321 1

 قلاده مناسب برای سگ

قوانین خیلی از شهرها قلاده داشتن سگ‌ها را واجب می‌داند. این قوانین به نفع سگ، صاحبان و افراد دیگر است. این قوانین امنیت سگتان و افراد دیگر با سگ‌هایشان را تضمین می‌کند. به هر حال قلاده زدن به سگ شما و سگتان را محصور و محدود نمی‌کند. با انتخاب یک قلاده مناسب برای سگ خود می توانید آزادی عمل بیشتری داشته باشید.

 

32145 2

 

چگونه قلاده سگ خود را اندازه بگیریم؟

 

بند کفش یا متر خیاطی را برداشته و آن را در زیر گوش و بالای استخوان گردن (همانند عکس) قرار دهید و اندازه بگیرید.

به اندازه به دست آمده از دور گردن سگ حدود ۳ تا ۵ سانتی متر بیافزایید.

اگر سگ شما کوچک است 2/5 سانتی متر کافی است.

میزان گشادی قلاده باید به حدی باشد که بتوانید به طور میانگین دو انگشت خود را بین قلاده و بدن سگ قرار دهید.

به این صورت که نه آنقدر شل باشد که در گردن سگ بلغزد و نه آنقدر سفت که سگ تان احساس تنگی و خفگی داشته باشد.

شاید استفاده از قلاده در حیواناتی مثل گربه بیشتر جنبه ظاهری و زیبایی داشته باشه؛ اما در مورد سگ اصلا اینطور نیست!

اهمیت قلاده برای سگ : 

  • یکی از مهم‌ترین کاربردهای قلاده در زمینه آموزش و تربیت سگ است. در واقع، خیلی از قلاده‌ها اساسا برای آموزش طراحی شده اند و ابزار آموزشی حساب می شوند.
  • با نصب پلاک به قلاده که روی آن اسم سگ، آدرس و شماره تلفن شما نوشته شده است ،در صورت گم شدن سگ یابنده با شما تماس می گیرد و سگ شما سریع تر پیدا می شود.
  • اهمیت دیگر قلاده برای حفظ امنیت آنهاست. سگ‌ها موجوداتی بازیگوش و کنجکاو هستند و قرارگرفتن در فضای بیرون از خانه آنها را هیجان زده می‌کند. با استفاده از قلاده و بند قلاده می‌توانید به راحتی فعالیتش را کنترل کنید و از فرار کردن و مشکلاتی از این قبیل پیشگیری کنید.
  • یکی از مهم‌ترین کاربردهای قلاده در زمینه آموزش و تربیت است. در واقع، خیلی از قلاده‌ها اساسا برای آموزش طراحی شدن و ابزار آموزشی حساب میشن. از زمانی که یه توله سگ بامزه وارد خونه‌تون می‎‌شه با کمک قلاده می‌تونید آموزش‌های اولیه و لازم رو بهش یاد بدید و تربیتش کنید.
  • از طرفی با نصب پلاک به قلاده که روش اسم سگ، آدرس و شماره تلفن خودتون رو نوشتید میتونید در صورت گم شدن سگ امیدوار باشید که یابنده با شما تماس بگیره و سگ عزیزتون رو به خونه و پیش شما برگردونه.

 

 

321 3

آموزش سگ برای نحوه حرکت با قلاده

قلاده‌های مختلفی در بازار یافت می‌شود که به سگ شما اجازه می‌دهد در کنار شما باشد. وقتی سگ شما نحوهٔ حرکت کردن با قلاده را آموخت می‌توانید از انواع مختلف قلاده استفاده کنید. خیلی مهم است که به سگ خود نحوهٔ حرکت با قلاده را بیاموزید. این به معنی این است که سگ در کنار پای شما راه رود و قلاده را نکشد. بعد از این مرحله، نوبت به انتخاب قلاده مناسب با محیط فرا می رسد.

قلاده با بندهای کوتاه

اگر شما در شهری شلوغ زندگی می‌کنید بهتر است از قلاده با بندهای کوتاه استفاده کنید. با این نوع قلاده‌ها در خیابان‌های شلوغ سگ شما در کنارتان حرکت می‌کند. با این قلاده‌ها کنترل شما بر سگتان بیشتر است و از خیابان‌های شلوغ راحت‌تر عبور می‌کنید. دیگر لازم به نگرانی برای گره خوردن بند آن به اجسام اطراف و پیچیدن بند به دور دست خود نیستید. انتخاب قلاده های بند کوتاه برای این مناسب است که کنترل بیشتری روی رفتار سگ خود داشته باشید.

قلاده های متری و بلند

قلاده‌های متری نوع دیگری از قلاده های مناسب هستند که بهتر است از آن‌ها در پارک و مکان‌های امن استفاده شود. این نوع قلاده‌ها با طول‌های مختلف یافت می‌شوند و به سگ شما آزادی بیشتری می‌دهند. البته یادتان باشد انتخاب و استفاده از این نوع قلاده ها در شهر و مکان‌های شلوغ خطرناک است. چون ممکن است سگ از شما دور شود و با خطرات ناگهانی مواجه شود.

 

قلاده گردنی بهتر است یا قلاده کتفی

توجه داشته باشید که شما هرکدام از قلاده گردنی یا کتفی را انتخاب کنید باید بی خطر، راحت و متناسب با سگ دوست داشتنی شما باشد. هر کدام از این دو نوع قلاده نقاط قوت و نقاط ضعفی دارند و در موقعیت های مختلفی می توانند برای سگ شما مناسب باشند.

 

 

987 4

نقاط قوت قلاده گردنی

داشتن قلاده گردنی برای سگ شما بسیار اهمیت دارد. یکی از مهمترین فواید این نوع قلاده ها این است که می توانید اطلاعات مربوط به سگ و صاحب او را بر روی یک پلاک نوشته و آن را به قلاده او مانند یک گردنبند بیاویزید. با اینکار درصورتی که سگ شما گم شود، احتمال پیدا شدن او و بازگشتش به آغوش شما بسیار زیاد خواهد بود.

هنگامی که می خواهید برای سگ خود یک قلاده گردنی انتخاب کنید باید مطمئن شوید که این قلاده برای او بی خطر و راحت باشد. همه قلاده های گردنی برای سگ ها مناسب نیستند. برخی از آن ها ممکن است به گردن سگ آسیب وارد کنند. اگر قلاده گردنی را برای توله سگ استفاده می کنید به خاطر داشته باشید که سرعت رشد آن ها بسیار زیاد است و همیشه سایز آن را در گردن توله چک نمایید.

قلاده گردنی برای سگ هایی که عادت به کشیدن شما هنگام پیاده روی ندارند بسیار مناسب تر از قلاده تنی است، زیرا برای راه رفتن سگ محدود کننده نیست و بسیار سبک تر از قلاده تنی است. همچنین باز و بسته کردن این نوع قلاده ها نیز بسیار آسان تر است.

 

نقاط ضعف قلاده گردنی

مهم ترین مشکل این قلاده ها کشیدن سگ‌ها هنگام پیاده روی است که می تواند منجر به وارد شدن آسیب به گردن آن‌ها شود. قلاده گردنی نباید برای سگ‌های پاگ استفاده شود. این سگ ها کره چشم بزرگی دارند و هر گونه افزایش فشار در فضای جمجمه می‌تواند منجر به آسیب به چشم شود.

 

نقاط قوت قلاده کتفی

استفاده از قلاده‌های کتفی هنگام پیاده روی فواید بسیار زیادی دارد. این فواید شامل: کنترل بهتر حیوان، کاهش احتمال آسیب به گردن و ممانعت از کشیده شدن توسط سگ و در نتیجه باعث می‌شوند که آموزش دادن به حیوان راحتتر شود. به خصوص برای سگ هایی که عادت به کشیدن بند قلاده دارند و می خواهند که سریع تر حرکت کنند، وقتی که قلاده تنی استفاده شود، با بلند کردن حیوان مانع از پیشروی او می‌شویم، این کار هم به آموزش او کمک می کند و هم آسیبی به گردنش وارد نمی‌کند.

نقاط ضعف قلاده کتفی

در واقع این قلاده‌ها نقاط منفی زیادی ندارند، برخی سگ‌ها احساس خوبی به پوشیدن این نوع قلاده ندارند و نیز پیدا کردن قلاده مناسب برای سایز سگ بسیار اهمیت دارد.

سگ‌ها سایز‌های متنوعی دارند و توله سگ‌ها در حال رشد هستند، بنابراین باید قلاده گردنی یا تنی که برای سگ خود انتخاب می‌کنیم مناسب اندازه و سایز حیوان باشد.

147 5

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه