چگونه گربه خود را حمام کنیم؟

در خدمت شما هستیم با ارائه یک مقاله آموزشی در زمینه نحوه حمام کردن گربه شما:

گربه ها حیواناتی بسیار تمیزی هستند اما بسیاری از مواقع آن ها واقعا به حمام احتیاج دارند. بسیاری از مواقع آن ها با یک شی چسبناک و یا چرب کثیف می شوند. در موارد دیگر ، آنها یک وضعیت پزشکی دارند که نیاز به استحمام منظم با شامپو دارویی دارد. با این وجود اکثر گربه ها نسبت به گرفتن حمام مقاومت یا واکنش نشان می دهند ، که هم برای گربه و هم برای صاحب استرس دارد. خوشبختانه ، مواردی وجود دارد که می توانید زمان حمام کردن برای هر دو طرف از استرس کمتری برخوردار باشید.

سوالی که ممکن است پرسیده شود این است که آیا حمام کردن گربه همانند سگ است؟

آماده کردن گربه خود برای حمام

1.     آماده کردن گربه خود برای حمام

پنجه های گربه خود را اصلاح کنید. ممکن است گربه شما هنگام قرار گرفتن در آب هیجان زده یا ترسیده شود، بنابراین برای کاهش آسیب های احتمالی آنها ، قبل از استحمام ناخن های او را کوتاه کنید. سعی کنید این کار را چند ساعت یا حتی یک یا دو روز قبل از حمام انجام دهید. مراقب کوتاه کردن ناخن ها باشید تا باعث درد یا خونریزی نشود.

دادن یک پاداش برای کوتاه کردن ناخن هایشان ، همیشه باعث می شود احساس بهتر و آرامش بیشتری داشته باشند.

 

برس کشیدن روی بدن  گربه

2.  برس کشیدن روی بدن گربه

بدن گربه خود را برس بکشید. این مرحله بسیار مهم است. برس کشیدن روی بدن گربه به از بین بردن هرگونه گره و برهم کمک می کند ، اگر این مراحل را رعایت نکنید بعد از خیس شدن بدن گربه شانه زدن سخت تر و دردناک تر خواهد بود.

برای کوتاه کردن ناخن یا برس کشیدن ممکن است به یک نفر دیگر به عنوان کمک نیاز داشته باشید.

 

برس کشیدن روی بدن  گربه

3.     انتخاب یک شامپوی مناسب

برای حمام کردن گربه از شامپو مخصوص گربه حتما استفاده کنید، شما می توانید شامپو مخصوص گربه را از پت شاپ آنلاین خریداری کنید. دستورالعمل ها را بررسی کنید، تا ببینید آیا برای گربه شما مناسب است یا در صورت لزوم آن را با آب رقیق کنید. استفاده از شامپو انسان، نه تنها باعث خشک شدن پوست گربه شما می شود، بلکه می تواند برای گربه شما سمی باشد. از شامپو سگ برای خرگوش استفاده نکنید. و همچنین در موقع حمام کردن گربه از شامپوهای غیر از شامپوی خود گربه استفاده نکنید. ممکن است به پوست و موی گربه و دیگر حیوانات خانگی شما آسیب برساند.

نکته تخصصی برای حمام کردن گربه

پیپا الیوت ، دامپزشک دارای مجوز می گوید: “بهتر است شامپوی را تهیه کنید که مخصوص گربه ها باشد. به دنبال برندهایی باشید که از نظر عطر و رنگ های مصنوعی نیز کم باشند و حاوی مواد طبیعی به جای سولفات ها هستند.

چگونه گربه خود را حمام کنیم؟

4.سرگرم کردن گربه خود

برای حمام کردن گربه اولین کاری که شما باید انجام دهید، این است که بچه گربه خود را خسته کنید، بنابراین آنها قبل از ورود به آب در کمترین آسیب قرار دارند. این امر باعث می شود که آنها کمتر دچار نیش ، خراش یا تلاش برای دور شدن شوند. زمانی را انتخاب کنید که بچه گربه شما در آرام ترین حالت قرار داشته باشد، اغلب پس از تغذیه آنها اگر هنوز هم بیش از حد عمل می کنند، تا جایی که می توانید با آنها بازی کنید تا زمانی که اذیت نشوید. در اینجا چند روش دیگر برای تنظیم حالات گربه خود را قبل از شروع حمام وجود دارد.

مقداری اسباب بازی گربه را در وان خالی قرار دهید. گربه خود را در آن قرار دهید و چند دقیقه بازی کنید. با این کار ، گربه خود را به وان و آب عادت می دهید. زمان حمام به زودی با چیزهای دلپذیر و غیر تهدیدآمیز همراه خواهد بود.

شما همچنین می توانید یک اسباب بازی ویژه فقط برای زمان حمام ، مانند موش  روی یک رشته یا چیزی که شناور است ، داشته باشید. فقط به گربه خود اجازه دهید با این اسباب بازی در وان بازی کند و این باعث می شود که او به جای ترس از آن ، منتظر حمام باشد.

درب حمام را ببندید. این باعث می شود گربه شما از فرار در امان بماند و اگر بیش از یک گربه داشته باشید ، دیگران را از آن دور نگه دارید. یک گربه سرخدار می تواند گربه حمام کردن شما را بترساند و باعث خراش یا وحشت می شود. بسته نگه داشتن درب باعث می شود گربه شما بیرون نرود و از ترس همه چیز را پاره کند.

اگر گربه شما قبلاً در حمام نبود ، شاید بخواهید او را به این مکان عادت دهید. همچنین اگر حمام سرویس بهداشتی دارد ، همیشه صندلی توالت را پایین نگه دارید. گربه شما ممکن است با وحشت کامل به توالت پرش کند!

به همین ترتیب ، اگر در همان اتاق که در حال حمام گربه هستید یک صندوق بستر دارید ، آن را جدا کنید. اگر گربه شما از حمام فرار کند ، ممکن است یک خط باریک به جعبه بستر نیاز داشته باشد  و یک ظرف غذا برای آن بگذارید.

 

چگونه گربه خود را حمام کنیم؟

5. امنیت بخشیدن به فضای حمام

وان  را امن کنید. یک تشک لاستیکی یا حوله را در وان دراز بکشید تا بچه گربه شما لاغر نشود. و از راحتی برخوردار باشد. لازم است حوله هایی را روی زمین بگذارید زیرا خیس می شود. همچنین برای خشک کردن زن سبک و جلف ، هنگام رسیدن زمان ، حداقل دو حوله در دست داشته باشید.

همچنین می توانید یک قفسه خنک کننده کوچک یا یک قفسه اجاق گاز را در وان قرار دهید. تا گربه چیزی را برای نگه داشتن آن فراهم کند. این احتمال آسیب دیدن شما را کاهش می دهد، و باعث می شود گربه احساس امنیت بیشتری داشته باشد.

وان ها را تنظیم کنید. قبل از آوردن گربه خود به داخل حمام، وان را با کمی آب گرم پر کنید، زیرا بعضی از گربه ها با دیدن آب جاری نمی توانند از آن جدا شوند.

 

چگونه گربه خود را حمام کنیم؟

6. دوش آب گرم برای گربه

برای استحمام بچه گربه خود از دوش و یا شیر آب بالای سر استفاده نکنید. این کار باعث می شود آب خیلی سخت ریخته شود. و بتواند گربه شما را تحت الشعاع قرار دهد. حمام باید تا حد امکان ملایم و آرامش بخش باشد و نباید شیر آب از بالا جاری شود.

در حالی که گربه شما در حمام است ، دیگر وقت ندارید سراغ کار دیگر بروید ، بنابراین باید همه چیز را آماده کنید.

در موقع حمام کردن گربه لباس محافظ بپوشید. این امر شما را از هرگونه خراش جزئی یا عمده در امان نگه می دارد. یک پیراهن بلوز ، ژاکت یا پیراهن آستین بلند باید بپوشید تا گربه شما پوستی لخت برای خراشیدن نداشته باشد. می توانید دستکش های آستین بلند بپوشید. هنگامی که سر و شکم او را می مالید ، مراقب باشید و ملایم باشید ، زیرا این مناطق حساس هستند.

همچنین پوشیدن لباس هایی که تازگی ندارند و مرطوب نیستید ، ایده خوبی است.

چگونه گربه خود را حمام کنیم؟

7. کنترل کردن گربه خود در حمام

کنترل گربه خود را حفظ کنید. هنگام شستشو با گربه خود با صدای آرام و آرام صحبت کنید. بعضی اوقات گربه ها سعی می کنند از وان بیرون بیایند. اگر آنها ترجیح می دهند فقط دو پای خود را در آب داشته باشند ، با آنها به سمت پشت وان روبرو شوید و بگذارید روی دو پا بایستد. تمام تلاش خود را برای نگه داشتن آنها انجام دهید.

استفاده از تسمه مناسب به شما توصیه می شود، که گربه خود را با خیال راحت در وان حمام نگه دارید. مهار این امکان را به شما می دهد که با نگه داشتن بر روی بند ، به جای زخم گردن یا یقه آنها ، که می تواند به گربه شما آسیب برساند ، آنها را در وان حمام نگه دارید.

اگر دو نفر درگیر باشند ، راحت است که گربه خود را بشویید ، به خصوص اگر گربه شما نسبتاً قوی باشد و بتواند راه خود را از دست خود لگد بزند و پیچ و خم کند. یک نفر می تواند توسط چاقو مهار شود و دیگری گربه را حمام دهد. شما باید برنامه ریزی کنید تا در اسرع وقت و بدون عجله انجام شود. مطمئن باشید که گربه شما در هنگام مهار ، می تواند راحت نفس بکشد.

 

چگونه گربه خود را حمام کنیم؟

8. بحث نکردن با گربه

از مبارزه با گربه خودداری کنید. یک گربه کوچک  می تواند صدمات زیادی به انسان (یا دو مورد) وارد کند. شاید لازم باشد فقط با خیس کردن پاها شروع کنید و سپس متوقف شوید. یک روز دیگر را امتحان کنید و راه خود را تا یک حمام کامل انجام دهید. اگر از روند کار عصبی باشید یا از آن هیجان زده باشید، بچه گربه شما با عصبی بودن نیز می داند و پاسخ خواهد داد.

بچه گربه خود را از گردن به پایین خیس کنید. برای شستن گردن، بدن، پاها ، شکم و دم از کمی شامپو و آب استفاده کنید. از گردن شروع کنید و به سمت دم آنها حرکت کنید، در جهت رشد خز آنها. گربه را در حرکتی ماساژ دهنده بشویید، بنابراین احساس ملایمی دارند و ترسیده نیستند. طوری رفتار کنید که فقط گربه خود را دوست دارید .

 

چگونه گربه خود را حمام کنیم؟

9. دور نگه داشتن گربه از آسیب های احتمالی

شامپو را از چشم ، بینی ، دهان و گوش های گربه خود دور نگه دارید. برای به حداقل رساندن خطر ایجاد عفونت گوش ، یک توپ نخی روی آن قرار دهید توسط یک بند کوچک از مواد نرم که برای متوقف کردن یک زخم یا باز در هر گوش استفاده می شود. فراموش نکنید که آنها را در انتهای حمام بیرون بگیرید. پنبه همچنین ممکن است باعث کاهش سر و صدا شود و کار شما را آسان تر کند.

اگر گربه خود حمام می کنید ، ابتدا اطراف گردن آن را مرطوب کنید. که می تواند به معنای خروج گسترده از کک از سر و صورت در هنگام حمام کردن باشد. گردن مرطوب آنها را از سر دور می کند و در تماس با آب و شامپوی کک قرار می گیرد.

 

چگونه گربه خود را حمام کنیم؟

10. شامپو را از روی گربه خود بشویید

گربه خود را در دوش بگیرید. اطمینان حاصل کنید که گربه کشش خوبی مانند حوله کوچک یا حصیر لاستیکی در وان دارد و اینکه دوش دارای درب بسته شدن است نه پرده ای برای جلوگیری از فرار گربه مطمئن شوید که شلنگ طولانی دارید تا گربه خود را کاملاً خیس کنید ، سپس او را بکشید ، او را شستشو دهید تا آبکشی شود و سپس با خشک کردن ادامه دهید. از یک جریان آب ملایم استفاده کنید و فشار را کم نگه دارید.

توجه داشته باشید که به نظر می رسد برخی از گربه ها دوست دارند، در حمام باشند و از این امر دوری نمی کنند، اما بسیاری از گربه ها صدای ترسناک بودن آب جاری را در نظر می گیرند. این روش ممکن است منجر به آسیب دیدگی فرد از جمله گربه شود.

می توانید آداپتور شیلنگ را برای سینک حمام خود و شیلنگ ای به اندازه کافی طولانی خریداری کنید که به درب دوش برسد و به طبقه دوش برگردد. یا از یک دوش اسپری دستی و یک آداپتور Y برای اتصال به سر دوش معمولی خود استفاده کنید.

بچه گربه کوچک خود را در یک سینک یا وان کوچک بشویید. برخی از بچه گربه ها در فضای محصور احساس امنیت بیشتری می کنند و کنترل آن نیز ساده تر است. اگر یک گربه کوچک یا ترسناک دارید ، سعی کنید او را در سینک یا یک وان کوچکتر حمام کنید. به سادگی یک ظرف پلاستیکی بزرگ را در قسمت زیر وان حمام خود قرار دهید. هنوز می توانید وان یا سینک کوچک را با چند اینچ آب پر کنید ، بچه گربه را شامپو قرار دهید، و طبق معمول ادامه دهید. لطفاً اطمینان حاصل کنید که سینک ظرفشویی که استفاده می کنید زباله ندارد ، زیرا حتی اگر خاموش باشد، پنجه ها به راحتی می توانند از طریق درن حرکت کرده و توسط تیغه ها آسیب ببینند.

این می تواند با یک بچه گربه بزرگتر که فضاهای کوچک را نیز دوست دارد، کار کند.

یک حوله ای را در قسمت زیر وان خود قرار دهید تا گربه شما با فرو بردن پنجه های خود به چیزی که ثابت بماند، احساس امنیت کند. همچنین می توانید از نور تا فشار متوسط ​​روی کمر گربه خود استفاده کرده و از یک صدای آرامش بخش برای تسکین اضطراب استفاده کنید.

 

چگونه گربه خود را حمام کنیم؟

11. خشک کردن گربه خود

گربه خود را به صورت خشک حمام کنید. اگر گربه شما بسیار روغنی است ، برای حمام کردن او به جای آب از پودر استفاده کنید. گربه خود را با پودر تمیز کنید و به آرامی گربه را حیوان خانگی کنید تا ذرت آن را به طور کامل در خز خود مالش دهید. بگذارید حدود 20 دقیقه بماند سپس ان را خشک کنید و برس بزنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه