غذای بچه گربه

طرز تهیه غذای بچه گربه

کاربرد عمده غذای بچه گربه افزایش توانایی گربه و بهبود سوخت و ساز سیستم گوارشی می‌باشد. معمولا تهیه این غذا بسیار وقت گیر است.

ما برای حل این معضل نکاتی را برای شما ارایه می‌دهیم که علاوه بر کاربرد فوق  از این طریق بتوانید با تهیه غذایی که بچه گربه دوست دارد رابطه دوستی خود را با او بیشتر کنید. یک اصل که تمام متخصصان تغذیه برای برنامه غذایی بچه گربه سفارش کرده اند این است که سبد غذایی بچه گربه را به دلیل سن کم و مهم گربه، متنوع انتخاب کنید مثلا از غذای تشویقی گربه، غذای خشک گربه، شیر خشک گربه در برنامه غذایی استفاده کنید. ما در این مقاله قصد داریم شما را با تهیه برنامه غذایی بچه گربه آشنا کنیم

 

غذای بچه گربه

دستورات زیر به ترتیب انجام دهید تا یک غذای بچه گربه مناسب درست کنید. توجه کنید که هر کدام از این دستورالعمل ها را هم می توانید جداگانه و هم در کنار هم استفاده کنید و توصیه متخصصان پزشکی برای غذای گربه این است که تنوع غذایی را در برنامه غذایی به کار ببرید.

  • یکی از منابع اصلی پروتئینی مثل مرغ، بوقلمون یا خرگوش را انتخاب کنید و سپس سه پیمانه از این غداها را همراه با استخوان مخلوط کنید این دستورالعمل غذایی برای برای گربه‌هایی که روزانه 800-100 گرم از این غذا بخورند به مدت 10 الی 14روز قابل مصرف می‌باشد.

غذای بچه گربه

  • 2 عدد تخم مرغ تهیه کنید و سپس آب پز کنید این یک وعده  مناسب برای غذای بچه گربه‌ ها می باشد.
  • برای تهیه اسید‌های چرب روزانه مورد نیاز برنامه غذایی 5 الی 10 کپسول روغن ماهی را درون یک لیوان آب بریزید و به بچه گربه بدهید.
  • از مکمل‌های ویتامینی برای تکمیل برنامه غذایی استفاده کنید روزانه از 268 میلی گرم ویتامین ای، 50 میلی گرم کمپلکس های ویتامین بی و 200 میلی گرم آمینو اسید استفاده کنید.
  • روزانه از یک قاشق چایخوری نمک برای تامین پتاسیم و سدیم استفاده کنید. کارشناسان تغذیه توصیه کردند نمک را به همراه مرغ استفاده کنید و هنگام استفاده از بوقلمون از نمک استفاده نکنید.
  • در کنار گوشت مرغ می‌توانید از جگر مرغ استفاده کنید بر اساس استاندارد ‌های غذایی به ازای نیم کیلوگرم از 30 گرم جگر مرغ استفاده کنید سعی کنید اندازه‌های جگر و گوشت مرغ یکسان باشد.

ساخت غذای گربه

  • می‌توانید گوشت خرگوش را بپزید و سپس گوشت را کوبیده و با گوشت مرغ تکه تکه شده مخلوط کنید و به مدت چند دقیقه ورز بدهید تا خوب مخلوط شود به طور معمول گوشت را در فر با دمای 175 درجه سانتیگراد به مدت 15 دقیقه قرار دهید.
  • میتوانید از مکمل‌های که درست کردید در کنار مخلوط گوشت مرغ استفاده کنید.
  • حدود 1/5 کیلوگرم گوشت خام مرغ یا خرگوش خریداری کنید.
  • حدود 400 گرم دل خام خریداری کنید اگر دسترسی به دل خام ندارید می‌توانید از 4000 میلی گرم پودر تاورین استفاده کنید.

غذای گربه

  • حدود 200 گرم جگر مرغ تهیه کنید و برای جایگزینی از 40000 واحد ویتامین آ و 1600 واحد ویتامین دی استفاده کنید.
  • گوشت‌های خام خریداری شده را با اندازه‌های یکسان خرد کنید توجه کنید پوست گوشت مرغ را جدا کنید ولی برای گوشت خرگوش از پوست آن استفاده کنید و سپس با دل و جگر مخلوط کرده و در یخچال قرار دهید و در مواقع لازم از آن استفاده کنید.

تا این جای کار نحوه تهیه غذای بچه گربه را  یاد گرفتیم علاوه بر موارد ذکر شده توجه کنیم از غذای تشویقی گربه برای ایجاد رغبت و انگیزه هم استفاده کنیم تا بتوانیم در رشد بچه گربه تاثیر گذار باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه