چه زمانی باید ناخن پرنده را کوتاه کرد

اکثر پرندگان وحشی به طور طبیعی در طول روز بسیار فعال هستند و به طور معمول با طیف وسیعی از اجسام با قطر و بافت های مختلف در محیط زندگی خود بهره می‌برند این تنوع سطوح سبب می‌شود که کوتاه کردن ناخن پرنده به صورت طبیعی انجام شود و بیش از حد رشد نکنند پس شما به عنوان صاحب پرنده باید زمان کوتاه کردن ناخن پرنده را بشناسید.

متأسفانه پرندگان در اسارت به طور معمول دارای سطح نشیمن صاف هستند که قطر همه آنها یکسان است این عدم تغییرپوشش اغلب منجر به کاهش سایش ناخن و رشد بیش از حد ناخن می شود. بدون کوتاه کردن ناخن پرنده ممکن است ناخن ها بلند و پوسته شوند؛ ناخن های بیش از حد رشد کرده هم امکان دارد در اسباب بازی ها، لباس ها یا قفس گیر افتاده و پرنده را زخمی کند.

تعداد دفعاتی که باید ناخن های پرنده خود را کوتاه کنید بسته به نوع پرنده، سلامتی و محیطی که برای کوتاه کردن ناخن پرنده در نظر گرفته می‌شود متفاوت است. اگر مطمئن نیستید که زمان کوتاه کردن ناخن پرنده است یا خیر، برخی علائم اصلی برای شما در این مطلب آورده شده تا به شما کمک کند که زمان مناسب را تعیین کنید.

زمان کوتاه کردن ناخن پرنده

1. طول ناخن بیش از حد باشد

یکی از بارزترین نشانه هایی که پرنده شما به کوتاهی ناخن نیاز دارد، طول بیش از حد ناخن است. بیشتر صاحبان پرندگان می توانند فقط با دیدن پاهای پرنده خانگی خود زمان کوتاه کردن ناخن پرنده خود را تشخیص دهند با این حال اگر صاحب جدید پرنده هستید، تشخیص ناخن معمولی در برابر ناخن بلند برای شما آسان نیست.

از دامپزشک بخواهید زمانی را اختصاص دهید تا به شما کمک کند با آناتومی پرنده خود آشنا شوید این بهترین روش برای ارزیابی زمان کوتاه کردن ناخن پرنده است که آیا پرنده شما به کوتاهی ناخن احتیاج دارد یا خیر، همچنین می‌توانید متوجه شوید آیا در زمینه سلامتی پرنده مشکلی هست یا خیر.

دلیل کوتاه کردن ناخن پرنده

2. تأثیر کوتاه کردن ناخن پرنده در تغییر رفتار و فعالیت پرنده

اگر ناخن های یک پرنده بیش از حد طولانی باشد معمولاً نحوه نشستن پرنده در قفس تغییر می کند. می‌توانید با پاسخ دادن به این سوالات تصمیم برای زمان کوتاه کردن ناخن پرنده خود بگیرید. آیا پرنده روی یک پا ایستاده است؟ یا اینکه اخیراً به نظر می رسد ایستادن در کف قفس را به جای استفاده از نشیمنگاه ترجیح می‌دهد؟ اگر رفتاری غیرطبیعی باشد ممکن است نیاز به کوتاه کردن ناخن پرنده باشد. نگاهی سریع به پاها بیندازید و ببینید آیا کوتاهی ناخن لازم است یا خیر.

با کوتاهی ناخن باید رفتار غیر طبیعی خیلی سریع برطرف شود اما اگر بهبود نیابد امکان دارد مشکل جدی تری مانند عفونت پا یا آسیب دیدگی دارد و باید با دامپزشک پرندگان مشورت کنید.

3. مشکل در رفت و آمد

پرندگان تقریباً در مورد همه چیز به پاهای خود بسیار وابسته هستند، بنابراین خوب و مرتب نگه داشتن آن ها برای حفظ سلامتی آنها از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا آنها از پاهای خود برای نشستن، غذا خوردن، پیاده روی، بازی با اسباب بازی و تقریباً همه چیز استفاده می کنند و ناخن های سالم به آنها توانایی مانور دادن درست را می دهد. اگر ناخن های آنها روی چیزهایی از قبیل تکه های غذا، لباس، قسمت هایی از قفس یا سایر وسایل گیر کند نشانه‌ی این است که زمان کوتاه کردن ناخن پرنده است.

نشیمنگاه عالی برای جلوگیری از بلند شدن ناخن پرنده

4. لکه های غیر طبیعی روی پوست

پرندگان برای رفع خارش بدنشان از ناخن‌هایشان استفاده می‌کنند اگر ناخن ها بیش از حد رشد کرده باشند می توانند باعث ایجاد زخم، خراش یا پوسته پوستی بدنشان شوند. بنابراین اگر ناخن های پرنده شما بلند به نظر می رسند و لکه های دردناکی روی پوست آن مشاهده کردید زمان کوتاه کردن ناخن پرنده است. اگر ظرف یک یا دو روز پوست پرنده ظاهر بهتری پیدا نکرد باید سریعاً با دامپزشک تماس بگیرید.

5.ایجاد خراش روی دستان شما

اگر زمانی پرنده خود را در دست داشتید و باعث خراشیدن دست شما شد بررسی کنید دلیل آن کوتاهی ناخن است یا بلند بودن ناخن ها. در صورتی که ناخن ها بلند شده باشند دلیل خراشیدگی بلند بودن ناخن بوده و زمان کوتاهی ناخن پرنده فرا رسیده است.

 

لوازم جانبی پرندگان

 

فروشگاه آنلاین میگ میگ پت به شما توصیه می‌کند برای رفع مشکل بلندی ناخن های پرنده دوست داشتنی خود از نشیمنگاه مخصوص پرنده استفاده کنید.

دلایل این پیشنهاد عبارتند از:

  • کوتاه نگه داشتن منقار و ناخن پرنده به طور طبیعی
  • یک ورزش پای عالی
  • احساس در طبیعت بودن
  • یک نشیمنگاه عالی برای استراحت و بازی
  • ساخته شده از مواد غیرسمی
  • نصب آسان در قفس پرنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه