بیداری سگ

 بیداری سگ فرصت یا تهدید؟

امروزه زندگی با سگ برای عده‌ای از مردم شایع شده است. همانند زندگی انسان‌ها، زندگی با سگ نیز از فراز و نشیب‌هایی تشکیل شده است بنابراین باید نحوه‌ی صحیح زندگی با سگ را یاد بگیریم. تامین نیاز‌های اولیه مانند غذای سگ،باکس سگ و اسباب بازی سگ ازجمله مهم‌ترین موارد لازم برای شروع زندگی می‌باشد زندگی با سگ علاوه بر مزیت هایی که دارد، مشکلاتی را به همراه دارد نکته قابل تامل برای ما چگونگی برخورد با این مشکلات است که بتوانیم مشکلات را به یک فرصت مناسب برای ایجاد رابطه صمیمی با سگ قرار دهیم یکی از این مشکلات بیداری سگ در شب‌ها می‌باشد که ما قصد داریم در ادامه با معرفی روش هایی علمی و تخصصی برای حل این مشکل به شما کمک کنیم.

بخش اول: ریشه‌یابی موضوع بیداری سگ

برای حل هر مشکلی باید ابتدا عوامل تشکیل دهنده آن را شناسایی کنیم برای مشکل بیداری سگ نیز باید ابتدا ریشه‌ی این بیماری را در سگ شناسایی کنیم از دستورالعمل‌های زیر برای شناخت دقیق مشکلات استفاده کنید تا مشکل خود را هرچه بهتر حل بکنید.

    1-مشورت با دامپزشک در مورد بیداری سگ

اگر برنامه خواب سگ شما از حالت عادی خود خارج شده است حتما به یک دامپزشک مراجعه کنید در بسیاری از مواقع استرس بیش از حد خواب سگ را دچار اختلال می‌کند همچنین بیماری ‌های گوارشی که ناشی از خوردن غذای نامناسب می‌باشد هم می‌تواند موجب ناراحتی سگ شما باشد گاهی اوقات شب ادراری‌های‌ مکرر به عنوان یک مشکل، سگ را بسیار ناراحت می‌کند. بنابراین به طور منظم با دامپزشک در ارتباط باشید برای خرید و مشاوره برای غذای سگ مناسب به فروشگاه اینترنتی ما سر بزنید.

 

بیداری سگ

     2-داشتن الگوی منظم برای بیداری سگ

سعی کنید یک برنامه خواب منظم برای خودتان داشته باشید تا سگ شما نیز همراه شما بخوابد و همراه شما از خواب بیدارشود تا مشکل بیداری سگ برطرف شود به طور کلی مدت زمان خواب سگ نسبت به انسان‌ها بسیار کمتر است که باید سعی کنید سگ به برنامه خواب شما عادت کند.

 

بیداری سگ

     3- انجام فعالیت ورزشی برای رفع بیداری سگ 

در طی روز سعی کنید مدت زمان فعالیت ورزشی را افزایش دهید این کار باعث تخلیه انرژی و خستگی سگ می‌شود و احتمال بیدارشدن درشب را کاهش می‌دهد برای انجام فعالیت‌های ورزشی می‌توانید از اسباب بازی سگ در کنار سایر لوازم حیوانات خانگی استفاده کنید از فعالیت‌های پیشنهادی زیر برای انجام این کار می‌توانید استفاده کنید.

  • پیاده روی با سگ در محیط‌های باز
  • با سگ خود ورزش فریز بی انجام دهید
  • در نظر گرفتن محیط کوچکی از باغچه برای ورزش کردن سگ

 

بیداری سگ

 

     4- تغییر برنامه غذایی سگ برای بیداری سگ

اگر غذای سگ مناسب با نیاز‌های غذایی او نباشد، می‌تواند مشکلات غذایی فراوانی مانند گرسنگی و گوارشی برای سگ شما به همراه داشته باشد لذا انتخاب برنامه غذایی و غذای سگ مناسب بسیار مهم است اگر سگ شما را برای گرسنگی خود بیدار می‌کند بهتر است ساعت وعده شام او را عقب بکشید تا این مشکل برطرف شود برای خرید و مشاوره برای خرید غذای سگ مناسب می‌توانید به فروشگاه پت شاپ آنلاین مراجعه کنید.

 

     5-جلوگیری از افسردگی در سگ

همانطور که در بالا اشاره کردیم تخلیه انرژی سگ بسیار مهم است اگر سگ شما افسرده باشد انرژی زیادی دارد که این مشکل هم برای برنامه خواب سگ بسیار مضر است از روش‌های زیر برای جلوگیری از این روش استفاده کنید

  • قبل خواب با سگ خود بازی نکنید
  • اسباب بازی سگ را در محل خواب سگ نگذارید
  • تلویزیون خود را هنگام خواب خاموش کنید

    بخش دوم: آموزش سگ

پس از مرحله ریشه‌یابی و برطرف کردن مشکلات، نوبت به آموزش دادن سگ برای رعایت برنامه خواب خود می‌باشد.

       1-آموزش دستوری 

همانطور که می‌دانیم ساعات خواب سگ با انسان تفاوت دارد لذا باید از فرمان‌های دستوری برای خواب و درازکشیدن سگ استفاده کنیم از دستورات زیر برای آموزش خواب استفاده کنید

  • گفتن عبارت (دراز بکش) با صدای محکم
  • یک بار از دستور خود استفاده کنید
  • در آموزش دادن به سگ صبور باشید و زود از کوره در نروید

بیداری سگ

 

     2-تنظیم کردن برنامه روزانه با برنامه سگ

با توجه به شرایط عمومی سگ برنامه روزانه خود را تنظیم کنید اگر این کار را انجام بدهید به راحتی می‌توانید مشکل بیداری سگ را کاهش دهید برای برنامه ریزی هرچه بیشتر با دامپزشک متخصص مشورت کنید.

 

     بخش سوم: تغییر جای خواب سگ

اگر با رعایت دستورات بالا هنوز مشکل بیداری سگ شما را آزار می‌دهد ناچار هستیم جای خواب سگ را تغیر بدهیم از روش‌های زیر برای انجام این کار استفاده کنید شما میتوانید برای خرید باکس سگ با کیفیت مناسب و قیمت عالی از فروشگاه اینترنتی پت شاپ آنلاین دیدن فرمایید.

  • تغییر محل خواب سگ
  • تهیه باکس سگ یا تخت خواب راحت
  • اگر سگ قبلا با شما در یک اتاق می‌خوابید، جدا کردن اتاق خواب آنها با خودمان به دلیل احساسی بودن سگ موجب رنجش آنها می‌شود
  • قرار دادن آنها درون باکس سگ برای آموزش این مطلب که وقت خواب فرا رسیده است
  • محیط اتاق خواب سگ شبیه اتاق خواب شما باشد تا باعث ناراحتی سگ‌ها نشود

بیداری سگ

پت شاپ آنلاین خدمات متنوع و بی نظیری برای فروش و مشاوره به شما ارائه می‌کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه