اسباب بازی پرنده

با وجود انتخاب‌های زیادی که در مورد اسباب بازی های پرنده در اطراف ما وجود دارد، جای تعجب نیست که مردم برای انتخاب و تمایز بین محصولات با مشکل روبرو ‌شوند. چگونه اسباب بازی‌های مناسب برای پرنده خود انتخاب می‌کنید؟ در این مقاله سعی شده تا شما را با انواع اسباب بازی پرنده آشنا کنیم.

فواید اسباب بازی‌ پرنده برای سلامت جسم پرنده

اسباب بازی‌ پرنده برای سلامت جسم پرنده مفید بوده زیرا بخش مهم سلامت روان و همچنین چابکی ذهنی و جسمی آنها را تشکیل می‌دهد و جایگزین مناسبی برای فعالیت‌ طبیعی پرنده مانند بازی، جستجوی غذا، لانه سازی و… است. وقتی شما مشغول انجام فعالیت‌ هستید و وقت ندارید با پرنده خود بازی کنید، پرنده با اسباب بازی سرگرم می‌شود.

پرنده‌ایی که اسباب بازی تاب دارد فعالیت و ورزش بدنی زیادی می‌تواند انجام ‌دهد. همچنین جویدن اسباب بازی‌های چوبی به منقار پرنده در سایش طبیعی نوک او کمک می‌کند. پرندگانی که به انواع اسباب‌بازی‌ها دسترسی دارند استقلال بیشتری نسبت به سایر پرندگان دارند و رفتار پرخاشگرانه مثل جیغ، پرکنی و گاز گرفتن کمتر دیده می‌شود.

فواید اسباب بازی پرنده

۲ نکته در انتخاب اسباب بازی پرنده

دو نکته ای که صاحبان پرنده در انتخاب اسباب بازی پرنده باید در نظر داشته باشند اندازه و شخصیت پرنده است. ممکن است اندازه تنها عامل به نظر بیاید، اما شخصیت می‌تواند تفاوت زیادی در انتخاب اسباب بازی پرنده ایجاد کند. به عنوان مثال برخی از طوطی‌های سنگال به اندازه طوطی ماکائو، اشتیاق زیادی به اسباب بازی دارند. برخی دیگر، مانند طوطی خاکستر آفریقایی وقتی با یک اسباب بازی بسیار بزرگ یا رنگ روشن روبرو شوند، می‌ترسند ولی با یک اسباب بازی کوچک تر به خوبی بازی می‌کنند.

این نکته مهم است که اسباب بازی‌های که طراحی و ساخته شده‌اند تمامی نکات ایمنی در ساخت آن رعایت شده باشد و حتماً سرگرم کننده باشند.

اندازه

در انتخاب اسباب بازی پرنده دقت کنید که از نظر اندازه مشکلی برای پرنده نداشته باشد. اگر یک پرنده بتواند قسمتی از آن را گاز بگیرد و آن را بخورد اسباب بازی پرنده خیلی کوچک بوده و سبب خفگی پرنده می‌شود. اگر جویدن قطعات برای او مشکل باشد، اسباب بازی برای او بسیار بزرگ است. پرندگان از اسباب بازی هایی که می‌توانند آن ها را جویده و به راحتی با آن بازی کنند لذت می‌برند. همچنین مطمئن باشید که منقار یا انگشتان پرنده شما در قطعات اسباب بازی گیر نمی‌کند و موجب آسیب پرنده نمی‌شود.

کیفیت

همیشه از تولیدکنندگان معتبر اسباب بازی پرنده را خریداری کنید. این اسباب بازی‌ها را می‌توانید در پت شاپ‌های معتبر پیدا کنید. یک تولید کننده معتبر فقط از قطعات امن و غیر سمی استفاده می‌کند. در حالی که هیچ اسباب بازی‌ای 100٪ امن نیست، اما با کسب اطلاعات در مورد امن بودن اسباب بازی پرنده خطرات احتمالی را کاهش دهید.

سَبک بازی

سبک بازی پرنده خود را مشخص کنید تا بدانید از چه نوع اسباب بازی پرنده لذت می‌برد. آن‌هایی که پر سر و صدا هستند یا آن‌هایی که جویدنی، طنابی و یا … هستند.

انواع اسباب بازی پرنده

تعداد و تنوع اسباب بازی پرنده

انواع اسباب ‌بازی‌ها را همیشه در دسترس داشته باشید و هر هفته آن‌ها را از نظر سالم بودن بازرسی کنید. آن‌ها را بچرخانید و مکان ‌آن‌ها را تغییر دهید و نگذارید برای پرنده شما خسته کننده شود. برنامه ریزی کنید که در هفته حداقل ۴-۶ اسباب بازی جدید به پرنده خود بدهید.

انواع مختلف اسباب بازی پرنده

برای اینکه اسباب بازی های مناسب پرنده خود را انتخاب کنید باید با انواع مختلف اسباب‌بازی‌ها آشنا باشید. برخی از اسباب بازی ها ورزش را تشویق می‌کنند، برخی نیاز به جستجوی غذا دارند، برخی سر و صدا تولید می‌کنند، برخی دیگر برای پرنده معما هستند و برخی دیگر به طور خاص به عنوان اسباب بازی‌های پا طراحی شده اند.

بعضی از اسباب بازی ها راحتی پرندگان را فراهم می‌کنند و برخی دیگر برای آزادسازی پرخاشگری آن‌ها استفاده می‌شوند پس اسباب بازی‌های مختلفی را به پرنده خود بدهید و اطمینان داشته باشید که او سرگرم شده، پرخاشگری‌اش را کم کرده و ورزش و فعالیت می‌کند.

اسباب بازی های جویدنی

پرندگان وحشی در طول روز، بخصوص در فصل تولید مثل و وقتی که در تنه درختان لانه می‌سازند زیاد مشغول جویدن هستند. اسباب بازی‌های جویدنی باید پایه اصلی اسباب بازی‌های پرندگان باشد زیرا پرندگان عاشق جویدن چوب و چرم هستند. اغلب صاحبان پرندگان خانگی می‌گویند ” یک اسباب بازی بزرگ خریداری کرده‌ام و پرنده من فقط آن را خراب می‌کند”. جویدن یک فعالیت طبیعی برای پرنده شماست که به اصلاح منقار و ناخن‌هایشان کمک می‌کند و همچنین این فرصت را برای سلامتی روح و ذهنشان باید به آن‌ها بدهید. پرندگان بزرگ را می‌توانید با چوب های سخت مشغول کنید و پرندگان کوچک را با چوب‌های نرم مانند بالسا، کاج یا چوبی که با مواد پایه انگور باشد.

راه های انتخاب اسباب بازی پرنده

اسباب بازی مخصوص ورزش

اسباب بازی‌هایی که ورزش و مهارت‌های متعادل سازی را در ایجاد عضلات بال و قفسه سینه وادار می‌کند. اسباب بازی‌های آویز مانند تاب به پرندگان اجازه می‌دهند تا در قفس خود حرکت کنند و پرنده را به بالا رفتن و جویدن ترغیب می‌کند این کار برای سلامتی جسمشان عالی است.

 اسباب بازی ‌های پر سر و صدا

این اسباب بازی‌ها از طریق صدا سرگرمی را فراهم می‌کنند و غریزه ارتباط برقرار کردن یک پرنده را به خود جلب می‌کنند پرنده‌ها اسباب بازی زنگوله را دوست دارند زیرا آن‌ها را ساعت‌ها سرگرم می‌کند.

این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که برخی از کارشناسان پرندگان توصیه می‌کنند به پرنده خود مکانی برای پنهان شدن اختصاص دهید که این کار امنیت را برای آن‌ها فراهم می‌کند. هرگز لانه پرنده را در مرکز بالای قفس قرار ندهید زیرا این مکان معمولاً محل تسلط پرنده است  ممکن است خارج کردن وی از این مکان امن مشکل ساز شود.

اسباب بازی‌ها برای رفاه حال پرنده شما و بخش اساسی هستند پس انواع اسباب بازی ها را به پرنده خود بدهید و آنها را به صورت هفتگی عوض کنید بنابراین با سرگرمی و تحرک، کسالت و رفتارهای نامناسب را می‌توانید از آن‌ها دور کنید.

قبل از قرار دادن آن‌ها در قفس، با یک صابون یا ضدعفونی کننده و آب گرم تمیز کنید و بگذارید در هوا کاملاً خشک شود. اسباب بازی‌های مرطوب می توانند به سرعت باکتری جمع کنند پس، از خشک شدن آن مطمئن شوید و سپس استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

۷ مرحله برای آموزش دستی کردن طوطی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه