افسردکی پرنده 1

علم روانشناسی بر خلاف باور عموم، محدود به انسان‌ها نیست و حیوانات خانگی هم وارد این دسته بندی می‌شوند. در این بین پرندگان بیش‌تر از دیگر حیوانات خانگی به مسائل روانشناسی وابسته هستند. افسردگی پرنده یکی از بیماری‌های روانی شایع در پرندگان می‌باشد. اگر پس از مدتی رفتارهای غیر طبیعی را مشاهده کردید، احتمالا پرنده افسرده شده است و ممکن است سیستم ایمنی و سلامت پرنده را تحت تاثیر قرار دهد و در شرایط خطرناک منجر به مرگ او شود به همین منظور قصد داریم در این مقاله، شما را با علائم افسردگی پرنده و نحوه درمان این بیماری آشنا کنیم.

علل افسردگی پرنده

به دلیل خصوصیات روحی حساسی که پرنده دارد اگر به موقع به درخواست پرنده پاسخ ندهیم، پرنده دچار افسردگی می‌شود. علائم افسردگی مهمی که پرندگان به آن دچار می‌شوند عبارت‌اند از:

  • فروختن پرنده و تغییر صاحب پرنده
  • وجود سایر حیوانات خانگی در کنار محیط زندگی پرنده
  • تغییر غذای پرنده
  • قفس نامناسب
  • عدم استفاده از اسباب بازی و وسایل جانبی پرنده
  • رفتار نامناسب صاحب پرنده

 

 علائم افسردگی پرنده

در این بخش قصد داریم نشانه‌های افسردگی در پرنده را بیان کنیم، در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر به طور جدی در نوع رفتار خود تجدید نظر کنید

پرخاشگری

به طور کلی به دلیل خصوصیات ژنتیکی، پرخاشگری یک عادت فصلی می‌باشد ولی در صورت استمرار این موضوع، می‌تواند نشانه افسردگی باشد و یکی از رایج‌ترین نشانه افسردگی پرنده می‌باشد.

سوء هاضمه

به علت جنب و جوش زیاد پرندگان، اگر برنامه غذایی مناسبی نداشته باشند، دچار کاهش وزن می‌شوند و ممکن است به بیماری دچار شوند. اگر پس از چند روز، عادت غذایی پرنده تغییر کند، سریعا به یک دامپزشک مراجعه کنید.

تغییر صدای پرنده

یکی از جذاب‌ترین ویژگی که افراد را به خرید پرنده وادار می‌کند، صدای پرندگان است. به همین دلیل شما بیشتر از هرکسی با صدای پرنده خود آشنا هستید به همین دلیل اگر پس از گذشت مدت زمانی، تغییری در تن صدا مانند جیغ زدن مشاهده کردید این موضوع می‌تواند نشانه های افسردگی در پرنده باشد.

کندن پر

اگر پس از مدتی، جاهای خالی در بدن پرنده مشاهده کردید، با مراجعه به یک دامپزشک علت این کار را بررسی کنید در اغلب موارد پرنده از فرط بیکاری دست به چنین کاری می‌زند به همین منظور سعی کنید بیشتر در کنار پرنده به بازی و سرگرمی مشغول شوید.

 

کندن پر

درمان افسردگی پرنده

پس از مشاهده هر کدام از نشانه‌های بالا، سریعا به یک دامپزشک مراجعه کنید تا پس از معاینه به شما اعلام کند که این علائم مربوط به افسردگی است یا بیماری دیگر. به همین منظور پس از مشخص شدن افسردگی پرنده از دستورالعمل‌های زیر برای درمان افسردگی استفاده کنید.

  • هر روز به طور مرتب، قفس پرندگان را نظافت کنید و دانخوری و آبخوری پرنده را ضدعفونی کنید و درون ظروف را از آب و غذای تازه پر کنید
  • اسباب بازی مناسب و بی‌خطر برای پرنده تهیه کنید تا پرنده در مواقعی که بی‌حوصله است، از آن‌ها استفاده کند.
  • روزانه با پرنده خود بازی کنید. به طور منظم پرنده را از قفس بیرون بیاورید و با او بازی کنید و او را روی شانه خود قرار دهید همچنین در هنگام دیدن تلویزیون، به همراه یکدیگر به تماشای فیلم و سریال بنشینید و از کنار با هم بودن لذت ببرید.

علائم افسردگی پرنده

  • در صورت اینکه جفت پرنده از دنیا برود، چند هفته صبر کنید و سپس برای پرنده جفت تازه تهیه کنید اگر باز هم در بیماری پرنده تغییری ایجاد نشد، به دامپزشک مشاهده کنید.

در این مقاله سعی کردیم شما را با علل و نشانه‌های افسردگی پرنده آشنا کنیم تا بتوانید هرچه سریع‌تر به درمان این بیماری بپردازید، به همین علت در ادامه کار راه‌های درمانی این بیماری را نیز برای شما بیان کردیم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید و مشاوره لوازم و غذای پرنده به فروشگاه اینترنتی پت شاپ آنلاین مراجعه کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه