گرانترین حیوانات خانگی 1

گران قیمت‌ترین حیوان خانگی جهان

اغلب مردم دنیا فکر می‌کنند حیوانات خانگی فقط محدود به سگ، گربه، خرگوش و یا تعدادی از پرنده‌ها مانند طوطی و قناری می‌باشد، ولی این تمام ماجرا نیست. به همین منظور قصد داریم شما را با گران قیمت‌ترین حیوان خانگی جهان که ممکن است تا به حال حتی اسم آن‌ها را نشیده‌اید، آشنا کنیم. حیواناتی که قیمت آن‌ها، گاه به چندین ملیون دلار می‌رسد و علاقه‌مندان زیادی در طیف‌های مختلف مردم دارند و حتی ممکن است نمونه‌های از این حیوانات خانگی، مختص به یک سری افراد ثروت‌مند باشد که سالانه هزینه‌های سرسام آوری برای تربیت و نگه‌داری آن‌ها می‌کنند.

میمون سبز، گران قیمت‌ترین حیوان خانگی جهان

در سال2001، دمی اوبیرن که یکی از ورزشکاران حرفه‌ای  اهل کشور ایرلند، در مسابقات اسب سواری بود، قصد خرید این حیوان را در سن دوسالگی می‌کند و امید زیادی به درخشش این اسب در مسابقات پیش رو دارد. به همین منظور پس از چند سال درخشش در مسابقات بین‌المللی، همگان به ارزش واقعی این اسب پی می‌برند. به همین دلیل در سال 2006 میلادی، قیمت این اسب به 16 میلیون می‌رسد. ولی از آن سال به بعد، به علت یک‌سری از دلایل نامعلوم، دیگر در هیچ مسابقه‌ای پیروز نمی‌شود و در سال 2008 به طور کلی از کلیه مسابقات بازنشسته می‌شود.

 

گران قیمت‌ترین حیوانات خانگی جهان

 

گاو میسی: گران‌ترین گاو ماده دنیا

شاید مهم‌ترین دلیل اینکه این حیوان توانسته در میان گاوهای نر، برای خود اسم و رسمی درست کند، تولید شیر بالای این گاو است به همین علت چند گروه دامپزشک کانادایی به قصد پرورش و فروش این حیوان، یک گاو ماده میسی به ارزش 2/1 میلیون دلار را خریداری می‌کنند و سالانه درآمدهای هنگفتی از این طریق به دست می‌آورند این نژاد گاو علاوه بر تولید شیر زیاد، توانایی حضور در مسابقات را هم داشته و برای کسب مقام هم قابلیت استفاده دارند.

 

گران قیمت‌ترین حیوانات خانگی جهان

 

سگ ماستیف، گران ترین نژاد سگ دنیا

این نژاد سگ متعلق به فلات تبت می‌باشد و عموما برای نگهبانی، شکار و گله داری تربیت داده می‌شوند و به شیر سگ هم ملقب است. به دلیل خصوصیات ژنتیکی این نژاد بسیار کمیاب شده است. قیمت این سگ حدود600 هزار دلار است همچنین وزن این، بسته به شرایط محیطی بین 65 تا 95 کیلوگرم متغیر است و طول عمرسگ، بین12 تا 15 سال متغیر است. در سال 1800 میلادی یک قلاده از این سگ به ملکه انگلیس هدیه داده می‌شود و از همین طریق به قاره اروپا معرفی می‌شود و در حال حاضر طرفداران زیادی در سراسر دنیا به خصوص اروپا دارد.

سگ ماستیف، گران ترین نژاد سگ دنیا

 

 

توله شیرهای سفید، کمیاب‌ترین نژاد شیر جهان

یکی از قدیمی‌ترین گونه‌ موجود شیر در دنیا که متعلق به کشور آفریقای جنوبی می‌باشند و عمدتا در پارک‌های جنگلی محافظت شده، زندگی می‌کنند زیرا عده‌ای بر این باورند که این نژاد به دلیل رنگ سفید، توانایی استتار در محیط را ندارد به همین دلیل شکار از دست آن‌ها فرار می‌کند ولی به طور آزمایشی، برای مدت کوتاهی این شیر را در طبیعت رها کرده و مشاهده می‌کنند

توله شیرهای سفید، کمیاب‌ترین نژاد شیر جهان

 

طوطی کاکلی نخل، گران قیمت‌ترین حیوان خانگی جهان در بین پرندگان

این طوطی که متعلق به خانواده کاکادوها است، و برخلاف سایر طوطی‌ها که شامل یک طیف مشخصی از رنگ هستند، یک دست سیاه رنگ هستند. این دسته از طوطی‌ها علاوه بر اینکه هوش و ذکاوت بالایی دارند، به دلیل کاکلی که بالای سر خود دارند، جذابیت فوق‌العاده‌ای برای خود در میان مردم دنیا ایجاد کرده‌اند. این طوطی بین 900 تا2100 گرم وزن دارد و آخرین قیمت آن به 16000 هزار دلار می‌رسد. گونه‌های نر این طوطی چشمانی سیاه رنگ و ماده‌ها چشمانی قرمز دارند.

طوطی کاکلی نخل، گران‌ترین حیوان خانگی دنیا در بین پرندگان

 

سگ سرلانسلات انکور، گران‌ترین سگ شبیه‌سازی شده دنیا

در سال 2008 میلادی، یک سگ بر اثر ابتلاء به سرطان از دنیا می‌رود و جالب اینکه صاحبان سگ تصمیم به تولید این سگ با استفاده از روش‌های آزمایشگاهی می‌کنند و قیمت این کار آن‌ها حدود 155 هزار دلار می‌شود. نکته قابل توجه اینکه این نژاد خاص، در مسابقاتی که مربوط به تشخیص بو، در آمریکا بوده است، همه را حیرت زده می‌کند و از آن سال برای کمیته‌های جستجو در نیروی انتظامی استفاده می‌شود.

سگ سرلانسلات انکور، گران‌ترین سگ شبیه‌سازی شده دنیا

در این مقاله شما را با گران قیمت‌ترین حیوان خانگی جهان آشنا کردیم و سعی کردیم خصوصیات هر کدام را به طور جداگانه بررسی کنیم. برای خرید لوازم جانبی حیوانات خانگی به فروشگاه اینترنتی پت شاپ آنلاین مراجعه کنید و از خدمات فروش و مشاوره بی‌نظیر ما استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه