shutterstock 605469404 6ee50cc8 702a 49c4 9950 53efed9cc436 2449x 1

چگونه میزان کالری غذای گربه را محاسبه کنیم؟ چاقی یک نگرانی عمده برای صاحبان گربه است. طبق آمار انجمن پیشگیری از چاقی حیوان خانگی، 58٪ از گربه های ایالات متحده دارای اضافه وزن یا چاقی هستند. این بدان معنی است که صاحبان گربه برای جلوگیری از بروز مشکلات مربوط به سلامتی و چاقی باید به طور واضح میزان کالری مورد نیاز گربه های خود را کنترل کنند. برای شمارش کالری غذای گربه خود، میزان کالری موجود در غذای گربه را تعیین کنید. سپس تعداد کالری که گربه شما باید هر روز بخورد را تعیین کنید. هنگامی که این اطلاعات را می دانید می توانید مطمئن شوید که مقدار کافی غذایی را برای حفظ وزن سالم به گربه خود تغذیه می کنید.

قسمت اول: تعیین محتوای کالری غذاهای گربه

1.برچسب را برای میزان کالری بررسی کنید.

کالری غذای گربه

برای تعیین مقدار کالری موجود در غذای گربه خود، باید به برچسب مواد غذایی مراجعه کنید تا ببینید کالری موجود در آن چقدر است. شرکت های مواد غذایی گربه ملزم نیستند که کالری را بر روی لیبل قرار دهند. گفته می شود، برخی از مارک ها شامل کالری می شوند. این اغلب برای غذاهایی که به عنوان “سبک” عرضه می شوند، صورت می گیرد.

2.کالری را با استفاده از یک ماشین حساب آنلاین محاسبه کنید.

اگر نمی توانید اطلاعات کالری چاپ شده روی برچسب را پیدا کنید، می توانید خود مقدار کالری ها را محاسبه کنید. به عنوان مثال، برای تعیین تعداد کالری از یک ماشین حساب کالری آنلاین استفاده کنید. برای انجام این کار، شما باید به بخش “تجزیه و تحلیل تضمین شده” از برچسب مواد غذایی بروید. در اینجا تمام اطلاعات تغذیه ای مربوط به درصد پروتئین، فیبر، چربی، مواد معدنی و غیره موجود در مواد غذایی را می یابید.

  • سپس این اعداد را وارد یک ماشین حساب آنلاین، مانند این شماره می کنید: http://fnae.org/carbcalorie.html
  • ماشین حساب تعداد کالری در هر 100 گرم مواد غذایی را تعیین می کند. همچنین می تواند اطلاعات مربوط به درصد کربوهیدرات ها را در اختیار شما قرار دهد.

3.برای اطلاعات کالری به وب سایت سازنده مراجعه کنید.

کالری غذای گربه

در بعضی موارد می توانید با جستجو در صفحه محصول خاص در وب سایت سازنده، اطلاعات کالری مربوط به غذای گربه خود را پیدا کنید. در بسیاری از موارد تولید کننده اطلاعات کالری موجود در وب سایت را مستقیم روی برچسب ذکر می کند. همچنین می توانید برای پرس و جو در مورد این اطلاعات، از طریق ایمیل یا تلفنی اطلاعات را کسب کنید.

4.کالری موجود در غذاهای مرطوب و خشک را با یکدیگر مقایسه کنید.

به طور کلی، غذای خشک گربه چگال تر و حاوی کالری بیشتری نسبت به غذای مرطوب است. این بدان معنی است که گربه شما با خوردن مقدار کمی غذای خشک و مصرف بیشتر غذای مرطوب می تواند به همان میزان کالری دریافت کند. در بیشتر موارد، میزان کالری موجود در مواد غذایی خشک در هر جایی بین 350 تا 500 کالری در هر فنجان (0.2 لیتر) است، در حالی که غذای مرطوب بین 120 تا 190 کالری در هر فنجان (0.2 لیتر) متغیر است.  پروتئین های مختلف نیز میزان کالری متوسط دارند. به عنوان مثال، غذاهای مبتنی بر مرغ معمولاً کالری بیشتری نسبت به غذاهای بوقلمون، ماهی یا گاو دارند.

قسمت دوم: محاسبه نیازهای کالری گربه شما

1.با دامپزشک خود صحبت کنید.

کالری غذای گربه

همچنین درک درستی از میزان کالری گربه خاص شما که هر روز نیاز به کالری دارد، مهم است. این مقدار بین گربه ها متفاوت خواهد بود و معمولاً بر اساس سن، وزن، سطح فعالیت و اینکه آیا آنها اسپیس شده یا از بین رفته اند یا نه بستگی دارد.

  • از دامپزشک خود بخواهید که گربه شما را ارزیابی کند و میزان کالری غذای گربه مناسب را هر روز تعیین کند.
  • در بیشتر موارد دامپزشک دامنه کالری ایده آل برای گربه شما فراهم می کند.

2.از یک ماشین حساب آنلاین استفاده کنید.

همچنین می توان با استفاده از یک ماشین حساب آنلاین، نیازهای کالری غذای گربه خود را کشف کرد. جستجوی آنلاین را برای “ماشین حساب کالری گربه” انجام دهید. سپس لازم است وزن گربه خود را وارد کنید و به شما نشان می دهد. همچنین از شما سؤال خواهد شد که آیا گربه شما بچه گربه است.  این ماشین حساب نشانه کلی از نیازهای کالری گربه شما را ارائه می دهد، اما به اندازه ارزیابی دامپزشک دقیق نیست.

3.خودتان تعداد کالری را محاسبه کنید.

کالری غذای گربه

همچنین می توان با استفاده از یک فرمول ریاضی تعداد کالری مورد نیاز گربه خود را محاسبه کرد: کالری = (وزن برحسب کیلوگرم ^ 0.75) * 70 * ضریب فاکتور. شما باید وزن گربه خود را در کیلوگرم تا توان 0.75 محاسبه کنید. سپس آن عدد را با 70 ضرب کنید. این مورد نیازهای انرژی در حال استراحت گربه شما (RER) خواهد بود. سپس باید بسته به سن و میزان فعالیت گربه خود، آن محاسبه را کمی تنظیم کنید. برای یک گربه بالغ معمولی، این عدد را با 1.2 ضرب می کنید.

  • به عنوان مثال، یک گربه بالغ که خنثی است و وزن آن 10 پوند (4/4 کیلوگرم) است برای محاسبه کالری مورد نظرش از فرمول زیر استفاده می شود: (4.54 ^ 1.75) * 70 * 1.2 = 525 کالری در روز.
  • اگر این یک بچه گربه بود، عدد عامل را از 1.2 به 2 تنظیم می کنید.
  • از طرف دیگر، اگر گربه اضافه وزن داشته باشد، از 1.2 تا 0.8 تنظیم می شود.

4.میانگین کالری دریافتی گربه ها را درک کنید.

یک گربه بالغ تقریباً به 25 تا 35 کالری در هر پوند در روز نیاز دارد. این تعداد بسته به سطح فعالیت کمی متفاوت است. به عنوان مثال، یک گربه بالغ فعال هشت پوندی برای کل روز 240 کالری باید 30 کالری در هر پوند مصرف کند.  بچه گربه ها باید کمی بیشتر بخورند زیرا هنوز در حال رشد هستند. در نتیجه، شما باید به آنها وعده های غذایی مکرر (تقریباً چهار بار در روز) بدهید و آنها باید تا حد امکان غذا بخورند تا اینکه به شش ماهگی برسند. در این مرحله می توانید آنها را مانند یک گربه بالغ تغذیه کنید. وزن و پیشرفت بچه گربه خود را کنترل کنید تا مطمئن شوید که آنها بیش از حد و یا کمتر غذا نمی خورند.

مطالب مرتبط:

غذای خشک سگ یا غذای کنسرو سگ؟

روش تهیه غذای خشک سگ

چگونه غذای سالم برای سگ تهیه کنیم؟

چگونه بهترین غذای سگ را انتخاب کنیم؟

قسمت سوم:اطمینان از اینکه گربه شما به میزان مناسب کالری دریافت می کند

1.قسمت مناسب تغذیه روزانه گربه خود را تعیین کنید.

کالری غذای گربه

هنگامی که تعداد کالری گربه خود را هر روز و تعداد کالری موجود در غذای آن  را مشخص کردید، می توانید مقدار کالری برای تغذیه گربه خود را در روز محاسبه کنید. به عنوان مثال، اگر گربه شما به 400 کالری در روز احتیاج دارد و شما در حال تغذیه گربه خود از یک ماده غذایی خشک هستید که حاوی 200 کالری در هر فنجان (0.2 لیتر) باشد، پس باید روزانه دو فنجان (0.5 لیتر) از غذا را به او تغذیه کنید.  شما می توانید این غذا را به دو وعده غذایی تقسیم کنید و یا اجازه دهید گربه شما در تمام طول روز از آن استفاده کند و فقط حداکثر دو فنجان غذا تهیه کنید.

2.هر کالری را که به صورت غذای لذیذ داده می شود، کم کنید.

همچنین باید کالری موجود در هر نوع غذای لذیذ را که به گربه خود می دهید در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر گربه شما هر روز 50 کالری غذای لذیذ می خورد، باید میزان کالری دریافتی را از طریق وعده های غذایی معمولی کاهش دهید.  به عنوان مثال، اگر گربه شما به روزانه 200 کالری نیاز داشته باشد و در غذای لذیذ 50 کالری مصرف کنند، 150 کالری برای دریافت غذای آنها باقی می ماند. اگر غذای آنها حاوی 100 کالری در هر فنجان (0.2 لیتر) باشد، آنها روزانه به 1.5 لیوان (0.4 لیتر) غذا احتیاج دارند.

3.بر وزن گربه خود نظارت کنید.

کالری غذای گربه

به احتمال زیاد میزان غذایی که به گربه خود می دهید در طول عمر آنها تغییر می کند. دلیل این است که سطح فعالیت و متابولیسم آنها ممکن است با افزایش سن تغییر کند. وزن گربه خود را زیر نظر بگیرید و میزان کالری آنها را بر این اساس تنظیم کنید. به عنوان مثال، اگر گربه شما شروع به افزایش وزن کرد، ممکن است لازم باشد که هر روز کالری کمتری را به آنها تغذیه کنید. به همین ترتیب، اگر شروع به کاهش وزن کنند، کالری بیشتری به آنها تغذیه می شود. به جای وزن واقعی آنها، نیازهای کالری آنها را محاسبه کنید. این به شما کمک می کند تا مقدار دقیقی را که باید آنها تغذیه کنند تعیین کنید.

برای کاهش وزن، گربه شما برای وزن خود نیاز به خوردن کالری کمتر از کالری توصیه شده دارد. با پزشک خود مشورت کنید تا مشخص کنید که چربی کالری دریافتی گربه خود را کاهش می دهید تا از گرسنگی یا کمبود غذای گربه جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه