دانخوری پرنده

آیا نمی دانید از چه نوع دانخوری پرنده ای برای انواع مواد غذایی (دانه های آفتابگردان روغن سیاه، پرتقال، بادام زمینی) استفاده کنید؟ خوب، در اینجا راهنمایی وجود دارد که دانخوری مناسب هر کدام از غذاها را آورده است. با ما همراه باشید!

قسمت اول: انتخاب دانخوری

دانخوری های پیش ساخته

1. از دانخوری لوله ای برای مواد غذایی مختلط استفاده کنید که می تواند شامل موارد زیر باشد: دانه آفتابگردان روغن سیاه، دانه میلو (سورگوم) و ارزن. بعضی از دانخوری های لوله همچنین می توانند دانه nyjer (خارخسک) را در خود نگه دارند. دانخوری ها با انواع مختلف شکل ها مانند خانه و توپی (یا بادکنک) همچنین برای دانه مخلوط بسیار عالی هستند.

دانخوری پرنده

2.برای دانخوری پرنده پنجره ای بذر مخلوط شده و یا روغن سیاه آفتابگردان روغن را در نظر بگیرید.

3.جوراب مشبک و دانخوری های کوچک سیمی را برای دانه Nyjer (خارخسک) انتخاب کنید. جوراب مشبک فقط برای سهره (و سایر پرندگان کوچک) به خوبی جواب می دهد. دان خوری سیم کوچک محکم تر است و می تواند پرندگان بزرگتر را در خود نگه دارد.

4.به دنبال دانخوری های لوله ای بدون پوسته  برای بادام زمینی بدون چربی باشید که سوراخ های بزرگی دارند و فقط برای بادام زمینی بدون چربی منظور شده اند.

5.از دانخوری پوسته دار دانه های آفتابگردان روغن سیاه و برای بادام زمینی انتخاب دانخوری پرنده بدون پوسته در نظر بگیرید.

دانخوری پرنده

6.انتخاب دانخوری پرنده سینی / سکو استفاده کنید. اینها عالی هستند زیرا می توانند تقریباً هر نوع غذای پرنده را به خوبی توزیع کنند.

7.از دانخوری مخصوص گرد و غبار و شهد مخصوصاً برای جذب مرغ مگش خوار و مرغ انجیر خوار استفاده کنید.

8.برای جذب دارکوب از دانخوری های قفس دار استفاده کنید. همچنین بسیاری از پرندگان دیگر نیز می توانند از چنین دانخوری پرنده لذت ببرند.

دانخوری های طبیعی

1.از دانخوری های نیمه پرتقال برای جذب مرغ انجیرخوار و پرندگان دیگری که مایعات شیرین می خورند استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید اینست که چند مرغ انجیرخوار را در یک تخته قرار دهید و پرتقال ها را روی رولپلاک ها بچسبانید.

دانخوری پرنده

2.انتخاب دانخوری پرنده پیه یا مخروط های کاجی شکل را از یک شاخه آویزان کنید. دانخوری پیه به راحتی در خانه ساخته می شود. مطمئن باشید مکانی را انتخاب کنید که سنجابها نتوانند به آن دسترسی پیدا کنند.

قسمت دوم: خرید دانخوری

1.به راهنمای پرنده نگاه کنید (یا لیست زیر را بررسی کنید) تا دریابید که کدام پرندگان در منطقه شما هستند. به آنچه می خورند نگاه کنید. تصمیم بگیرید که آیا می خواهید یک نوع یا انواع خاصی را جذب کنید و دانخوری مورد نظر را با نوع غذایی که می تواند در خود نگه داشته باشد و پرندگان مربوطه مطابقت دهید. همچنین بذرهایی را که می خورند بخرید تا پرندگان را به حیاط خود جذب کنید.

دانخوری پرنده

2.به جستجوی فروشگاههایی بپردازید که دانخوری های با کیفیت را می فروشند در صورت وجود سنجاب در منطقه تان، دان خوری که مانع ورود سنجاب شود، انتخاب خوبی است. هر دانخوری پرنده مورد استفاده در طولانی مدت باید دارای یک پایه سنگین باشد، برای جلوگیری از وزش باد که باعث می شود غذا خوردن پرندگان دشوار شود.

3.فروشگاهی را پیدا کنید که دانخوری منتخب را به شما بفروشد، سپس یک سفر میدانی انجام دهید. در فروشگاه، آن را بررسی کنید. سوراخ های دانخوری پرندگان برای خارج کردن غذا از آن نباید خیلی بزرگ باشند تا بذرها بیرون بیایند یا خیلی کوچک باشند تا پرندگان نتوانند دانه ها را از دان خوری خارج کنند. قبل از خرید مطمئن شوید که راهی برای آویختن آن دارید.

دانخوری پرنده

4.دانخوری را در مکانی آویزان کنید که از یک پنجره دیده شود. حتماً پنجره را برای جلوگیری از ورود پرنده، ضد پرنده کنید تا به داخل خانه پرواز نکنند. مشبک های های سبک وزن نیز مانند کاغذ خود چسب زن به خوبی کار می کنند. اگر پرنده هنگام تغذیه وحشت زده شود، ممکن است از هر جهت که شبیه مسیر فرار است، پرواز کند. پرندگان پنجره را نمی بینند ، اما از سمت آن بازتاب می شوند. این بازتاب دقیقاً شبیه حیاط شما خواهد بود، بنابراین باید همیشه ویندوزهای خود را ضد پرنده کنید.

دستور غذای مرغ زرین پر

دانخوری پرنده

1.از 1 قسمت شکر تا 4 قسمت مخلوط آب استفاده کنید. (به عنوان مثال: 1 قاشق شکر سفید + 4 فنجان آب.)

2.آب را بجوشانید و سپس اندازه گیری کنید.

3.شکر را در حالی که آب گرم است اضافه کنید و هم بزنید تا همه دانه های آن حل شوند.

4.اجازه دهید مخلوط قبل از پر کردن دانخوری تمیز به دمای اتاق برسد و خنک شود.

5.مقدار باقی مانده را در فریزر نگه دارید..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه