دانخوری پرندگان 1

آیا می خواهید پرندگان را به سمت باغچه خود جذب کنید؟ این مقاله را بخوانید تا یاد بگیرید چگونه چند دانخوری پرنده متفاوت و آسان تهیه کنید. با استفاده از این آموزش می توانید یک دانخوری پرنده را از مواد ساده آشپزخانه یا وسایل خانگی درست کنید. این امر برای پرندگان گرسنه در ماه های سرد زمستان بسیار ارزشمند خواهد بود و یک فعالیت سرگرم کننده برای کودکان نیز است.

روش اول: ساخت دانخوری پرنده با پیاله ماست

1.برای ساخت دانخوری پرنده یک سوراخی را در قسمت پیاله ماست خوری ایجاد کنید و یک رشته نخ را از طریق آن بکشید. این رشته باید به اندازه کافی طولانی باشد تا فیدر را از هر موقعیتی که قصد دارید آویزان کنید. گره ای را در رشته داخل پیاله ماست ببندید، به این ترتیب که انتهای رشته بیرون کشیده نشود.

ساخت دانخوری پرنده

2.پیاله را درون تابه ای روی حرارت کم ذوب کنید. پس از ذوب شدن آن را از روی حرارت برداشته و در آرد سوخاری و غذای پرنده هم بزنید.

3.مخلوط را درون پیاله ماست ریخته و صبر کنید تا خنک شود. هنگامی که این مخلوط سفت و سخت شده است، غذای پرنده را به بیرون ببرید و آن را در درخت آویزان کنید.

روش دوم: ساخت دانخوری پرنده قوطی

ساخت دانخوری پرنده

1.یک قوطی قلع خالی بگیرید. این می تواند به اندازه یک قوطی قهوه یا به اندازه یک کاسه سوپ کوچک باشد.

  1. برای اطمینان از حذف هر دو انتها قوطی از قوطی بازکن استفاده کنید.
  2. قوطی را روی مقوا ترسیم کنید. هر چه مقوا ضخیم تر و محکم تر باشد ، بهتر است.
  3. دور دایره را ببرید.
  4. میانه سوم وسط دایره را بردارید. شما باید دو تکه مقوا داشته باشید. آنها نیازی به کامل بودن ندارند.
  5. برای چسباندن مقوا به هر انتها از چسب داغ استفاده کنید. قوطی را در طرف خود قرار دهید و مقوا را بچسبانید تا هر قسمت روی قسمت پایین پوشانده شود.
  6. یک میله رولپلاک بگیرید. اینها به راحتی با کمتر از یک دلار در فروشگاه صنایع دستی محلی شما خریداری می شوند. ترجیحا باید حداقل 8 “از قوطی طولانی تر باشد اما حداقل نیمی از طول قوطی باشد.
  7. میله رولپلاک را وصل کنید. برای چسباندن میله رولپلاک به قسمت پایین قوطی از چسب گرم استفاده کنید، به طوری که چند اینچ میله از هر طرف بیرون زده باشد. این جایی است که پرنده می تواند بنشیند یا فرود آید. اگر نتوانستید یک میله رولپلاک منفرد پیدا کنید که به اندازه کافی طولانی باشد، از دو تا استفاده کنید.
  8. قوطی، میله و مقوا را رنگ کنید. تمامی ساختار را به طور کامل رنگ کنید. این فرصت خوبی است تا به بچه‌ها اجازه دهید از خلاقیت خود استفاده کنند.
  9. رشته محکم را وصل کنید. طول رشته را طولانی کنید و آن را از طریق قوطی حلقه کنید. از این رشته برای آویز کردن قوطی استفاده می شود.
  10. قوطی را آویزان کنید. رشته را به یک شاخه درخت یا سطح آویزان دیگر وصل کنید.
  11. دانخوری را با دانه پر کنید.

روش سوم: ساخت دانخوری طبیعی

ساخت دانخوری پرنده

  1. یک کدو تنبل بزرگ بخرید.
  2. کدو تنبل را به صورت افقی به نصف برش داده و داخل آن را جدا کنید.
  3. آن را از یک درخت آویزان کنید. با استفاده از دو طول طناب بسیار محکم یا نخ به هم بافته شده، یک بند را در زیر کدو تنبل بپیچانید و دومین قسمت را زیر کدو تنبل در جهت مخالف بپیچید (هر دو را در یک شیار لانه کنید).
  4. طناب ها را به هم وصل کنید. هر چهار رشته را به طور مساوی نگه دارید، آنها را حداقل یک پا بالاتر از لبه کدو تنبل جمع کرده و به هم بچسبانید.
  5. کدو تنبل را آویزان کنید. کدو تنبل را با اتصال رشته ها به درخت یا نقطه آویزان مشابه، آویزان کنید. مطمئن شوید که به اندازه کافی قوی است.
  6. دانخوری را با دانه پر کنید.

روش چهارم: دیگر دانخوری پرنده را امتحان کنید

ساخت دانخوری پرنده

  1. یک دانخوری پرنده با مخروط کاج کلاسیک درست کنید. اینها کاردستی کلاسیک کودکان است.
  2. یک دانخوری پرنده با کارتن شیر درست کنید. این یک کاردستی ساده دیگر برای کودکان است.
  3. یک دانخوری پرنده با ظرف شیر درست کنید. این ساده و در عین حال کمی بادوام تر از روش فوق است.
  4. دانخوری لوله پلاستیکی بسازید. این امر به مهارت و ابزار بیشتری نیاز دارد اما محصولی کاربردی و با دوام تر ایجاد می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه