بهترین خرگوش 1

خرگوش‌ها حیوانات بسیار زیبایی هستند که روز به روز به طرفداران این حیوان خانگی اضافه می‌شود. مهم‌ترین و اولین قدم در خرید خرگوش، انتخاب آگاهانه می‌باشد. به همین منظور باید در ابتدا خصوصیات اخلاقی و رفتاری خرگوشی که مناسب شما می‌باشد را شناسایی کنید و سپس به دنبال خرید خرگوش بروید. بعد از خرید باید سعی کنید از غذاهای مناسب خرگوش و همچنین اسباب‌بازی و لوازم بهداشتی استفاده کنید تا بتوانید به رشد هرچه بهتر خرگوش کمک کنید و زندگی طولانی و شادابی را در کنار یکدیگر داشته باشید.

 

 بخش اول: خرید خرگوش

در این قسمت قصد داریم شما را با چالش‌هایی که ممکن است، به هنگام خرید با آن‌ها مواجه شوید، آشنا کنیم. در واقع این بخش شما را با نکات خرید خرگوش آشنا می‌کند تا پس از مطالعه این بخش به این نتیجه برسید که خرگوش خود را از کجا خریداری کنید و در هنگام خرید چه مواردی برای شما مهم باشد.

    1-عدم خریداری خرگوش از فروشگاه حیوانات خانگی

در فروشگاه‌های حیوانات اهلی، خرگوش‌ها از محل پرورش انبوه به دست می‌آیند. مشکل این فروشگاه‌ها این است که بیشتر روی سود کار متمرکز هستند و به کیفیت کار خود توجهی ندارند و عمدتا خرگوش‌های فروشگاهی به مشکلات گوارشی دچار می‌شوند. به همین منظور پس از مراجعه به یک فروشگاه از محل پرورش خرگوش‌ها، مطلع شوید.

خرید خرگوش

    2-خرید خرگوش از پناهگاه محلی

کارمندان پناهگاه محلی حیوانات خانگی در مقایسه با کارمندان فروشگاهی، اطلاعات بیشتر و عمیق‌تری دارند. به طور کلی خرگوش‌هایی که در پناهگاه وجود دارند شاداب‌تر هستند و تعامل بیشتری با محیط و اجتماع دارند. پس از اینکه تصمیم خود را برای خرید خرگوش گرفتید، به پناهگاه مورد نظر بروید و در مورد چگونگی پرورش خرگوش اطلاعات کسب کنید.

از دیگر مزایای خرید خرگوش از پناهگاه این است که در مقایسه با خرگوش فروشگاهی ارزانتر هستند. همچنین این خرگوش‌ها در محلی که رشد می کنند به طور منظم سم‌زدایی و واکسینه می‌شوند.

     3-بررسی علائم بیماری خرگوش

خرگوشی را که می‌خواهید خریداری کنید را از نظر علائم بیماری بررسی کنید. به عنوان مثال اگر خرگوش آبریزش بینی داشته باشد و یا مشکل تنفسی داشته باشد، به عفونت تنفسی دچار شده است و یا اگر خرگوش سر خود را کج می‌کند، به عفونت داخلی گوش مبتلا شده است. اگر به تنهایی توانایی معاینه خرگوش را ندارید به یک متخصص حیوانات خانگی مراجعه کنید تا شما را در این امر کمک کنند.

بررسی علائم بیماری خرگوش

     4-توجه به سن خرگوش

هرگز خرگوش هایی را که کمتر از هشت هفته دارند، خریداری نکنید. زیرا خرگوش‌ها معمولا تا هشت هفتگی از شیر مادر خود تغذیه می‌کنند. بعد از این مدت خرگوش‌ها قادر به خوردن غذاهای خشک هستند. به همین دلیل پس از مراجعه برای خرید خرگوش از فروشنده در مورد سن خرگوش سوال کنید و ببینید با معیارهایی که در بالا ذکر کردیم تطابق دارند یا نه.

      5-خرید لوازم اولیه خرگوش

برای اینکه خرگوش شما یک زندگی شاد و سالم داشته باشد، می‌بایست تعدادی لوازم جانبی خرگوش مانند قفس خرگوش، اسباب بازی خرگوش را تهیه کنید. فروشگاه اینترنتی پت شاپ آنلاین، محصولات خرگوش را با کیفیت بی‌نظیر و قیمت مناسب برای شما کاربران عزیز آماده کرده است. این عقیده که هویج غذای اصلی خرگوش می‌باشد بسیار نادرست است و مانند برنامه غذایی انسان‌ها باید از سبزیجات تازه در کنار غذای اصلی استفاده شود.

بخش دوم: مشخص کردن اوضاع شخصیتان

در بخش قبلی شما را با مشخصات یک خرگوش مناسب آشنا کردیم، ولی این همه ماجرا نیست زیرا قرار است در کنار یکدیگر زندگی کنید، پس باید خصوصیات اخلاقی و رفتاری خودتان را هم در نظر بگیرید که ببینید آیا واقعا قادر به تربیت خرگوش هستید یا نه.

    1-محاسبه هزینه خرگوش

قبل از خرید خرگوش به هزینه‌هایی که برای شما دارد، فکر کنید. توجه کنید داشتن خرگوش فقط به هزینه اولیه خرید ختم نمی‌شود و برای نگهداری نیز یک سری هزینه‌های جاری وجود دارد که باید آنها را هم در نظر بگیرید مثل خرید اسباب بازی و قفس، لوازم بهداشتی و از همه مهم‌تر غذای و مکمل خرگوش. همچنین ممکن است خرگوش شما پس از مدتی دچار بیماری گردد و می‌بایست به پزشک مراجعه کنید. بنابراین با تجزیه و تحلیل خود و دارایی‌هایتان اقدام به خرید خرگوش کنید.

محاسبه هزینه خرگوش

    2-داشتن زمان کافی برای تربیت خرگوش

داشتن خرگوش به عنوان یک حیوان خانگی می‌تواند برای شما وقت گیر باشد. شما روزانه باید در دو نوبت به خرگوش غذا بدهید و یک نوبت قفس خرگوش را مرتب کنید. و هر هفته یک‌بار قفس را تمیز کنید. همچنین می‌بایست روزانه خرگوش را به فعالیت‌هایی که ذهن خرگوش را درگیر می‌کند، وادار کنید و هر روز یک ساعت خرگوش را از قفس خارج کنید تا با اسباب‌بازی‌هایی که برای او تهیه کرده‌اید، بازی کند.

     3-انتخاب نژاد خرگوش

در سرتاسر دنیا نزدیک به پنجاه نژاد خرگوش وجود دارد، بنابراین قبل از خرید، تحقیق در مورد خصوصیات اخلاقی و رفتاری، بسیار ضروری است تا بتوانید خرگوشی را که متناسب با خصوصیات اخلاقی شما می‌باشد، خریداری کنید. همچنین می‌توانید با صاحبان کسانی که خرگوش خانگی دارند، مشورت کنید تا شما را با خصوصیات هر کدام آشنا کنند.

      4-توجه به حساسیت خانوادگی نسبت به خرگوش

قبل از خرید از بابت اینکه اعضای خانواده به خرگوش حساسیتی نداشته باشند، اطمینان حاصل کنید. برای این کار به یک متخصص مراجعه کنید تا پس از بررسی‌های لازم، نتیجه را به شما اعلام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه