اصلاح موی سگ

روش اصلاح موی سگ

برای انجام هر کاری ابتدا باید کلیه جزییات و مراحل انجام کار بررسی شود قضیه برای اصلاح موی سگ نیز به همین طریق میباشد یعنی برای اصلاح باید ابزارهای مناسب و لازم را ابتدا تهیه نمود و در مرحله بعد به دنبال روش انجام اصلاح موی سگ باشید ما در ادامه در دو بخش مجزا به بررسی تخصصی این موضوع میپردازیم برای اینکه سگ از اصلاح شما لذت ببرد و شما را همراهی کند میتوانید از غذای تشویقی سگ و اسباب بازی سگ استفاده کنید برای کسب اطلاعات بیشتر از خدمات فروش و مشاوره بی‌نظیر با ما تماس بگیرید.

 

 بخش اول: تهیه ابزار کار

حالا که مراحل انجام اصلاح موی سگ را شناسایی کردیم. به سراغ انتخاب ابزارهای مناسب می‌رویم، در ادامه به معرفی این ابزارها میپردازیم که با خیال آسوده بتوانید مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

       1- انتخاب ماشین موزر

اولین قدم برای اصلاح موی سگ انتخاب یک ماشین موزر مخصوص حیوانات می‌باشد. در هنگام خرید به این نکته توجه کنید که نژاد سگ شما چه چیزی است، و با توجه به نژاد موزر را خریداری کنید. همچنین از گیره‌های با کیفیت بالاتر استفاده کنید، تا هم برای اصلاح راحت باشید و هم دوام کار زیاد شود برای خرید موزر مخصوص سگ به فروشگاه ما سر بزنید.

       2- سایز گیره

میدانیم هرچه شماره گیره بیشتر باشد مقدار مویی که اصلاح میکند کمتر است. معمولا برای اصلاح سگ از گیره با شماره 4 و 5 استفاده میکنند سعی کنید از تیغه با کیفیت خوب و برند‌‌های معتبر استفاده کنید. اگر شماره تیغه از مقداری که مناسب است بیشتر باشد میتواند به پوست سگ آسیب برساند و موجب پارگی پوست شود.

 

اصلاح موی سگ

       3- قیچی لبه دار و باریک

استفاده از موزر با گیره در مناطق حساس بدن سگ برای کسانی که تازه کار هستند خطرناک است. سعی کنید از قیچی لبه دار و باریک برای اصلاح این مناطق استفاده کنید. مزیت استفاده از قیچی این است که بر خلاف ماشین موزر یک قسمت مشخص را اصلاح میکند و این برای کسانی که تازه کارهستند مفید است.

 

اصلاح موی سگ

 

       4- عدم اصلاح کامل موی سگ

توجه کنید حتی در طول تابستان هم موی سگ را به طور کامل اصلاح نکنید. توصیه ما این است که حدود 3 سانتی متر موی سگ را اصلاح نکنید، زیرا برای جلوگیری از صدمات ناشی از برخورد با سطوح مفید است  برای اطلاع بیشتر با دامپزشک خود مشاوره کنید.

اصلاح موی سگ

 

 بخش دوم: اصلاح موی سگ

پس از اینکه ابزارهای مناسب را تهیه کردیم، حالا به سراغ مراحل و چگونگی انجام اصلاح میرویم. در ادامه به روش‌های انجام میپردازیم شما نیز سعی کنید از این نکات برای اصلاح استفاده کنید.

 

      1-زمان مناسب برای اصلاح موی سگ

بهترین زمان برای اصلاح سگ زمانی است، که سگ آرام باشد مانند زمانی که از پیاده‌روی به خانه برمیگردید و انرژی سگ به طور قابل توجهی تخلیه شده باشد. همچنین میتوانید از غذای تشویقی سگ استفاده کنید، تا در صورت استحمام به او این غذا را هدیه بدهید از نکات  زیر هم میتوانید برای آرام کردن سگ خود استفاده کنید.

  • قبل از شروع کار سگ خود را مورد تشویق قرار دهید تا علاقه سگ به این کار زیاد شود.
  • در شروع کار از اصلاح کوتاه‌تر استفاده کنید و به مرور میزان اصلاح را افزایش دهید و در میانه کار اصلاح اگر سگ خسته شد به او زمان استراحت بدهید.
  • قبل از شروع اصلاح موی سگ را شانه کنید و سعی کنید از شانه‌ای که سگ دوست دارد استفاده کنید.
  • اگر قبل از اصلاح سگ را به حمام برده‌اید از خشک شدن کامل موی سگ مطمین شوید.

 

اصلاح موی سگ

 

      2- مراحل اصلاح موی سگ

بعد از رعایت نکات بالا حالا زمان اصلاح موی سگ فرا رسیده است. برای انجام این کار از دستورالعمل های زیر استفاده کنید:

  • در هنگام استفاده از ماشین موزر با پشت دست خود مرتبا دمای تیغه را چک کنید و موهای تراشیده شده را از اطراف کار خود جمع کنید.
  • برای اصلاح کمر توجه کنید جهت حرکت موزر از عقب به سمت گردن سگ انجام گیرد.
  • برای اصلاح اطراف شکم سعی کنید سگ روی پاهای عقب خود بنشیند، تا دسترسی شما برای اصلاح راحت تر باشد و از پایین به بالا ماشین موزر را حرکت دهید.
  • در نواحی نزدیک پا استفاده از ماشین موزر خیلی سخت است سعی کنید از قیچی استفاده کنید.
  • برای قسمت عقب سگ به دلیل حساسیت این ناحیه بیشتر احتیاط کنید و ابتدا پاهای سگ را مرتب کرده و سپس از بالا به پایین موزر را به حرکت در بیاورید.
  • برای اصلاح صورت سگ ابتدا صورت سگ را شانه کنید و سپس توس طیک قیچی شروع به اصلاح کنید.
  • برای اصلاح پوزه سگ ابتدا پوز سگ را بمالید تا اگر آشغالی در صورت وجود داشته باشد پاک شود و سپس شانه کنید و برای اصلاح یک دست از قیچی و شانه استفاده کنید.
  • برای اصلاح دم توجه کنید مقداری را کوتاه کنید که مانع ورود مدفوع سگ نشود.
  • برای اصلاح پاهای سگ ابتدا سگ را مجبور کنید بر روی پاهای خود بایستد، و سپس از قیچی و شانه برای کوتاه کردن استفاده کنید و موهایی که بین انگشتان پا قرار دارند را حتما اصلاح کنید.

اصلاح موی سگ

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه