بهترین پرندگان خانگی برای کودکان مرغ عشق است که جزء پرندگان مهربان بوده و دارای شخصیت جالبی است آ‌‌ن‌ها بیشتر مناسب صاحبان پرندگان با تجربه یا کودکان بزرگتر هستند که می‌توانند هر روز وقت خود را صرف معاشرت با مرغ عشق خود کنند تا آن را رام نگه دارند.

مرغ عشق‌ها که یکی از بهترین پرندگان خانگی برای کودکان هستند گاهی نشانه‌هایی از پرخاشگری را از خود نشان می‌دهند پیشنهاد می‌کنیم که مرغ عشق نر را تهیه کنید زیرا آن‌ها نسبت به ماده‌ها رام تر هستند. مرغ عشق برای اینکه رام و دوستانه بماند باید روزانه به آن توجه کنید. آن‌ها به قفس‌های بزرگی احتیاج دارند زیرا فعال و بازیگوش هستند. حتماً نیازهای این پرنده زیبا که شامل: چوب نشیمنگاه، چوب طبیعی، شن و ماسه و اسباب بازی هست را در اختیار این پرنده در قفس بگذارید.

اگرچه داشتن یک پرنده خانگی می‌تواند بسیار جذاب باشد، اما فقط به عنوان یک سرگرمی آن را حساب نکنید، حیوان خانگی خود را به عنوان یکی از اعضای خانواده خود در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه