انواع نژاد خوکچه هندی

 

از نام نژادهای مختلف خوکچه هندی اطلاع دارید؟ آیا می دانید منشأ خوکچه هندی از کجاست؟ چگونه نژاد را تشخیص دهیم؟ همه این موارد و موارد دیگر را در مقاله نژاد خوکچه هندی پت شاپ آنلاین میگ میگ پت بیابید.

  • خوکچه هندی حیوانات خانگی خزدار و بدون دم است که در طبیعت در حدود ۱۸ گونه و نژاد مختلف می‌باشد؛ اما انجمن پرورش دهندگان كاوی آمریكا در ایالات متحده 13 نژاد خوكچه هندی را به رسمیت می شناسد.
  • خوکچه های هندی از منطقه آند در آمریکای جنوبی نشأت گرفته‌اند و بیشترین کشورهایی که خوکچه هندی را پرورش می‌دهند پرو و برزیل هستند.
  • خوکچه هندی جونده‌ای اجتماعی هست که از داشتن یک همراه لذت می‌برد بطوری که وابسته به صاحبش می‌شود و این حیوان خانگی شب ها می خوابد و روزها فعال است.
  • خوکچه های هندی پاهای کوتاهی دارند آنها حیوان کوچکی هستند که معمولاً قدشان بین ۲۰ تا ۲۵ سانتی متر و وزن آنها معمولاً ۷۰۰ تا ۱۲۰۰ گرم است. گوش های این حیوان کمی شبیه گلبرگ گل بوده و شکل کلی بدن آنها یک مستطیل گرد است همچنین چشمانی گرد و به اندازه نخود دارند که کمی بیرون زده و دارای چشمانی سیاه تا قهوه ای، صورتی تا قرمز و یاقوتی با بینی قوس دار هستند.
  • نژادهای خوکچه هندی بر اساس بافت، طول و رنگ پوست متفاوت هستند، بعضی از نژادها دارای مو بلند، برخی کوتاه، برخی فرفری، برخی شفاف و برخی دیگر خز کم یا بدون مو دارند. رنگ های موی بدنشان مختلف بوده ولی رنگ های رایجی که در خوکچه هندی دیده می شود شامل سفید، قهوه ای، برنزه، سیاه و غیره است.

انواع نژاد خوکچه هندی- نژادهای خوکچه هندی

 

خوکچه هندی آمریکایی

خوکچه هندی آمریکایی

یکی از محبوب‌ترین ها و از قدیمی ترین نژادها است. این نژاد خوکچه هندی دارای موهای صاف و کوتاهی می‌باشد که نگهداری و نظافت از آن ها را بسیار راحت تر از خوکچه هندی با موهای بلند می‌کند.

 

 

نژاد خوکچه هندی تاجدار

خوکچه هندی تاجدار

دو نوع نژاد خوکچه هندی تاجدار وجود دارد .

خوکچه هندی با تاج سفید که به آن کرستن آمریکایی گفته می‌شود.

خوکچه هندی که تاجش همرنگ موی بدنش است که گاهی اوقات آن را تاجدار انگلیسی می‌نامند.

نژاد خوکچه هندی شباهت زیادی به نژاد خوکچه هندی آمریکایی دارد که خلق و خوی و نگهداری موهای بدنش شبیه این نژاد است.

 

 

نژاد خوکچه هندی کرونت

نژاد خوکچه هندی کرونت

نژاد خوکچه هندی کرونت تاجدار و نیز موی بلندی دارد که به نظافت زیادی نیاز دارند.

 

نژاد خوکچه هندی پرویی

خوکچه هندی پرویی

نژاد خوکچه هندی پرویی نسبت به نژادهای دیگر بلندترین مو را دارد تا حدی که معمولاً چشمان آنها را می پوشاند. یک پرویی موی نرمی دارد که دارای رکورد طولانی ترین موهای خوکچه هندی با ۵۳.۳ سانتی متر است پس قبل از خریداری مطمئن شوید که از نگهداری و نظافت این نژاد بر می‌آید. خوکچه هندی پروها به اندازه سایر نژادها شیرین هستند؛ اما اغلب این نوع هوشیارتر و کنجکاوتر هست.

 

 

نژاد خوکچه هندی هیمالیایی

خوکچه هندی هیمالیایی

رنگ این نژاد خوکچه هیمالیایی مانند گربه‌های سیامی هست؛ زیرا این نژاد آلبینو یک موی سفید با رنگ قهوه‌ای یا سیاه در گوش پا و بینی دارد. چشم‌های آن ها قرمز بوده بنابراین ترکیب رنگ کلی آن‌ها فوق العاده منحصر به فرد است. این نژاد خوکچه هندی رفتاری ملایم و آرامی دارد و برای افرادی که در آب و هوای سرتر و دور از آفتاب زندگی می‌کنند توصیه می‌شود.

 

 

نژاد خوکچه هندی سیلکی

خوکچه هندی سیلکی

خوکچه سیلکی یک نژاد مو بلند است که برای مرتب نگه داشتن آن نیاز به اصلاح و نظافت منظم دارد و برای کودکان مناسب نیست. ابریشمی نام دیگر این نژاد خوکچه هندی است و موهای براق و بلندش ه چند سانت می‌رسد که در رنگ های مختلف هستند و رشد موهایش برخلاف نژاد پرویی به سمت عقب رشد می‌کند. سیلکی توسط انجمن پرورش دهندگان خوکچه هندی ACBA  تأیید شده است.

 

 

خوکچه هندی عروسکی - تدی

خوکچه هندی عروسکی (تدی)

نژاد خوکچه هندی تدی، نژادی با بینی واژگون و با موهای ضخیم و کوتاه‌شان شناخته می شوند و بافت موها آنها را شبیه خرس های عروسکی می کند همچنین نگهداری موهای آنها بسیار آسان است فقط لازم است هرزگاهی آن‌ها را برس بزنید. این نژاد بازیگوش و دوست داشتنی برای کودکان عالی هستند.

 

 

خوکچه هندی تکسل

خوکچه هندی تکسل   Texel

نژاد خوکچه هندی تکسل یک نژاد تلاقی نادر بین Silkie و Rex است. خز این خوکچه موج‌ها و فرهای زیبایی دارند که نگهداری از آن‌ها برای کسانی که وقت زیادی را می‌توانند صرف نظافت این حیوان خانی کنند مناسب است.

 

خوک گینه رکس

خوک گینه رکس

رکس دارای خز کوتاه و پشمی است و مورد توجه کودکان و بزرگسالان قرار دارد. گوش های افتاده آن یک ویژگی منحصر به فرد بوده که ظاهر آن را مانند جوجه تیغی نشان می‌دهد و این نژاد دوست دارد نوازشش کنید.

 

 

خوکچه هندی حبشه ایی

خوکچه هندی حبشه ای

حبشه به دلیل شخصیت فوق العاده دوست داشتنی که دارد گزینه عالی برای افرادی است که برای اولین بار می‌خواهند یک خوکچه هندی را به عنوان یک حیوان خانگی قبول کنند. عمر این نژاد خوکچه هندی حبشه حدود ۸ سال است. موهای این خوکچه موج‌های مختلفی دارد که مانند گل سرخ بوده و کاملاً متراکم و ضخیم است و از نقاط مختلف بدن به صورت دایره‌ای تشعشع می‌شود که شامل یک سری چرخش و برجستگی است. این نژاد برای نمایش استفاده می‌شود که باید حداقل هشت گل رز در یک الگوی متقارن داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

اصول مراقبت از خوکچه هندی

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه