ارتباط با سگ

چگونه با یک سگ خیابانی ارتباط برقرار کنیم؟

در پاسخ به این سوال که چگونه با یک سگ خیابانی ارتباط برقرار کنیم و یا اینکه سگی که خانگی بوده و یا صاحب داشته حالا چطور با شما دوست شود در این مقاله به آن می پردازیم. ارتباط با سگ کار آنچنان سختی نیست. شما باید آموزش های لازم را  برای ارتباط با سگ بدانید. مثلا اگر قرار باشد در همان ارتباط اولیه غذای سگ به سگ بدهید باید بدانید چه غذای مناسب تر می باشد.

ارتباط برقرار کردن در مرحله اولیه با سگ ناشناس

هنگامیکه برای اولین بار با یک سگ غریبه برخورد میکنید، به رفتار های سگ دقت نمایید. حواستان باشد که اگر دست به سر سگ میکشید محکم یا با حالت هیجانی نباشد. اگر غذای سگ دارید و می خواهید به سگ بدهید، در ابتدا نباید به سگ دستتان خود را نزدیک کنید، ممکن است دست شما را گاز بگیرد.

یکباره به سگ نزدیک نشوید

اگر سگی که میخواهید آنرا به دوست خود تبدیل کنید که صاحب ندارد، به رفتار های سگ توجه کنید و به مرور و در طی یک بازه ی زمانی با او دوست شوید. ولی اگر قبلا صاحب داشته و در حال حاضر پیش شماست بهتر است که در مورد علایق و رفتار های سگ از صاحب قبلی آن سوالاتی بپرسید. این کار برای شناخت بهتر سگ و علایق آن و همچنین بهتر شدن رابطه ی بین شما و سگتان به شما کمک میکند.

چنانچه میخواهید یک سگ به عنوان حیوان خانگی داشته باشید تا جایی که امکان دارد بهتر است که توله باشد. چون توله ها آموزش پذیرتراند و در سنین پایین سگ ها حرف شنوی بهتری خواهند داشت . در ارتباط با سگ های خیابانی حواستان باشد که به آنها دست نزنید چون ممکن است که بیماری داشته باشند.

علائم مهم برای خانگی کردن سگ و نباید انجام دهید

اگرسگ خیابانی را مشاهده کردید که از خودش نشانه و علائم خشم و عصبانیت بروز میدهد از آن فاصله بگیرید.

برخی از این علائم عبارتند از:

  •  واق واق کردن
  • دم خود را با سرعت تکان میدهد
  • پاهای خود را محکم به زمین فشار میدهد
  • بدن خود را به حالت سفت و محکم میگیرد
  • پاهای عقبی خود را در حالت خمیده قرار داده است
  • ویا اینکه گوش ها به سمت عقب بدن است

ازتباط با سگ

این نکته را در ارتباط با سگ های خیابانی که آرام به نظر نمی رسند بدانید، که هرگز به چشمان شان خیره نشوید، چون آنها به طور غریزی گمان میکنند که شما میخواهید به آنها آسیب برسانید .

ارتباط با سگ

حالت بدنی مناسب برای نزدیک شدن به سگ

برای اینکه سگ های غریبه با شما احساس مانوسی کنند، ابتدا در چند قدمی او به روی دو پا خم بشوید و آرام آرام  دستتان را به سمت پیشانی سگ ببرید و یا زیر گلوی سگ را نوازش کنید.

گاهی سگ ها خجالتی میشوند و یا با دیدن یک فرد غریبه فرار میکنند . در این حالت روی دو پا نشستن هیچ فایده ای ندارد چون سگ فرار میکند . در این مواقع بهتر است که مقداری خودتان را به سمت سگ خم کنید و اسمش را صدا بزنید . با این کار سگ ها کم کم خجالت را کنار گذاشته و به سمت شما می آیند.

در ادامه ی مراحل خانگی کردن یک سگ شما باید با احتیاط با آن سگ برخورد کنید، تا وقتی که مطمئن شوید سگ در مورد شما به حالت آرامش ذهنی رسیده است و یا فرم بدن او به حالت ریلکس و عضلات آن کاملا شل هستند. اگر سگ مدام دمش را به سمت بالا و پایین تکان میدهد هنوز با شما دوست نشده است .

برای اینکه بتوانید ارتباط با سگ و اعتماد سگ را جلب کنید، بایستی او را نوازش کنید اما به طرز صحیح . چون ممکن است اگر نوازش به درستی انجام نشود نتیجه ی معکوس بگیریم.

غذا دادن به سگ در ارتباط اولیه با سگ

ارتباط با سگ

پشت کمر سگ را نوازش کنید و جهت حرکت دستتان در نوازش باید از سمت بالا به پایین باشد و در جهت رویش خز سگ ولی حواستان باشد که دست به پهلو ها نزنید چون سگ ها بر خلاف اینکه نوازش کمر را دوست دارند از اینکه کسی به پهلو هایشان دست بزند متنفرند .

 

8 دیدگاه برای “چگونه با یک سگ ناشناس ارتباط برقرار کنیم؟”

  1. خیلی ممنونم بابت مطلب خوبتون، امروز سگ دوستم رو برای اولین بار دیدم و خیلی واق واق میکرد و وقتی که بهش غذا میدادم آروم میشد اما بعد غذا دادن انگار اصلا من رو نمیشناخت و دوباره واق واق میکرد

    • سلام عزیز دلم شناخت و آموزش سگ ها و تربیتشون یک بحث تدریجیه. تدریجا شما را خواهد شناخت و اگر توی بحث رفتار شناسی حیوانات بسیار حرفه ای بشید خیلی خیلی سریع تر حیوانات با شما ارتباط برقرار می‌کنند و در کنار شما احساس راحتی می‌کنند. ما رادر سایت و شبکه های مجازی مون دنبال کنید خیلی خیلی خبر های خوبی داریم مثل آموزش های رایگان مشاوره ی رایگان و حتی می‌تونید حقوق و مزایا دریافت کنید. ممنونم از اینکه نظرتون را برای ما نوشتید. برای ما نظرات شما بسیار بسیار ارزشمنده

  2. خیلی عالی بود ممنونم
    من خودم ارتباط خوبی با سگ ها دارم ولی چند وقت پیش که سگ فامیلمونو دیدم اصلا نتونستم باهاش ارتباط بگیرم و تعجب کردم
    در کل سگ نا آرومی بود با وجود اینکه خیلی کوچیک بود

    • سلام دوست عزیز دلیل اینکه نتونستید باهاش ارتباط بگیرید به نحوه ارتباط شما ربطی نداره اون سگ محیط و فضای اونجا رو به عنوان قلمرو خودش میدونه و زمانیکه شما وارد اون محیط شدید سگ نسبت به قلمروش احساس نا امنی کرده و از خودش واکنش نشون داده

  3. بابت مطلب شما واقعا سپاس گذارم من هم با سگ بی سرپرست دوست شدم هر روز میپره بغلم دمش رو سریع تکون میده زبانش رو میندازه بیرون و من رو بغل میکنه اما وقتی از خونه بیرون میام بغلم میکنه
    یک سوال

    وقتی چوب رو پرت می کنم به جای اینکه بیاره می بره میشینه و می خورتش😐

    • سلام دوست عزیز
      ممنون از لطقتون .
      انجام این کار یعنی آوردن چوب نیاز به آموزش داره یعنی سگ حتما بایداین موارد رو آموزش ببینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه