غذای پرنده خانگی

 غذای پرنده خانگی

تهیه غذای پرنده خانگی به عنوان یک منبع غذایی سرشار از مواد مغذی برای جبران نیاز‌های غذایی پرندگان خانگی می‌باشد. می‌توانید با تهیه غذای پرنده به صورت خانگی تنوع غذایی مورد نیاز پرندگان را پاسخ دهید و خلاقیت خودتان را به نمایش بگذارید و با این کار رابطه گرم و محبت آمیز با حیوان خانگی خود را تقویت کنید از مزایای دیگر تهیه غذای پرنده خانگی به روش خانگی صرفه جویی در هزینه می‌باشد که می‌توانید غداهای موردعلاقه و گران قیمت پرندگان را با هزینه بسیار کمتر تهیه کنید در ادامه قصد داریم به معرفی این روش‌ها بپردازیم . همچنین سعی کنید در کنار غذای پرنده از لوازم جانبی مناسب مانند اسباب بازی، وسایل بهداشتی و دانخوری پرنده استفاده کنید برای مشاهده سایر خدمات حیوانات خانگی به فروشگاه پت شاپ آنلاین مراجعه فرمایید

قسمت اول: تهیه غذای پرنده خانگی

در این قسمت از کار میخواهیم موارد اصلی برای شناخت خصوصیات نژادی پرندگان و چگونگی تهیه غذای پرندگان را برای شما توضیح دهیم و در قسمت دوم به راهکارهای افزایش انگیزش برای پرنده میپردازیم

1-خصوصیات غذای پرنده خانگی  

اولین قدم برای تهیه غذای پرنده خانگی توجه به خصوصیات فیزیکی و نژادی پرندگان می‌باشد. بیشتر پرندگان دارای برنامه غذایی مشابه‌‌ای هستند ولی تعدادی از آن‌ها به دلیل ساختار زیستی و فیزیکی خود مستعد چاقی هستند و آشنایی با ویژه‌گی‌های نژادی پرندگان برای جلوگیری از این خسارات لازم می‌باشد در ذیل به معرفی رژیم های غذایی مناسب برای برخی پرندگان می‌پردازیم.

  • رژیم غذایی طوطی‌های خاکستری آفریقایی شامل 70 درصد پلیت و سایر غداهای مشابه و 30 درصد غذاهای دیگر مانند میوه،آجیل وسبزیجات وجود دارد.
  • طوطی ‌های آمازون، بسته به اندازه و فعالیت روزانه خود نیازهای غذایی متفاوتی دارند. متخصصان تغذیه حیوانات خانگی استفاده از 30 درصد پلیت و 20درصد غذای خشک و 40 درصد سبزیجات و میوه های تازه را در برنامه غذایی پرنده توصیه می‌کنند.
  • قناری ها به طور عمده به بذر مخصوص نژاد خود، پلیت و سبزیجات به میزان دو بار درهفته نیاز دارند.
  • خروس ها در رژیم غذایی خود از 60 درصد پلیت و 40 درصد دیگر بذر مخصوص نژادی استفاده می‌کنند.
  • طوطی‌های‌کانور، به دلیل فعالیت زیاد به‌ ندرت به چاقی مبتلا می‌شوند این طوطی ها با یک رژیم غذایی متشکل از پلیت همراه با غذاهای مکمل شامل سبزیجات ، دانه‌های خیس شده و میوه‌های خشک می‌توانند به خوبی رشد کنند.
  • در برنامه غذایی طوطی‌های ماکائو استفاده از 70 درصد پلیت یا سایر غذاهای اساسی 20 درصد سبزیجات و 10 درصد آجیل توصیه شده است.
  • برنامه غذایی طوطی های کوکر شامل پلیت، سبزیجات و غلات کامل یا سایر محصولات تولید شده از دانه می‌باشد

2-استفاده از میوه و سبزی در غذای پرنده خانگی

پس از شناخت غذای پرنده متناسب با خصوصیات نژادی برای تکمیل برنامه غذایی باید از غذاهای مکمل مانند میوه و سبزی در تهیه غذای پرنده خانگی استفاده کنیم. پرندگان مانند انسان‌ها غذاهای متنوع را دوست دارند و شما می‌توانید با درست کردن انواع غذای‌خانگی پرنده، برنامه غذایی پرندگان را تکمیل کنید در ادامه قصد داریم به معرفی میوه و سبزیجات مورد علاقه پرندگان بپردازیم.

استفاده میوه به عنوان غذای پرنده

  • طوطی های خاکستری آفریقایی نسبت به بسیاری از پرندگان حیوان خانگی نیاز به کلسیم بیشتری دارند بنابراین استفاده از غذاهای سرشار از کلسیم مانند کلم،سبزی، کلم بروکلی،هویج،زردآلو، انجیر و بامیه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد.
  • طوطی های آمازون علاقه زیادی به غذاهای سرشار از ویتامین A مانند هویج، کدو تنبل، سیب زمینی شیرین، فلفل دلمه‌ای، طالبی و انبه دارند.
  • قناری ها تمایل دارند از سبزیجات، کلم بروکلی، هویج خرد شده یا نخود فرنگی استفاده کنند.
  • خروس ها بیشتر از سبزیجات سبز تیره یا نارنجی استفاده می کنند و برخلاف سایر پرندگان علاقه زیادی به میوه ندارند.
  • طوطی های‌کانور تمایل دارد از طیف گسترده ای از سبزیجات و میوه ها استفاده کنند. سیب یک میوه بسیار جذاب برای این طوطی می‌باشد این پرندگان همچنین از خوردن برنج قهوه ای،ماکارونی و سیب زمینی آب پز خرد شده لذت می برند.
  • طوطی‌ماکائو حجم زیادی از سبزیجات و میوه های برگ دار را دوست دارند.‌ ماکائو همچنین تمایل به خوردن پرتقال ، سیب ، خربزه،کلم بروکلی،اسفناج ، کلم ، هویج و کرفس دارد.
  • طوطی‌کوکر از موز ، انگور ، سیب ، پرتقال ، گلابی و توت فرنگی لذت می برند. این پرندگان همچنین می توانند از لبنیات مانند ماست‌کم چرب یا پنیر نیز استفاده کنند.

همواره سعی کنید از دستورات بالا برای تهیه یک غذای پرنده خانگی استفاده کنید هم چنین یاد بگیرید که چگونه غذاهای مختلفی را برای حیوان خانگی خود تهیه کنید. یک برنامه غذایی متنوع باعث تحریک ذهنی این حیوانات خانگی برای سالم ماندن می شود

برای مشاهده سایر لوازم جانبی پرنده از جمله قلاده پرنده و ظرف دانخوری پرنده کلیک کنید.

3-عدم استفاده ازغذای پرنده نامناسب

پس از شناخت مواد غذایی مناسب پرنده خود باید از غذاهای مضر و نامناسب در برنامه غذایی پرندگان فاصله بگیریم تا از مشکلات خطرناک ناشی از این مواد نامناسب جلوگیری کنیم برای مثال آووکادو حاوی ماده‌ای سمی برای پرندگان است. همچنین پیاز و سیر می توانند نوعی کم خونی ایجاد برای پرنده ایجاد کنند. اسید موجود در گوجه فرنگی می تواند باعث بروز زخم‌هایی در معده پرندگان شود و استفاده از قارچ ها مشکلات گوارشی یا حتی نارسایی کبد را به دنبال دارند. محتوای مغذی کرفس مشکلی ندارد اما رشته‌های موجود در آن هضم بسیار سختی دارند اگر می‌خواهید پرنده از کرفس ‌تغذیه کند، قسمت های رشته ای را جدا کنید. قهوه و شکلات نیز برای پرندگان به علت تولید مواد سمی خطرناک هستند.

عدم استفاده ا پیاز در غذای پرنده

قسمت دوم: راه‌کارهای انگیزشی 

تا این قسمت توانستیم برنامه‌غذایی مناسب با خصوصیات فیزیکی و نژادی پرندگان را تهیه کنیم برای کامل کردن این برنامه غذایی نیاز است تا از دستورالعمل هایی برای تکمیل غذای پرنده استفاده کنیم تا هم ارزش غذایی را بالا ببریم و همچنین پرنده را به خوردن غذای پرنده ترغیب کنیم

1-استفاده از مکمل غذایی در غذای پرنده خانگی

غذای خانگی پرنده

  • یک کیک برنجی را از یک رشته سیم آویزان کنید. طوطی ها از چیدن آن لذت می برند و از این طریق اگر حساس به ماده غذایی هستند این مشکل را برطرف کنید
  • کیسه کاغذی را با آجیل، پلیت، ماکارونی خشک و یا میوه خشک پر کنید. کیسه را به یک رشته سیم وصل کنید و در قفس پرنده آویزان کنید.
  • گردو خرد شده، دانه‌های آفتابگردان، گلابی و سیب خرد شده را با هم ترکیب کنید و به اندازه کافی عسل و کره بادام زمینی به آن اضافه کنید تا یک مخلوط غلیظ ایجاد شود این کار روشی بسیار پرطرفدار در بین پرندگان است.

2- واکنش پرنده به غذای خانگی

در بین غذاهای متنوعی که پرنده میدهیم باید به علاقه پرنده به غذا توجه کنیم و از این علاقه پرنده برای تهیه برنامه غذایی مناسب پرنده استفاده کنیم.

3-تغییر شکل و دما در غذای پرنده

اگر پرنده شما از خوردن سبزیجات خام امتناع می ورزد، سعی کنید پخته شده آن را تهیه کنید. غذاهای مغذی را به اشکال مختلف برای پرنده آماده کنید. بسیاری از پرندگان از پوست گرفتن میوه و سبزیجات خود لذت می برند برای نمونه نخود فرنگی را در غلاف،پرتقال یا سیب را با پوست برای غذای پرنده تهیه کنید.

4-استفاده از اسموتی ها برای شیرین کردن غذای پرنده

مخلوط های میوه را با یخ یا آب میوه مخلوط کنید. غذای کودک نیز به عنوان مکمل برای پرندگان مناسب می‌باشد.

استفاده از اسموتی برای غذای خانگی پرنده

برای مشاهده  خدمات فروش و مشاوره محصولات حیوانات خانگی به پت شاپ آنلاین مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه