یک سگ سفید پشمالو با لباس گل دار سفد و قرمز در حال استراحت در چمن.

دانستنی‌های جالب سگ‌ها

تا کنون در سری مقالات آموزشی میگ میگ پت شما را با انواع موضوعات در مورد نحوه‌ نگهداری، تربیت و غذای سگ آشنا کردیم. در این مقاله قصد داریم،دانستنی‌های جالبی از این حیوان با وفا را را برای شما بیان کنیم، نکاتی که مطمئنا با خواندن آنها حیرت می‌کنید، به همین دلیل شما را دعوت می‌کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید. همچنین می‌توانید کلیه محصولات حیوانات خانگی به خصوص لوازم جانبی سگ مانند غذای ، باکس ، اسباب بازی و هزاران محصول دیگر را با کیفیت و قیمت مناسب به صورت عمده و خرده  از فروشگاه پت شاپ آنلاین میگ میگ پت خریداری کنید.

     1-پیرترین سگ دنیا

پیرترین سگ دنیا، سگی به نام مکس می‌باشد که طول عمر این سگ به 29 سال می‌رسد. با این احتساب که بخواهیم سن سگ را با سن انسان مقایسه کنیم، مانند این موضوع می‌باشد که انسان 185 سال عمر کرده باشد واقعا این جای تعجب دارد.

     2-رابطه انسان و سگ

نخستین باری که انسان‌ها با سگ‌ها دوست شدند، به 300هزار سال قبل برمی‌گردد. اما اینکه چگونه انسان توانست سگ را رام خود کند، یکی از رازهای هستی می‌باشد.

     3- اجداد سگ

نه درصد از DNA سگ‌ها مشابه گرگ خاکستری می‌باشد و این می‌تواند نشانه‌ای باشد که گرگ خاکستری یکی از اجداد اصلی سگ‌ها می‌باشد.

     4- نحوه تعریق

نکته جالب توجه اینکه سگ‌ها فقط از طریق کف دست و پا عرق میکنند بر خلاف انسان‌ها که اغلب عرق آنها از تمامی اندام‌ها صورت می‌گیرد.

     5- گروه خونی

بیشترین تنوع گروه خونی مربوط به سگ‌ها می‌باشد بدین صورت که انسان‌ها چهار نوع گروه خونی، اسب‌ها هشت نوع و گاوها نه گروه خونی دارند ولی سگ‌ها به تنهایی سیزده گروه خونی دارند.

     6- سگ آزاری

در کشور آمریکا و در ایالت کارولینا، هرکسی سگ خود را آزار دهد جرمش از کسی که خانم خود را اذیت کرده باشد، بیشتر است.

     7- قدرت بوبایی سگ

حس بویایی سگ‌ها به طور میانگین، ده هزار بار قوی‌تر از حس بویایی انسان‌ها می‌باشد.

     8- ارتباط سگ با یکدیگر

روش ارتباط کردن گرفتن سگ‌ها با یکدیگر از طریق صدای خود می‌باشد. بدین صورت که ده نوع صدا از خودشان تولید می‌کنند ولی گربه‌ها از طریق صد نوع صدا با گربه‌ها ارتباط برقرار می‌کنند.

     9- تاثیر غذای نامناسب

خوردن شکلات به دلیل مواد سمی که دارند، برای سگ‌ها سرطان زا می‌باشند ودر شرایط حادتر ممکن است منجر به مرگ آنها شود.

     10- قدرت هوش

متوسط هوش سگ‌ها به اندازه یک کودک دوساله می‌باشد و نازی‌ها سعی می‌کردند در جنگ جهانی به سگ‌ها حرف زدن و خواندن بیاموزد.

     11- سگ پستچی

در جنگ جهانی سگ‌ها نقش پستچی را اجرا می‌کردند، بدین صورت که پیام‌ها را درون یک کپسول قرار می‌دادند و به بدن سگ‌ها متصل می‌کردند تا آنها پیام را به سربازان منتقل کنند.

     12-قدرت فهم زیاد

در بین تمامی حیوانات خانگی تنها فیل‌ها و سگ‌ها، توانایی فهم این موضوع را دارند که مکانی که ما به آنها اشاره می‌کنیم را تشخیص دهند.

     13-توله سگ

توله سگ‌ها در هنگام به دنیا آمدن، کور و کر هستند و پس از گذشت دوهفته این توانایی را دارند که ببینند و بشنوند.

3 1 1

     14-آمار علاقه مردم به سگ

در یک نظر سنجی که توسط سازمان‌های بین‌المللی انجام گرفته، معلوم شده که حدود هشتاد و دو درصد از مردم، پیاده‌روی با سگ را دوست دارند، که علت عمده علاقه این افراد حس اعتمادی است که انسان‌ها به این موجود با وفا دارند.

    15- قدرت بویایی

سگ‌ها در صورتی که آموزش داده شوند، با توجه به قدرت بویایی بالایی که دارند، می‌توانند بیماری سرطان پروستات را تشخیص دهند.

در این مقاله سعی کردیم شما را با دانستنی‌های جالب سگ‌ها آشنا کنیم. امیدواریم از خواندن این نکات لذت کافی را برده باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر حیوانات خانگی به مطالب آموزشی سایت میگ میگ پت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه