انتخاب غذای گربه

تهیه غذای گربه می تواند یک چالش باشد، به خصوص اگر قبلاً هرگز غذای گربه ها را خریداری نکرده اید. با تهیه غذای مناسب گربه، سالم و شاداب باقی می ماند. غذای گربه را بر اساس مواد موجود در غذا انتخاب کنید. شما همچنین می توانید بر اساس نوع و سن گربه خود غذای گربه را انتخاب کنید تا مواد مغذی و انرژی لازم برای رشد آنها بدست آید.

روش اول:تهیه غذای گربه بر اساس مواد لازم

1.پروتئین های گوشت را بررسی کنید.

انتخاب غذای گربه

گربه ها گوشتخواران هستند و برای رشد آنها نیاز به پروتئین بر پایه گوشت دارند. لیست مواد غذایی موجود در غذاهای گربه را بررسی کنید تا تأیید کنید که ماده اول گوشتی مانند مرغ، ماهی تن، گوشت گاو یا بوقلمون در لیست قرار دارد. غذای خوب گربه، به جای “فرآورده های جانبی گوشتی” یا “مرغ”، گوشت خاصی را به عنوان اولین ماده غذایی ذکر می کند. اگر این برچسب فقط “گوشت” یا “محصول جانبی گوشت” را بگوید، ممکن است کیفیت بسیار بالایی نداشته باشد. اطمینان حاصل کنید که نوع پروتئین حیوانی روی برچسب مشخص شده است.

2.به دنبال دانه‌های مرغوب در مواد غذایی باشید.

بسیاری از غذای گربه حاوی دانه هایی مانند ذرت، جو یا گندم هستند. این غلات کربوهیدرات ها را برای گربه ها فراهم می کنند که به آنها انرژی می دهد. در حالت ایده آل، 5 ماده اصلی موجود در مواد غذایی باید ابتدا گوشت، اندام دوم (مانند کبد) و سپس دانه ها و مواد گیاهی باشد. گوشت همیشه باید قبل از غلات و سبزیجات باشد.

3.مقدار تورین و اسید آراشیدونیک را بررسی کنید.

انتخاب غذای گربه

این مواد برای حفظ سلامتی گربه شما ضروری هستند. در تهیه غذای گربه اگر غذای گربه دارای مقدار مرغوبیت گوشتی باشد، باید حاوی اسید تورین و آراشیدونیک باشد.  اگر غذای گربه حاوی تورین یا اسید آراشیدونیک نباشد، به احتمال زیاد حاوی منابع حیوانی پروتئین نیست. به جای منابع حیوانی پروتئین از غذاهای گربه ای که دارای منابع گیاهی پروتئین هستند، خودداری کنید.

4.تأیید کنید که ویتامین ها و مواد معدنی موجود در مواد غذایی وجود دارد.

برای تهیه غذای گربه به دنبال ویتامین هایی مانند ویتامین A، ویتامین های گروه B، ویتامین C، اسیدفولیک و ویتامین B12 در مواد غذایی باشید. این ویتامین ها برای سالم نگه داشتن گربه شما ضروری هستند.  مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر، آهن، منیزیم، سدیم و روی نیز باید به عنوان مواد تشکیل دهنده مواد غذایی گربه ذکر شوند. این مواد معدنی به گربه شما کمک می کند تا مفاصل، استخوان ها و دندان های سالم را حفظ کند.

5.محصولات جانبی را بررسی کنید.

انتخاب غذای گربه

بیشتر غذاهای گربه حاوی فرآورده های جانبی جانوری است. اگر غذا با کیفیت بالا باشد، ممکن است حاوی فرآورده های جانبی جانوری مانند جگر و ریه باشد. این موارد برای مصرف گربه ها بسیار مناسب است. غذاهای با کیفیت پایین ممکن است دارای فرآورده های جانبی حیوانات (مانند خز یا پر) باشند. که هضم آن برای گربه ها سخت است. از خرید غذاهای گربه با کیفیت پایین با تعداد فراورده های غیرمستقیم خودداری کنید.  فرآورده های فرعی باید در لیست دانه ها، مواد گیاهی، ویتامین ها و مواد معدنی قرار بگیرند. آنها بسیار مغذی هستند و فواید خوبی دارند. برخی از مارک های مواد غذایی گربه محصولات جانبی مانند “کبد حیوانات یا ریه ها” را ذکر می کنند، در حالی که سایر مارک ها فقط می توانند “محصولات جانبی حیوانات” را ذکر کنند. سعی کنید غذایی را تهیه کنید که محصول جانبی را مشخص کند.

6.بررسی کنید که آیا مواد غذایی توسط AAFCO تأیید شده است یا خیر.

انجمن مأمورین کنترل خوراک آمریکایی (AAFCO) مواد غذایی حیوان خانگی را تنظیم می کند و به حصول اطمینان از تهیه غذای گربه خانگی و حیوانات خانگی به استانداردهای صنعت کمک می کند. به برچسب موجود در مواد غذایی بنگرید تا توسط AAFCO تأیید شده باشد. این بدان معنی است که مواد غذایی بطور مستقل مورد آزمایش قرار گرفته و برای حیوانات خانگی بی خطر تلقی می شوند.

روش دوم: تهیه غذای گربه بر اساس نوع

1.غذای خشک را برای راحتی انتخاب کنید.

انتخاب غذای گربه

غذای خشک اغلب ارزان تر و آسان تر از مواد غذایی مرطوب است. غذای خشک به شما امکان می دهد تا غذا را برای روز بگذارید، بدون اینکه نگرانی در مورد بد بودن آن داشته باشید. بیشتر گربه های بالغ می توانند با غذاهای خشک گربه ای با کیفیت بالا رشد کنند. اطمینان حاصل کنید که غذای گربه خشک حاوی پروتئین های حیوانی است. گربه شما ممکن است غذای خشک را بیش از غذای مرطوب ترجیح دهد، به خصوص اگر در اوایل رشد غذای خشک را به گربه معرفی کنید.

2.در صورت کم آبی بدن گربه، غذا را مرطوب کنید.

غذای مرطوب می تواند گرانتر باشد و تلاش بیشتری برای حفظ آن باید انجام شود. این گزینه می تواند گزینه خوبی باشد اگر گربه شما مستعد ابتلا به کم آبی و مجاری ادراری باشد، و برای حفظ وزن بسیار عالی است زیرا کالری کمتری را برای همین حجم فراهم می کند. غذای گربه مرطوب قابل تخریب است بنابراین باید به محض باز کردن آن به گربه داده شود. سپس شما باید از هر نوع غذای مرطوب باقی مانده گربه استفاده کنید تا خراب نشود.

3.به گربه مخلوط غذای مرطوب و خشک بدهید.

انتخاب غذای گربه

تغییر غذای گربه شما می تواند به آنها در سالم ماندن و تشویق آنها به خوردن در هر زمان کمک کند. سعی کنید به گربه خود ترکیبی از غذای مرطوب و خشک بدهید که به طور متناوب بین مرطوب و خشک قرار دارد. همچنین می توانید 1 یا 2 بار در هفته غذای مرطوب به گربه بدهید و بقیه هفته را نیز غذای خشک دهید، به خصوص اگر بودجه دارید.  همچنین می توانید مارک های مختلف غذایی خشک و مرطوب را به گربه خود بدهید تا ببینید کدام یک از آنها بهترین است.

مطالب مرتبط:

غذای خشک سگ یا غذای کنسرو سگ؟

روش تهیه غذای خشک سگ

چگونه غذای سالم برای سگ تهیه کنیم؟

چگونه بهترین غذای سگ را انتخاب کنیم؟

روش سوم:تهیه غذای گربه بر اساس سن گربه

1.به بچه گربه ها مقدار پروتئین و چربی بالایی بدهید.

انتخاب غذای گربه

بچه گربه ها به پروتئین با کیفیت بالا برای حمایت از رشد نیاز به یک رژیم غذایی خاص دارند. لیست مواد تشکیل دهنده موجود در برچسب را بررسی کنید تا تأیید کنید که ماده اول منبع پروتئینی مانند گوشت گاو، گوسفند، بوقلمون، ماهی تن یا مرغ است. شما می توانید غذای گربه تهیه شده برای بچه گربه ها را در فروشگاه لوازم حیوانات خانگی آنلاین یا بصورت محلی پیدا کنید. این غذاها حاوی اسید فولیک و DHA برای رشد سالم هستند. حتی اگر مواد غذایی به عنوان “برای بچه گربه ها تهیه شده است”، لیست مواد لازم را بخوانید تا مطمئن شوید حاوی پروتئین ، چربی و سایر مواد مغذی است.

2.از غذای کم کالری برای یک گربه بزرگسال آرام استفاده کنید.

برای جلوگیری از اضافه وزن باید به گربه های بزرگتر، غذای گربه ای که کم کالری باشد، داده شود. برای تقویت سیستم ایمنی گربه به دنبال مواد غذایی با ویتامین هایی مانند کلسیم، ویتامین E و ویتامین C باشید. اگر یک گربه بالغ فعال دارید، دیگر نیازی به یافتن یک کالری کم کالری نیست. گربه های بزرگسالی که دارای سبک زندگی تنبلی هستند، در معرض خطر ابتلا به اضافه وزن قرار دارند، به خصوص اگر به آنها غذای گربه ای داده شود که دارای کالری و چربی بالایی باشد. در مورد غذای مناسب گربه بزرگسال خود با دامپزشک خود صحبت کنید، به خصوص اگر نگران هستید که چاق شود.

3. غذای  کم چربی به گربه پیر دهید.

انتخاب غذای گربه

گربه های 10 سال یا بالاتر ممکن است با غذای کم چرب گربه ها بهتر عمل کنند. غذای گربه باید حاوی پروتئین هایی باشد که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و به راحتی هضم می شود. این ماده غذایی همچنین باید حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی برای تقویت سیستم ایمنی گربه باشد، زیرا گربه های مسن مستعد ابتلا به مشکلات سلامتی هستند.  به دنبال غذای گربه باشید که برای گربه های سالخورده تهیه شده است. بیشتر تولید کنندگان مواد غذایی گربه غذای مخصوص گربه های مسن را ارائه می دهند.

در حالی که برخی از گربه ها ممکن است از یک غذای گربه مسن بهره مند شوند، اما اصطلاح “ارشد” گاهی در برچسب غذا تنظیم نمی شود و آنچه یک شرکت در رژیم غذایی ارشد خود دارد ممکن است با دیگری متفاوت باشد. به طور کلی، رژیم های غذایی ارشد تمایل به کالری و چربی، پروتئین، سدیم و فسفر کمتری دارند.

رژیم های غذایی گربه پیر بیشتر به منظور کاهش استرس روی کلیه ها انجام می شود، زیرا بیماری کلیوی در گربه های مسن شایع است. این محدودیت های رژیم ممکن است برای گربه شما لازم نباشد. شما باید در مورد اینکه آیا یک غذای گربه پیر برای گربه شما مناسب است یا خیر، با دامپزشک خود صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه