354 1

معرفی گربه نژاد ترکیش آنگورا

 

ترکیش آنگورا گربه های بسیار جذابی هستند که ظرافت خاصی دارند. آن ها قادرند صاحبان خود را به وسیله ی هوش و استعداد بالایی که دارند غافلگیر کنند.

این نژاد علاقه ی زیادی به بازی کردن دارند و برای اینکه توجه آنها را جلب کنند دست به هرکاری می زنند، حتی کارهایی که برایش سخت می باشد.

ترکیش آنگورا ها دارای پوششی ابریشمی بوده که طولی متفاوت دارند، پوششی که در اطراف گردنشان است از هرجای دیگر آن بلند تر می باشد.

آنها بدنی عضلانی و پاهای بلندی دارند، پای جلویی نسبت به پای پشتی آنها کوتاه تر می باشد و همچنین پنجه های آن گرد و کوچک است، میان انگشتان پای او از کرک پوشیده شده و دارای دمی بلند بوده که به طرف انتهای آن باریک خواهد شد.

ترکیش آنگورا ، گوشی بزرگ و چشمانی بزرگ و بادامی دارد که از کرک پوشیده شده است. آنها سری متوسط و گرد دارند. چشمان این نژاد در رنگ های آبی، سبز، طلایی، کهربایی و یا هر چشم به یک رنگ مشاهده خواهد شد.

 ریزش موی کمی دارد. شانه زدن هفته ای یک بار پیشنهاد می شود. زمانی که گربه دو ساله است پوشش به رشد کامل خود می رسد.

گربه 1 2

 

 

  • وزن نژاد آنگورا معمولا بین ۲ تا ۴ کیلوگرم هست
  • قد گربه آنگورا ترکیش بین ۲۶ ال ۳۸ سانتیمتره
  • وزن: (۲-۴) کیلوگرم.
  • طول عمر گربه آنگورا: این گربه‌ها در صورتی که خوب ازشون مراقبت بشه معمولا بین ۱۲ تا ۱۸ سال عمر می‌کنن.

بهداشت گربه آنگورا

 مسواک زدن دندان برای جلوگیری از بیماری های پریودنتال لازم است. پیشنهاد میشود روزانه دندان های او را مسواک کنید. کوتاه کردن ناخن دو هفته یک بار پیشنهاد می شود. پاک کردن ترشحات گوشه های چشم با یک پارچه نرم و مرطوب لازم است. برای جلو گیری از انتشار عفونت بهتر است برای هر چشم از پارچه جداگانه استفاده کنید.

گوش ها را هفته ای یک بار بررسی کنید. اگر آنها کثیف بودند، با یک توپ پنبه یا پارچه مرطوب و نرم ویا مرطوب با مخلوطی از سرکه سیب طبیعی و آب گرم پاک کنید.

تورکیش آنگورا، را بهتر است فقط در محیط داخلی  خانه نگه دارید، برای پیشگیری از بیماری های پخش شده توسط گربه های دیگرو حملات سگ.

بستر آنگورای ترکیه ای را تمیز نگه دارید.

بیماری گربه آنگورا

هر نژاد از گربه ها دارای خواص ذاتی خاص خود بوده و یکی از دلایل توجه به اصالت نژادی هم می تواند همین مسئله باشد؛ گربه های آنگورا معمولا از میزان سلامتی بسیار خوبی به دلیل چالاکی خود بهره مند هستند، اما می توانند مستعد مشکلات قلبی و شنوایی شوند و همان طور که تمامی انسان ها پتانسیل به ارث بردن برخی عارضه ها را دارند گربه ها نیز مستعد مشکلات و بیماری های سلامتی و ژنتیکی می باشند و برای اطمینان از سلامت آن ها می بایست به طور منظم جهت معاینه نزد دامپزشک بروند.

همواره به خاطر داشته باشید این موجودات و مخلوقات زیبا برخلاف انسان ها از بیان بیماری و یا درد خود تا حد زیادی عاجز هستند و ممکن است نشانه های برخی از بیماری ها را نتوان در ان ها به موقع متوجه شد. به همین دلیل بهتر است دست کم یک نفر از اعضای خانواده به طور مستمر رفتار این موجودات را زیرنظر داشته باشد، زیرا معمولا نشانه هایی مانند کم تحرک شدن، افسردگی، دندان قروچه و یا حتی دنبال کردن دم هایشان بیانگر برخی عارضه ها درون این موجودات باشد. به خاطر داشته باشید که بسیاری از بیماری ها و شرایط خاص جسمانی به نحوه نگهداری از این موچودات بر می گردد و می بایست همانند کودکان به آن ها توجه نمود. با این حال برخی از عارضه ها که ممکن است دوست کوچکتان را به صورت نژادی و وراثتی تهدید کند در ادامه لیست کرده ایم.

ناشنوایی و کم شنوایی، مشکل قلبی کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک، اضافه وزن، ترومبو آمبولی شریانی، ناشنوایی و کم شنوایی و آتاکسی ارثی که باعث عدم تعادل و لرزش موقع حرکت می‌شود، از جمله عارضه هایی است که می تواند سلامت گربه اگورای شما را تهدید کند.

ghazaye sag pir copy 3

 

غذای گربه آنگورا

یکی از نکات مهم در تهیه مناسب نژادها، توجه به میزان فعالیت و تحرک و خواب و بیداری گربه می باشد. گربه آنگورا نیز به دلیل ساختار ظریف استخوان های وی بهتر است از رژیم غذایی بر پایه گوشت لحاظ شود و همیشه لیست مواد تشکیل دهنده روی جلد غذا را با دقت مشاهده و بررسی نمایید زیرا می بایست گوشت اولین یا دومین نام ذکر شده در اجزای تشکیل دهنده غذا باشد.

حتما سعی کنید ماهی یک بار وزن گربه رو چک کنید تا دچار اضافه وزن و یا کاهش وزن نشه. بهتره برای گربه‌های نژاد آنگورایی از تشویقی‌هایی استفاده کنید که حاوی گوشت مرغ، خوک و حتی برش‌های پنیر باشن.

اگه می‌خواید غذای خشک به گربه‌تون بدین حتما از برندهای معتبر خرید کنید و هیچ‌وقت ارزونی رو فدای کیفیت نکنید. چون غذای ارزون در دراز مدت آسیب‌ زیادی به سلامت گربه میزنه که باعث درد و ناراحتی گربه و تحمیل هزینه‌های درمان به شما می‌شه.

گربه32 4

شخصیت وخصوصیات اخلاقی

گربه آنگورا رفتار دوستانه ای با مهمان ها دارد. اگر در طول روز خانه نیستید بهتر است سگ یا گربه دیگر، در خانه داشته باشید. وقتی شما به خانه برمی گردید آنگورا با خوشحالی به بغل شما می آید و شب همراه شما به رختخواب.

نژاد آنگورا مهربان و صبور و آرام است و به علت هوش زیاد، تمایل به تعامل و بازی دارد.

گربه‌های نژاد انگورا ترکیش موجوداتی بسیار فعال، بازیگوش و با اعتماد به نفس هستن و از همون دقایق اولی که با شما همخونه می‌شن همه‌ی عشق و علاقشونو به پاتون می‌ریزن و نسبت به تمامی فعالیت‌های شما از خودشون علاقه نشون می‌دن. توی هر کاری دوست دارن بهتون کمک کنن البته بگذریم که بیشتر خرابکاری می‌کنن تا کمک. گربه‌های آنگورا شخصیت منحصر به فردی دارن عاشق ارتباط گرفتن با اعضای خانواده هستن و البته با بچه‌ها رابطه خیلی خوبی دارن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه