غذای خشک سگ

آیا شما سگی دارید که غذای خشک سگ نمی خورد؟ قبل از انجام هر کار دیگری، باید سگ خود را برای معاینه کامل به دامپزشک ببرید، زیرا بدغذایی ممکن است نشان دهنده یک مشکل جدی تر باشد. اگر سگ شما به هر دلیلی فقط به غذا ناخنک می زند، باید برای تغییر عادات غذایی سگ خود اقدام کنید. این مراحل می تواند شامل گرفتن یک غذای خشک سگ با کیفیت بالا، تغذیه برنامه ریزی سگ و تنظیم رژیم غذایی سگ شما به مرور زمان باشد

روش اول: توجه به اینکه چرا سگ شما غذای خشک نمی خورد!

1.سگ خود را نزد دامپزشک ببرید.

غذای خشک سگ

دو دلیل اصلی وجود دارد که یک سگ ممکن است به غذا ناخنک بزند و بد غذا باشد. اولین دلیل این است که سگ شما ممکن است بیمار باشد. دلیل دوم این است که سگ شما کلا بد غذا است زیرا و اغلب از غذای مرطوب یا غذای انسانی تجملاتی برخوردار بوده است. برای فهمیدن علت ناخنک زدن و بدغذایی سگ، لازم است وی را برای معاینه به دامپزشک ببرید. اگر سگ شما خوب است، به دلیل شرایط هوایی ممکن است او بد غذا باشد. در این حالت، برای تغییر عادت های او، نیاز به همکاری با سگ خود خواهید داشت.

2.زمان شروع غذا خوردن را انتخاب کنید.

مطمئن شوید که از چه زمانی شروع به بدغذایی کرده و به دامپزشک خود بگویید. سگی که مریض است ممکن است یک شبه به یک سگ بدغذا تبدیل شود. ممکن است متوجه شوید که سگ شما فقط غذای خود را مرتب می کند و یا اصلاً غذا نمی خورد. این ممکن است به این دلیل باشد که او حالت تهوع داشته یا اشتهای خود را از دست داده است. شرایط پزشکی مانند بیماری های قلبی، کلیوی یا کبد، مشکلات گوارشی، تومورها یا مشکلات دندان می تواند همه علل بد غذا خوردن باشد.

3.آگاه باشید که بسیاری از مشکلات ممکن است ناشی از عادت های زیاد خوردن باشد.

غذای خشک سگ

حتی اگر سگ شما سالم باشد، بدغذایی ممکن است باعث ایجاد مشکلات سلامتی و رفتاری از خفیف تا شدید و حتی تهدید کننده زندگی او شود. این مشکلات ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • چاقی
  • پانکراتیت
  • کمبودهای مغذی
  • مشکل در درمان بیماری مزمن
  • اسهال
  • مشکلات رفتاری

روش دوم:تنظیم رژیم غذایی سگ

1.اهمیت تغذیه سگ خود را از غذای سگ با کیفیت بالا درک کنید.

غذای خشک سگ

غذای سگ برای پاسخگویی به تمام نیازهای غذایی سگها تدوین شده است. سگها از نظر چربی و پروتئین و به ویژه برای مواد معدنی و ویتامین ها نیازهای متفاوتی نسبت به انسان دارند. آنها نمی توانند به مدت طولانی با غذای انسان رشد کنند. غذای خشک  سگ به از بین بردن برخی از باکتری ها و پلاک هایی که روزانه روی دندان سگ شما جمع می شود، کمک می کند. مواد مغذی موجود در غذای سگ، مانند کلسیم، به ساختن دندان ها و استخوان های قوی کمک می کند.

2.اطمینان حاصل کنید که گوشت ماده اصلی مواد غذایی سگ شماست.

مطلوب ترین ماده غذایی در غذای خشک سگ، گوشت است. برچسب های مواد تشکیل دهنده موجود در چند مارک غذای خشک سگ را بررسی کنید. اگر گوشت (نه محصول جانبی گوشت) اولین ماده (یا دو یا سه مورد اول) باشد، احتمال اینکه غذای خشک سگ برای ذائقه سگ بهتر باشد، وجود دارد. از هرگونه غذای سگ که ذرت را به عنوان ماده اصلی تشکیل می دهد، خودداری کنید.

3.غذای سگ خود را به آرامی تنظیم کنید.

غذای خشک سگ

اگر می خواهید سگ خود را از یک مارک غذایی به غذای دیگر تغییر دهید، با مخلوط کردن مقدار کمی از غذای جدید با غذای قدیمی شروع کنید. در طول یک تا دو هفته بیشتر و بیشتر از غذای جدید و کمتر و کمتر از غذای قدیمی تغذیه کنید تا اینکه فقط غذای جدید بخورد.

4.غذای مرطوب را با غذای انسانی مخلوط کنید.

اگر سگ شما به غذاهای انسانی عادت کرده است، می توانید با دادن غذای مرطوب سگ به همان سلیقه غذایی که می خواهید او بخورد، تغییر به غذای خشک را شروع کنید. مقداری از غذای مرطوب را با غذای انسانی که سگ شما دوست دارد آن را بخورد مخلوط کنید. سپس مقدار غذای انسانی را کاهش داده و غذای مرطوب را در طول یک یا دو هفته افزایش دهید تا زمانی که شما هیچ غذای انسانی را به او تغذیه نکنید. بعد از اینکه سگ شما در حال خوردن غذای مرطوب است، پس از طی دو هفته شروع به مخلوط کردن غذای خشک با غذای مرطوب به تدریج و به تدریج با غذای کمتر مرطوب تغذیه کنید تا زمانی که سگ فقط غذای خشک بخورد.

مطالب مرتبط:

غذای خشک سگ یا غذای کنسرو سگ؟

روش تهیه غذای خشک سگ

رچگونه غذای سالم برای سگ تهیه کنیم؟

چگونه بهترین غذای سگ را انتخاب کنیم؟

روش سوم:استراتژی های دیگر را امتحان کنید

1.مقادیر کمی از غذای انسانی برای خوشحالی سگ خود تهیه کنید.

غذای خشک سگ

اگر سگ بد غذای شما قادر به شکستن عادت غذایی انسانی نیست، می توانید مقدار کمی از مایع گوشتی (قابل گرم شدن) یا یک قاشق غذاخوری موز یا کدو تنبل پوره شده به غذای خشک سگ اضافه کنید. همچنین می توانید پنیر دلمه یا کمی تخم مرغ آب پز را اضافه کنید. فقط به یاد داشته باشید که غذای انسان نباید بیش از 10٪ از کل غذای روزانه به سگ شما باشد.

2.غذاهای لذت بخش را قطع کنید.

در حالی که شما در حال تهیه سوئیچ به غذای خشک سگ هستید، غذای لذت بخش سگ خود را متوقف کنید. همچنین باید فقط دو بار در روز سگ خود را تغذیه کنید تا زمانی که سگ شما مرتباً غذای سگ خشک بخورد. بعد از اینکه سگ مرتباً غذای خشک را می خورد، می توانید دوباره به غذای دلخواهش بپردازید، اما هرگز از غذای انسان به عنوان کمکی استفاده نکنید یا ممکن است سگ شما به حال نخست برگردد. سازگار بودن با سگ خود بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که همه افراد خانواده شما از قوانین آگاه هستند و آنها را نمی شکنند.

3.محدودیت زمانی در زمان تغذیه قرار دهید.

غذای خشک سگ

داشتن یک برنامه منظم برای وعده های غذایی سگ شما و دور کردن غذا هنگام پایان زمان غذا، سگ شما را تشویق می کند تا هنگام عرضه غذا، غذا بخورد. این ایده خوبی است که هر روز غذا را در همان ساعات قرار داده و مواد غذایی را برای مدت 15 دقیقه برای سگ خود کنار بگذارید. پس از این مدت، مواد غذایی را انتخاب کرده و هرگونه باقیمانده را کنار بگذارید. سپس، دوباره در 12 ساعت دیگر سگ خود را تغذیه کرده و همان پروتکل را دنبال کنید. به سگ خود چیزی ندهید که بین وعده های غذایی بخورد.

اگر بعد از گذشت 2 روز سگ شما هنوز از خوردن غذا امتناع می کند، کمی از غذای مورد استفاده برای خوردن به او بدهید (حدود نصف مقدار طبیعی). سپس، دوباره امتحان کنید. همچنین ممکن است بخواهید غذای خشک را با مقدار کمی از غذای انسانی (بیش از 10٪) مخلوط کنید تا احتمال اینکه سگ شما بخورد را بیشتر کنید.

4.تغذیه دستی را امتحان کنید.

شما همچنین می توانید تغذیه سگ خود را با دست امتحان کنید. با سگ خود بنشینید و چند تکه کباب را در دست خود قرار دهید. سپس آن را به سگ خود پیشنهاد دهید تا ببینید که آیا او آن را خواهد خورد. اگر سگ شما به شما عادت دارد که غذای انسانی را به او تحویل دهید، ممکن است کباب را از دست شما نیز بپذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه