غذای گربه

تغییر غذای گربه چطور ممکن است؟ گربه ها بسته به سن و شرایط سلامتی شان نیاز غذایی مختلفی دارند. تنظیم غذای آنها هنگام بالغ شدن و در طی روند پیری مهم است. در عین حال، باید از تغییر سریع غذای گربه خود جلوگیری کنید زیرا تغییر غذای گربه می تواند آنها را مریض کند. گربه ها عادت دارند که هر روز یک غذای یکسان داشته باشند، بنابراین باید هر زمان که می خواهید رژیم او را تغییر دهید به آنها زمان و یک محیط تغذیه بدهید.

روش اول: زمانبندی مرحله تغییر

1.غذای گربه را بر اساس مرحله زندگی انتخاب کنید.

غذای گربه

نیازهای غذایی گربه شما با بزرگ شدن و افزایش سن تغییر می کند، بنابراین شما باید در هنگام تغییر چرخه زندگی، غذای آنها را تغییر دهید. اگر بچه گربه شما در حال تبدیل شدن به یک گربه بالغ است یا گربه تان بزرگتر و پیر می شود، باید غذایی را انتخاب کنید که مناسب برای مرحله جدید زندگی آنها باشد. بسته به شرایط سلامتی و ترجیحات آنها، ممکن است بخواهید بین مارک های غذای گربه یا بین انواع غذای خشک گربه و مرطوب مواد غذایی تغییر ایجاد کنید.

2.غذای قدیمی را با غذای جدید مخلوط کنید.

به جای اینکه ناگهان غذای گربه خود را تغییر دهید، باید غذای قدیمی آنها را با غذای جدید آنها مخلوط کنید. همچنان به همان اندازه برایشان سرو کنید اما مقداری غذای جدید را که در ترکیب قدیمی مخلوط شده است، قرار دهید تا گربه شما به تدریج به طعم جدید عادت کند. به تدریج میزان غذای جدیدی را که به گربه خود می دهید، افزایش دهید.

3.برنامه تغییر هفت روزه را دنبال کنید.

غذای گربه

اولین قانون تغییر غذای گربه به یک غذای جدید انجام این کار به آرامی است. به تدریج غذاهای جدید بیشتری را در رژیم غذایی معمول و قدیمی گربه خود مخلوط کنید. شما می توانید برنامه تغییر غذای گربه هفت روزه زیر را امتحان کنید:

  • از روز یک تا دو، یک چهارم غذای جدید و سه چهارم غذای قدیمی به گربه خود بدهید.
  • در طول روزهای سه و چهار، نیمی از غذای جدید و نیمی از غذای قدیمی را به گربه خود بدهید.
  • از روز پنج تا شش، به چهار گربه خود سه چهارم غذای جدید و یک چهارم غذای قدیمی بدهید.
  • در روز هفتم، بخشی از غذاهای کاملاً جدید به گربه خود بدهید.

4.از یک تغییر ده روزه برای گربه های مسن استفاده کنید.

گربه های بزرگتر از نه سال سن، مسن محسوب می شوند. اگر گربه شما پیر است، ممکن است بخواهید یک برنامه تغییر ده روزه طولانی تر را امتحان کنید:

  • از روز یک تا سه، قسمتی از سه چهارم غذای قدیمی و یک چهارم غذای جدید را به گربه خود تغذیه کنید.
  • از روز چهارم تا پنجم، بخشی از غذای گربه خود را با پنجاه درصد غذای قدیمی و پنجاه درصد مواد غذایی جدید به گربه خود بدهید. به دنبال علائم نارحتی مانند معده درد باشید. اگر گربه شما مشکل دارد، برای چند روز مثلا تا سه روز به فرمول قبل برگردید و سپس با برنامه جدید ادامه دهید.
  • از روز ششم تا نهم، بخشی از غذای گربه خود را که حاوی سه چهارم غذای قدیمی و یک چهارم مواد غذایی جدید است، به گربه خود تغذیه کنید.
  • در روز دهم، غذای جدید را به گربه خود بدهید.

5.به دنبال علائم ناراحتی باشید و متناسب با آن غذا را تنظیم کنید.

غذای گربه

در طی روند تغییر، به دنبال علائمی باشید که گربه شما با خوردن غذای جدید مشکل دارد. اگر آنها علائم جزئی را تجربه کرده اند، باید مدت بیشتری برای تنظیم غذای جدید به آنها اختصاص دهید. اما اگر علائم جدی به نظر برسد، باید آنها را به دامپزشک ببرید. به دنبال علائم زیر باشید:

  • مدفوع نرم
  • استفراغ
  • اسهال
  • از دست دادن اشتها

مطالب مرتبط زیر را از دست ندهید:

چگونه از غذای گربه به طور صحیح نگهداری کنیم؟

روش های خانگی کردن گربه

چگونه گربه خود را حمام کنیم؟

چگونه غذای گربه سالم تهیه کنیم؟

روش دوم:کاهش اضطراب در طول تغییر غذا

1.مکانی آرام بخش برای غذا درست کنید.

غذای گربه

از آنجا که تغییر غذاها می تواند برای گربه ها استرس زا باشد، یک منطقه غذا خوری واقعاً آرامش بخش و مهمان نواز ایجاد کنید. اطمینان حاصل کنید که آنها را در یک منطقه آرام و به دور از قسمت های پر سر و صدا از خانه و گربه های دیگر تغذیه می کنید.

2.غذای کنسرو شده را در دمای بدن سرو کنید.

اگر رژیم جدید شامل مواد غذایی کنسرو شده است، شما باید آن را از یخچال بیرون آورده و بگذارید قبل از سرو، طبق دمای اتاق تنظیم شود. همچنین می توانید آن را برای چند ثانیه در مایکروویو قرار دهید. مواد غذایی کنسرو شده را با هم مخلوط کنید تا کل وعده در دمای یکنواخت باشد. غذای کنسرو شده را در یک ظرف پهن سرو کنید. بهتر است غذای كنسرو شده را در یك ظرف پهن سرو كنید، زیرا در صورت عدم وجود فضایی برای سیبیل گربه، گربه شما می تواند اذیت شود.

3.غذای گربه خود را با دست سرو کنید.

غذای گربه

سعی کنید کمی از غذای جدید را در دست خود قرار داده و آن را به گربه خود بدهید. اگر با گربه رابطه خوبی داشته باشید، می تواند به آنها کمک کند که در طی فرآیند تغییر آنها به خوبی تغذیه کنند.

روش سوم: ارزیابی زمان تغییر غذای گربه

1.در مورد تغییر غذاهای گربه با دامپزشک خود مشورت کنید.

غذای گربه

اگر مطمئن نیستید که از غذای بچه گربه را به فرمول بزرگسالان تغییر دهید یا رژیم غذایی گربه خود را تغییر دهید، باید با دامپزشک خود صحبت کنید. آنها باید بتوانند به شما بگویند چه موقع تغییر دهید و همچنین اینکه آیا انتظار دارید که گربه شما طی روند تغییر وزن خود را از دست بدهد یا وزن اضافه کند.

2.هنگامی که گربه شما رشدش متوقف شد، غذای او را به فرمول بزرگسالان تغییر دهید.

بیشتر گربه ها در حدود یک سالگی رشدشان متوقف می شود، اگرچه برخی از نژادها برای رسیدن به دوره بزرگسالی کمی رشدشان طولانی تر می باشد. اگر گربه شما رشدش متوقف شده است، می توانید غذای او را از غذای بچه گربه به غذای بزرگسالان تغییر دهید. به عنوان مثال، گربه مین در حدود 18 ماه به اندازه بزرگسالان می رسد. در طول تغییر غذا گربه، باید وزن و سلامتی آنها را چک کنید. اگر به نظر می رسد کمبود وزن یا اضافه وزن دارند، اندازه غذای آنها را مطابق با آن تنظیم کنید.

3.اگر گربه شما چاق است غذا را به یک فرمول کنترل وزن تغییر دهید.

غذای گربه

اگر گربه شما دچار اضافه وزن است، باید آنها را به فرمول کنترل وزن تغییر دهید. در مورد یک فرمول مناسب برای کنترل وزن، با دامپزشک خود مشورت کنید.

  • اگر گربه شما بیش از بیست درصد از وزن طبیعی بدن خود اضافه داشته باشد، چاق محسوب می شوند.
  • پنجاه و پنج درصد از گربه ها در ایالات متحده دارای اضافه وزن هستند.

4.وقتی که گربه شما پیر شد، غذای گربه را تغییر دهید.

اگر گربه شما اخیراً پیر شد، باید غذای آنها را از غذای بزرگسال به یک غذای گربه پیر تغییر کنید. غذای گربه پیر باید دارای پروتئین و چربی مرغوب باشد. اگر گربه شما اخیراً نه یا ده ساله شده است، آنها پیر محسوب می شوند و می توانند به غذای جدید منتقل شوند. عواملی که باید در هنگام انتخاب غذای گربه پیر مورد توجه قرار بگیرند شامل جذب چربی، قابلیت هضم، مشکلات مفصل و تحرک، ملاحظات کلیه، کاهش وزن و افزایش آن است.

مواد لازم برای جستجوی غذاهای قدیمی گربه شامل خمیر چغندر، گلوکزامین، کندرویتین سولفات، L-کارنیتین، ویتامین E و پروتئین با کیفیت خوب است.

5.اگر مشکلات سلامتی خاصی دارند، غذای گربه خود را تغییر دهید.

غذای گربه

شما می توانید غذاهای مخصوص گربه را با توجه به شرایط سلامتی، مانند پوست حساس، مشکلات دستگاه ادراری و مشکلات معده در نظر بگیرید. از دامپزشک خود بپرسید که آیا غذای گربه وجود دارد که به مشکلات سلامتی خاص گربه شما کمک کند یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه