سن سگ ها 1

تشخیص سن سگ

شاید در هنگام خرید سگ این سوال را از خود بپرسید، که سن سگ چقدر است؟ واقعا سوال خوبی است. هدف ما هم در این مقاله پاسخ به این سوال و استفاده از روش‌های ساده و عملی برای تشخیص سن سگ است. در واقع با استفاده از علائم و نشانه‌های چشم،دندان و رنگ خز می‌توانید به راحتی سن را تشخیص دهید تا در هنگام خرید به اشتباه نیفتید. با استفاده از نکاتی که برای شما ارائه می‌دهیم دیگر نیازی به مراجعه به یک دامپزشک هم ندارید و با چند بررسی ساده سن را تخمین می‌زنید.

بخش اول: تعیین سن واقعی سگ

در این بخش قصد داریم از تجربیات متخصصان پت‌شاپ آنلاین در تشخیص سن سگ استفاده کنیم. فقط توجه کنید از همه‌ی این نکات در کنار یکدیگر استفاده کنید و لزوما انجام یک تست برای تشخیص سن سگ کافی نمی‌باشد این علائمی که قرار است در ادامه مشاهده کنید به عنوان یک پیشنهاد است به طور کلی هیچ راه تشخیص قطعی برای سن سگ وجود ندارد به جز دانستن دقیق تاریخ تولد و سایر علائم به منظور کمک به شما برای حدود سن سگ است.

  • استفاده از نحوه رشد دندان از بدو تولد جهت تشخیص سن سگ

دندان‌های سگ از همان سال اول تولد شروع به رشد می‌کنند بنابراین سن سگ با رشد دندان‌های سگ یک رابطه بسیار نزدیک به هم را دارند در جدول زیر نوع سن بر اساس رشد دندان را مشاهده می‌کنید :

سن سگ نحوه رشد دندان
1 ماهگی در این ماه دندان تازه وارد لثه می‌شود
2 ماهگی در این دوره دندان‌های جلو تازه شروع به رشد می‌کند
4ماهگی در این دوره دندان‌های سوزنی شکل شروع به رشد می‌کنند
7 ماهگی تا هفت ماهگی یک مجموعه کامل از دندان‌ها را در دهان سگ مشاهده می‌کنید
1 سالگی در یک سالگی یک برآمدگی بر روی دندان فوقانی و تحتانی ایجاد می‌شود

 

با افزایش سن سگ حالت دندان‌ها تغییر می‌کند.مثلا در سن سه سالگی، قسمت پایین دندان‌های جلو ساییده می‌شوند و تا پنج سالگی،قسمت‌های بالایی دندان جلو هم ساییده می‌گردد

تشخیص سن سگ

 

  • علائم پیری در سگ

معمولا سگ‌های مسن انرژی کمتری در مقایسه سگ‌های جوان دارد و علاقه‌ای به بازی کردن ندارند همچنین حجم عضلات کمتری در مقایسه با سگ‌های جوان دارد. سگ‌های مسن توده‌های خوش خیم کوچکی بر روی بدن خود دارند.

  • توجه به چشمان سگ جهت تشخیص سن سگ

تیره شدن عدسی چشم که در اصطلاح به آن اسکلروز عدسی می‌گویند علاوه بر نکات بالا می‌تواند به شما برای تایید پیر بودن سگ کمک کند عموما این پدیده از سن هفت سالگی در سگ‌ها رخ می‌دهد. اسکلروز با آب مروارید تفاوت دارد و مشکلی برای سیستم بینایی به وجود نمی‌آورد ولی آب مروارید برای سیستم بینایی بسیار خطرناک است.

  • تغییر رنگ خز سگ

یکی دیگر از ابزار‌های شناسایی تخمین سن سگ استفاده از رنگ خز است به این ترتیب که در اطراف پوزه سگ، خزها به رنگ خاکستری در می‌آیندکه این تغییر معمولا از سن پنج سالگی شروع می‌شود البته باید توجه کنیم که در بعضی از نژاد‌های سگ بنا به مشخصات ژنتیکی و محیطی، رنگ خز از دو سالگی شروع به خاکستری شدن می‌کند. بنابراین سعی کنید از همه ابزار‌هایی که ذکر کردیم در کنار یکدیگر استفاده کنید و این که بگویید حتما یک ابزار کافی است به شما در تشخیص سن سگ کمک چندانی نمی‌کند.

تغییر موی خز سگ

 

بخش دوم: معادل سازی سن سگ با سن انسان

برای اینکه یک حسی نسبت به دوران زندگی سگ‌ها داشته باشید قصد داریم هر دوره از عمر سگ را با سن انسان معادل سازی کنیم برای این کار به جدول زیر نگاه کنید تا با عجایب زندگی این حیوان خانگی بیشتر آشنا شوید:

 

 

 

سن سگ معادل سن انسان
1 15
2 24
3 28
4 32
5 36
6 40
7 44
8 48
9 52
10 56
11 60
12 64
13 68
14 72

 

تا این‌جای کار تمامی نکاتی که لازم بود را برای شما بیان کردیم تا بتوانید به راحتی سن سگ را تخمین بزنید ولی اگر باز هم سوالی دارد می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی پت شاپ آنلاین از پشتیبانی همکاران متخصص ما استفاده کنید اگر باز هم در این باره دچار مشکل هستید می‌توانید از متخصص دامپزشک استفاده کنید تا مشخصات فیزیکی که ما ذکر کردیم را مورد معاینه قرار دهد در بعضی از موارد متخصصان با انجام آزمایش‌های خون از سگ و بررسی عملکرد اندام‌هایی مانند کلیه و کبد سن سگ را تخمین می‌زنند زیرا هر اندام در سن مختلف کارکرد متفاوتی از خود نشان می‌دهد با همه راه‌حل هایی که گفتیم دقیق‌ترین راه برای تشخیص سن سگ دانستن تاریخ تولد سگ است و ما این نکات را به عنوان راهنمایی برای خرید ارائه دادیم تا در هنگام خرید سوداگران از شما سوءاستفاده نکنند.

آزمایش خون سن سگ

 

برای بهره‌مندی از خدمات فروش لوازم جانبی سگ و استفاده از مشاوره‌های آموزشی به فروشگاه ما سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه