سگ آپارتمانی 1

امروزه با توجه به شرایط اقتصادی و معیشتی مردم، زندگی آپارتمانی بسیار رونق گرفته است ولی این موضوع نباید شما را از داشتن زندگی مشترک با سگ منع کند. قبول داریم که زندگی با سگ در آپارتمان دشواری مخصوص به خود را دارد ولی اگر با دید باز تصمیم به این کار بگیرید، با خیال راحت می‌توانید سگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید. به همین منظور قصد داریم در این مقاله معیارهای اصلی برای انتخاب سگ آپارتمانی را برای شما بیان کنیم تا با در نظر گرفتن این موارد بتوانید یک سگ خانگی برای خود خریداری کنید و در کنار یکدیگر از زندگی لذت ببرید.

بخش اول: انتخاب سگ آپارتمانی بر اساس خصوصیات فردی

مهم‌ترین گام در انتخاب سگ، توجه به خصوصیات فردی خودتان می‌باشد که در این بخش قصد داریم، این موضوع را برای شما روشن کنیم.

     1-انتخاب اندازه سگ مناسب آپارتمان

به طور کلی سگ‌های بزرگ مناسب آپارتمان نیستند و باید سگی را انتخاب کنید که متناسب با اندازه محیط خانه شما باشد بنابراین می‌توانید یک توله خریداری کنید و یا از سگ‌هایی که نژاد کوچک دارند، استفاده کنید.

     2-انتخاب بر اساس مزاج شخصی

دومین معیار در تعیین سگ آپارتمانی، خلق و خوی شما می‌باشد. اگر وقت کافی برای پیاده‌روی با سگ خود ندارید باید سگی انتخاب کنید که دارای خلق و خوی آرام باشد و شما را مجبور به پیاده‌روی در طول روز نکند. این تفکر که همه سگ‌های کوچک آرام هستند، اشتباه است و در واقع نژاد سگ است که در نوع اخلاق سگ تاثیر گذار است به همین منطور ابتدا خصوصیات اخلاقی هر نژاد را بررسی کنید و سپس اقدام به خرید کنید.

این نکته را هم در نظر بگیرید که در زندگی آپارتمانی، شما به تنهایی زندگی نمی‌کنید و باید شرایط همسایگان خود را در نظر بگیرید. بنابراین باید سگ شما در مقابل هر اتفاق خاصی که می‌افتد، واکنش و سر و صدا ایجاد نکند تا شما و همسایه‌ها را خوشحال کند. سگ‌های بولداگ و ویپت‌ها معمولا سگ‌های آرامی هستند.

از خرید سگ‌های نگهبان به شدت خودداری کنید زیرا این نژادها به هر اتفاقی واکنش نشان می‌دهند. سگ‌های نژاد دوبرمن، چوپان آلمانی و بوکسور از نژادهای پر سر و صدا هستند.

 

سگ آپارتمانی

     3-انتخاب سگ بزرگسال

یک سگ  بزرگسال به دلیل اینکه دوران تولگی و جوانی خود را گذرانده است، می‌تواند نقش سگ آپارتمانی را به خوبی ایفا کند و به طور کلی سر و صدای کمتری دارند و به فضا و ورزش کردن کمتری نیاز دارند.

     4-اجتماعی بودن سگ آپارتمانی

در زندگی شهری و آپارتمانی به دلیل تراکم زیاد جمعیت، برخورد سگ با انسان‌های متفاوت زیاد است و باید سگ شما اهل معاشرت باشد در غیر اینصورت، بسیار سر و صدا می‌کند و این موضوع ممکن است برای شما و همسایگان شما ناخوشایند باشد. در موارد شدید تر ممکن است سگ به دیگران حمله هم بکند. به همین دلیل قبل از خرید سگ آپارتمانی با صاحب سگ و یا فروشگاه مورد نظر در این مورد مشورت کنید.

در آخر قبل از خرید سگ به طور مستقیم با سگ دلخواه خود گفت و گو کنید و واکنش سگ را بررسی کنید که آیا مطابق میل شما می‌باشد و اقدام به خرید سگ کنید.

بخش دوم: مهیا کردن محیط خانه متناسب سگ آپارتمانی

پس از تعیین خصوصیات سگ مورد نظر، گام بعدی آماده‌سازی و انتخاب مکان در محیط آپارتمان می‌باشد که هدف ما هم در این بخش، تبیین همین نکات است.

      1-مشورت با صاحبخانه خود

قبل از خرید سگ با همسایگان و صاحبخانه مشورت کنید و از نظرات آنها استفاده کنید زیرا در بعضی از مواقع ممکن است، صاحبخانه هیچ علاقه‌ای به نگهداری سگ نداشته باشد و یا بخواهد بابت نگهداری سگ از شما اجاره دریافت کند. همچنین از لحاظ بهداشتی نیز سگ خود را به طور منظم واکسینه و از لوازم بهداشتی سگ استفاده کنید تا محیط آپارتمان را آلوده نکند.

       2-فراهم کردن محیطی آرام و امن

تا می‌توانید فضای داخلی آپارتمان خود را دوستانه و مفرح کنید. بدین منظور از اسباب بازی و لوازم سرگرم کننده سگ استفاده کنید و سعی کنید از وسایلی که ممکن است سگ آنها را گاز بگیرد، خودداری کنید. همچنین می‌توانید از باکس سگ در گوشه‌های خانه خود استفاده کنید تا سگ را به داشتن جای مناسب عادت دهید.

       3-استفاده از محیط سبز و پارک‌ها

در هر صورت شما مجبور هستید، سگ خود را به محیط بیرون ببرید. به همین منظور قبل از رفتن به بیرون، ابتدا ویژگی پارک مورد نظر خود را بررسی کنید و اگر شرایط مناسب را داشت، سگ خود را به آنجا ببرید. اگر در منطقه مسکونی شما، هیچ فضای سبزی وجود ندارد به یک پرورشگاه سگ بروید و با ثبت‌نام در آنجا، سگ خود را برای تفریح به آن‌ها بسپارید.

      4-انتخاب اسباب بازی‌های تحریک کننده ذهنی

نگهداری از سگ‌ها در محیط داخل خانه به اندازه نگهداری از آنها در محیط بیرون خانه مهم است. به همین دلیل سعی کنید از اسباب‌بازی‌هایی که ذهن سگ‌ها را تحریک می‌کند، استفاده کنید. ویژگی این اسباب بازی‌ها این است که حواس و مهارت‌های ذهنی سگ را درگیر می‌کند و این موضوع برای اینکه سگ را خوشحال کند، مفید است.

سگ آپارتمانی

در این مقاله سعی کردیم شما را با خصوصیات یک سگ آپارتمانی آشنا کنیم. علاوه بر مواردی که ذکر کردیم سعی کنید از غذای مناسب سگ هم استفاده کنید به خصوص غذای تشویقی سگ که برای آموزش دادن بسیار مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه