بررسی محبوب‌ترین نژاد همستر

معرفی نژاد همستر

اگر قصد خرید همستر دارید، باید مانند خرید هر چیز دیگر، در مورد آن تحقیق کنید. در حال حاضر انواع مختلفی از نژاد همستر در سراسر دنیا وجود دارند که هر کدام خصوصیات اخلاقی و رفتاری متفاوتی دارند. به همین منظور قبل از خرید با این ویژگی‌ها آشنا شوید و سپس اقدام به خرید کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با محبوب‌ترین نژاد همستر آشنا کنیم تا بتوانید از میان گزینه‌های موجود، همستری که مورد علاقه شما می‌باشد را انتخاب کنید. دومین مرحله پس از خرید همستر، تهیه لوازم جانبی همستر مانند غذای همستر، قفس همستر و اسباب بازی همستر می‌باشد، که فروشگاه اینترنتی پت شاپ آنلاین کلیه لوازم جانبی حیوانات خانگی به خصوص همستر را با کیفیت مناسب به صورت خرده و عمده برای شما مهیا کرده است.

1-روبرووفسکی، کوچکترین گونه نژاد همستر

زادگاه اصلی این همستر، مربوط به کشور چین و مغولستان می‌باشد. خز این همستر قهوه‌ای رنگ می‌باشد و ولی زیر شکم آن، سفید می‌باشد. طول این همستر، بین 4 تا 9 سانتی‌متر است و به همین دلیل کوچکترین نژاد همستر در دنیا می‌باشد. این همستر، پر جنب و جوش‌ترین حیوان خانگی می‌باشد و در صورت خرید این همستر می‌بایست، یک قفس بزرگ و پر از اسباب‌بازی برای همستر تهیه کنید. به طور کلی همسترها در شب فعالیت دارند و این نژاد همستر هم از این غائله مستثنی نیست. طول عمر همستر 4 سال می‌باشد و به طور متوسط در طول زندگی خود، شش توله به دنیا می‌آورد. از دیگر خصوصیات این همستر قدرت بویایی و شنوایی بسیار بالا است، در عوض قدرت بینایی همستر به نسبت کمتر می‌باشد.

 

2-همستر کوتوله سفید روسی

زیستگاه اصلی این همستر، کشور قزاقستان و جنوب غرب روسیه می‌گردد. رنگ خز این همستر، خاکستری روشن و تیره می‌باشد اما اگر در محیط بیرون نگه‌داری شود، رنگ خز کاملا سفید می‌باشد در واقع این تغییر رنگ برای محافظت از پوست خود می‌باشد. این نژاد همستر بسیار اجتماعی هستند و زندگی در محیط‌های شلوغ را دوست دارند، همچنین بسیار آرام هستند و احتمال اینکه به صاحب خود حمله کند، بسیار ناچیز است. اندازه همستر روسی 10 سانتی‌متر و طول عمر آنها حدود 2 سال می‌باشد.

همستر کوتوله سفید روسی

3-نژاد همستر دو رگه

این همستر از آمیزش همستر کوتوله روسی و کمپبل به وجود آمده اند و از هرکدام، خصوصیات فیزیکی و ژنتیکی متفاوتی را به ارث برده است. به طور کلی، تولید همسترهای دورگه توصیه نمی‌گردد، زیرا این کار برای مادر، بسیار سخت و نگران کننده است زیرا در هنگام زایمان و نگهداری از کودک بسیار اذیت می‌شود.

 

4-همستر چینی، زیبا‌ترین نژاد همستر آسیای شرقی

همانطور که از نام آنها پیداست، این همستر متعلق به کشور چین می‌باشد. خز همستر قهوه‌ای رنگ است و نواری قهوه‌ای تیره بر روی ستون فقرات آنها می‌باشد. این همسترها بسیار پر جنب و جوش هستند و مانند همستر روبرووفسکی، به یک فضای قفس بزرگ و پر از اسباب‌بازی نیاز دارند، همچنین همستر چینی ترسو هستند و به همین دلیل بسیار فرمان پذیر است. این همستر هم به هنگام غروب از خواب بیدار می‌شوند و فعالیت خود را شروع می‌کنند و اگر در جنگل زندگی کنند، شب‌ها به جمع‌آوری غذا و آذوقه می‌پردازند. اندازه این همستر 12 سانتی‌متر و عمر آنها حدود 2 سال می‌باشد.

 

5-همستر کوتوله روسی، معروف به کمپبل

زیستگاه این همستر در نواحی بیابانی آسیای مرکزی، مغولستان و شمال شرقی چین می‌باشد. رنگ خز آنها، قهوه‌ای و بر روی ستون فقراتشان، رگه‌های خرمایی رنگ دیده می‌شود. از خصوصیات مهم این همسترها، اجتماعی بودن می‌باشد و می‌توانند با انواع نژاد همستر زندگی کنند و تولید مثل کنند. این همستر هم عمدتا غروب از خواب بیدار می‌شوند ولی در طول روز هم گاها از خواب بیدار می‌شوند. جالب اینکه همستر کمپبل، به ورود همستر جدید روی خوشی نشان نمی‌دهد. اندازه این همستر 10 سانتی‌متر و طول عمر آنها حدود 2 سال می‌باشد و این قابلیت را دارند که در هر بار زایمان، تا شش توله به دنیا آورند.

همستر کوتوله روسی، معروف به کمپبل

در این مقاله شما را با انواع نژاد همستر آشنا کردیم و خصوصیات هر کدام را به طور جداگانه بررسی کردیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد غذای همستر و نحوه نگهداری آنها به فروشگاه میگ میگ پت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه