انواع قلاده سگ

انواع قلاده سگ

همانطور که گفتیم، انواع قلاده سگ برای استفاده در اهداف مختلف وجود دارد. می‌تواند پیاده‌روی، آموزش، محافظت، خویشتنداری، شناسایی یا حتی برای مد یا اهداف دیگر باشد. قلاده‌های سگ که یکی از لوازم‌جانبی رایج و با ارزش است، حتی در طرح‌ها و الگوهای شیک نیز موجود است.

هنگام انتخاب قلاده برای آموزش سگ باید برخی از عوامل ایمنی را در نظر بگیرید. این باید مناسب فانتزی شما و سگ شما باشد تا از ایجاد ناراحتی و سایش بدن جلوگیری کند. بیایید نگاهی به برخی از انواع قلاده‌ها برای سگ ناز خود بیاندازیم:

 

قلاده‌های سگکی

عکس قلاده سگکی

قلاده‌های سگکی یک قلاده سگ سنتی است است و در اکثر شرایط انتخاب عالی برای اکثر سگ‌ها است. احتمال خطر کمتری برای سگ فعال وجود دارد و برای توله سگ در حال رشد مناسب است. همچنین حلقه‌ای برای تنظیم قلاده دارد.

قلاده‌های نایلونی  

قلاده‌های نایلونی رایج‌ترین نوع قلاده‌ها هستند. طیف گسترده‌ای از الگوها، رنگ‌ها، عرض‌ها و کیفیت‌ها در این گروه قلاده‌ها وجود دارد.

قلاده نایلونی

قلاده‌های نایلونی یک انتخاب عالی برای سگ‌هایی است که زیاد در آب هستند. رنگ این قلاده‌ها به هنگام خیس شدن ثابت می‌ماند. از آنجا که نایلون از دوام بالایی برخوردار بوده، با قرار دادن قلاده نایلونی در ماشین لباسشویی مشکلی پیش نمی‌آید و به راحتی تمیز می‌شود.

قلاده‌های نایلونی کوچکتر برای توله سگ‌ها و سگ‌های کوچک بسیار مناسب است، در حالیکه قلاده‌های که بافت نایلونی دارند برای سگ‌های بزرگتر انتخاب بهتری است.

جوانب منفی جوانب مثبت
·         با گذشت زمان می تواند بد بو شود

·         با دوام کمتر

·         تمیز کردن مشکل است

·         سگ ها می توانند به نایلون حساسیت داشته باشند

·         ارزان

·         تنوع نامحدود الگوها و طرح‌ها

·         استفاده، پوشیدن آسان است

·         برخی از طرح‌ها ممکن است مانع کشیدن شوند

قلاده‌های چرمی

قلاده‌‌های چرمی یک سبک قلاده کلاسیک و بادوام است که تعادل خوبی از نظر ظاهری و کاربردی را ایجاد می‌کند. گرچه گران‌تر از بیشتر قلاده‌ها بوده اما انتظار می‌رود قلاده‌های چرمی با کیفیت، سال‌ها دوام داشته باشند.

انواع قلاده چرمی

قلاده‌‌های چرمی را می‌توان در دو طرح تخت و رول پیدا کرد تا به بهترین وجه مناسب باشد. قلاده‌‌های چرمی رول شده معمولاً برای سگ‌هایی که موهای ضخیمی دارند و به راحتی دور گردن آنها بسته شده توصیه می‌شوند.

روغن‌های طبیعی موجود در پوست حیوان خانگی شما، چرم قلاده‌ را هنگام پوشیدن نرم می‌کند. چرم برای سگی که دوست دارد وقت زیادی را در آب بگذراند توصیه نمی‌شود. قلاده‌ چرمی رول شده مخصوصاً برای جلوگیری از خوابیده شدن موها، روی سگ‌هایی با موهای بلند‌ طراحی شده است.

جوانب منفی جوانب مثبت
·         طرح های محدود

·         گران

·         با گذشت زمان هنوز می‌تواند بدبو شود

·         قالب‌های رنگی می‌توانند باعث خیس شدن پوست شوند

·      با دوام

·      برای حیوانات خانگی با حساسیت و حساسیت پوستی مناسب است

·      مواد طبیعی

·      تنفس (می تواند به بو کمک کند)

·      تمیز کردن آن آسان است

 

چرم مصنوعی

چرم مصنوعی که به آن چرم وگان یا پارچه نیز گفته می‌شود، ماده ای ارزان قیمت است که بسیاری از قلاده‌های ارزان قیمت موجود در بازار را تشکیل می دهد. بعضی قلاده‌های ساخته شده از این ماده، ممکن است از قیمت و مد روز کمتری برخوردار باشند و ماندگاری آنها به اندازه چرم استاندارد نیست. از این مواد برای استفاده روزمره خودداری کنید، فقط از آن برای قلاده‌های مد استفاده کنید (اگر تمایل دارید).

جوانب منفی جوانب مثبت
  • به سرعت خراب می شود با دوام نیست
  • مواد بی‌کیفیت
  • مواد ساخته شده توسط بشر
  • قالب‌های رنگی می‌توانند باعث خیس شدن پوست شوند
  • ارزان
  • در بسیاری از رنگ‌ها و سبک ها وجود دارد
  • می‌تواند یک گزینه وگان مناسب باشد (با این وجود همه چرم‌های مصنوعی وگان نیستند)

قلاده‌های آموزشی

برخی ازقلاده‌ها وجود دارد که فقط برای اهداف آموزشی استفاده می‌شود. حیوان خانگی شما نباید این قلاده‌ها را هروز بپوشد، بلکه فقط در زمان آموزش باید استفاده گردد. زنجیرهای چوک یا قلاده‌های زنجیره‌ای به گونه‌ای طراحی شده‌اند که وقتی مالک یا مربی آن را می‌بندد مختصر سفت و محکم می‌شوند.

قلاده‌های زنجیره‌ایی یا چوک

انواع قلاده زنجیری

قلاده‌های زنجیری که به آنها زنجیرهای چوک نیز گفته می‌شود، باید همیشه برای اهداف آموزشی استفاده کنید و هرگز بدون مراقبت از سگ رها نشوند. آنها خطر خفقان سگ‌های تنها را دارند، این خطر در ماه‌های هوای سرد که زنجیرها به راحتی حرکت می‌کنند افزایش می‌یابد.

زنجیرهای چوک در صورت استفاده صحیح می‌توانند بسیار مؤثر باشند، اما در صورت عدم استفاده صحیح از آنها، آسیب‌های شدیدی به گردن و نای وارد می کنند.

این قلاده‌های سگ فقط باید برای نافرمانی‌ترین و بی‌نظم‌ترین سگ‌ها و فقط در جلسات آموزش سگ استفاده می‌شود. استفاده از این موارد به عنوان قلاده معمولی، غیرقابل توصیه است و می‌تواند برای سگ شما مضر باشد.

جوانب منفی جوانب مثبت
·         نباید روی سگ‌های بدون مراقبت رها شود

·         در دمای شدید سرما استفاده نشود

·         اگر به درستی استفاده نشود می تواند مضر باشد

·         با بندهای خاصی سازگار نیست

·         با دوام

·         بدبو نمی‌شود

·         می‌تواند برای تربیت سگ‌های لجباز مفید باشد

قلاده‌های سر یا پوزبند

انواع قلاده سر یا پوزبند سگ

قلاده‌های سر، فشار ملایمی به پوزه سگ و پشت گردن آنها وارد می‌کند. بیشتر قلاده‌های سر از استحکام و دوام از نایلون ساخته شده‌اند. قلاده‌های سر گزینه خوبی برای آموزش سگ‌هایی است که هنگام راه رفتن تمایل به کشیدن دارند.

از قلاده‌های زنجیری هرگز نباید در توله سگ استفاده شود، زیرا قلاده‌های آموزش ملایم‌تر و موثرتری برای توله سگ‌ها وجود دارد.

قلاده‌های هوشمند

عکس قلاده هوشمند

قلاده‌های هوشمند بسیار پیشرفته‌تر از قلاده‌ سگک سنتی شما هستند. انواع مختلف قلاده‌های هوشمند شامل ویژگی‌های مختلفی مانند GPS برای ردیابی موقعیت سگ شما، توانایی نظارت بر تغییرات رفتار آنها و کمک به آموزش سگ شما می باشد.

اکثر آنها با برنامه‌های تلفن‌های هوشمند سازگار و برخی حتی ضد آب بوده  و از پوشش وای‌فای نیز برخوردار هستند.

از این قلاده برای پیگیری فعالیت و سلامت سگ می‌توانید استفاده کنید.

مهاربندها

اگرچه مهار سگ یک قلاده سنتی نیست، اما نوع دیگری از قلاده‌ی سگ است. مهارها را در اطراف سینه و دنده‌های سگ و عبور از پشت طراحی شده‌اند و یک بند به قسمت بالای مهار متصل می‌شود تا کنترل بهتر سگ بدون خفگی با قلاده سنتی امکان پذیر شود.

بیشتر مهاربندها برای مقاومت و دوام از نایلون ساخته می‌شوند. مهارها یک جایگزین محبوب به جای قلاده برای سگ‌هایی که مشکلات گردن دارند یا سگ‌هایی که هنگام راه رفتن تمایل به کشیدن دارند وجود دارد.


مهار سگ ابزاری موثر برای راه رفتن، حمل و نقل و رسیدگی به حیوان خانگی شما است. با کاهش استرس در گردن سگ و افزایش کنترل، مهارها عملکرد بهتری نسبت به قلاده‌ها در بسیاری از شرایط فراهم می‌کنند. آن‌ها می‌توانند برای آموزش مفید باشند و برای سگ‌هایی که گردن باریکی دارند، مانند تازیانه‌ها و سگ‌های براکیوسفالیک، مانند پاکت و بولداگ ضروری هستند.

 

لوازم قلاده

تعدادی لوازم قلاده سگ وجود دارد که به دلایل مختلف از جمله دکوراسیون، ایمنی، نگهداری و موارد دیگر برای تکمیل قلاده حیوان خانگی شما ساخته شده است. شناسه و برچسب‌های شهری، جذابیت‌ها، چراغ‌ها و بازتابنده‌ها لوازم جانبی بسیار محبوب قلاده هستند، اما از قرار دادن لوازم اضافی زیاد روی قلاده سگ خود خودداری کنید.

از اتصال هر چیز غیر ضروری به قلاده سگ خودداری کنید زیرا باعث تحریک یا استرس در گردن سگ شما می‌شود و یا خطرات دیگری مانند بلعیدن را به همراه دارد. اگر چیز تزئینی یا کاربردی را ضمیمه کردید ، فقط هنگامی که در کنار سگ خود هستید از آن استفاده کنید و در صورت عدم مراقبت از سگ، آن را بردارید.

 

تطبیق بند با قلاده

گزینه‌های انتخاب بند سگ به اندازه انتخاب قلاده سگ متفاوت و گسترده می‌باشد. چگونگی انتخاب قلاده سگ بروی تصمیم تأثیرگذار است. همچنین بندهای تسمه متناسب با قلاده سگ طراحی می‌شوند.

اکثر بندهای استاندارد۱۸۳طول دارند، اما سبک‌های دیگر وجود دارد که این چنین نیستند، مانند دسته‌های جمع شونده، جمع شونده و قابل تنظیم فقط چند مورد ازسبک‌های دسته بند هستند. مرحله اول بندی که به تناسب شما و سگهایتان مناسب است پیاده کنید و در مرحله دوم به دنبال مد و سبک باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه