حیوانات خطرناک 1

درادامه سلسله مباحث مربوط به حیوانات خانگی، قصد داریم در این مقاله شما را با کشنده‌ترین حیوانات دنیا آشنا کنیم. به طور کلی دسته‌بندی‌های مختلفی برای کشنده‌ترین حیوانات ارائه می‌گردد به همین منظور سعی کرده‌ایم، حیواناتی را انتخاب کنیم که در بیشتر دسته‌بندی‌ها وجود دارند. حیواناتی که در ادامه مشاهده می‌کنید، شما را به این اشتباه نیندازد که همه‌ی نژاد آن حیوان خطرناک است. عمده حیوانات خانگی، اهلی هستد و خطری برای شما ندارند. بنابراین با خیال راحت هر نوع حیوانی را که مناسب خصوصیات رفتاری و اخلاقی شما می‌باشد را خریداری کنید. همچنین می‌توانید کلیه لوازم جانبی حیوانات را با کیفیت مناسب و قیمت ارزان به صورت عمده و خرده از فروشگاه اینترنتی پت شاپ آنلاین خریداری کنید.

    1-اختاپوس حلقه آبی، کشنده‌ترین حیوان آبی دنیا

اندازه این اختاپوس به اندازه یک توپ گلف هم نمی‌شود، ولی به قدری سم دارد که قادر به کشتن 26 انسان می‌باشد. گاز این جانور اصلا درد ندارد و شما هیچ دردی حس نمی‌کنید و پس از گذشت چند دقیقه اثرات و نشانه‌های گزیدگی را حس می‌کنید. بدین صورت که ابتدا احساس خستگی می‌کنید و به مرور زمان چشم‌های شما دیگر جایی را نمی‌بیند و در آخر اکسیژن رسانی به عضلات متوقف می‌شود و اگر سریعا به بیمارستان منتقل نشوید، شما را به کام مرگ می‌کشاند. همین دلایل برای اینکه اختاپوس آبی را در زمره کشنده‌ترین حیوانات خانگی قرار دهد، کافی نمی‌باشد؟

کشنده‌ترین حیوانات دنیا

     2-عنکبوت سرگردان برزیلی، سمی‌ترین حیوان دنیا

سمی‌ترین عنکبوت دنیا می‌باشد. سم این عنکبوت به گونه‌ای عمل می‌کند که در همان لحظه، انسان را نمی‌کشد، بلکه انسان را زجرکش می‌کند. نشانه‌های گازگرفتگی این عنکبوت، نارسایی قلبی و تشنج می‌باشد. همچنین اگر این عنکبوت مردان را بگزد، نارسایی‌های جنسی برای آن‌ها رقم می‌زند به همین دلایل عمدتا این عنکبوت را در دسته کشنده‌ترین حیوانات دنیا قرار می‌دهند.

کشنده‌ترین حیوانات دنیا

     3-مار تایپان اینلند، سمی‌ترین مار دنیا

اکثر انسان‌ها فکر می‌کنند، سمی‌ترین مار دنیا، مار کبری می‌باشد ولی مار تایپان، سمی‌ترین مار دنیا می‌باشد به حدی که میزان سم این حیوان، پنجاه برابر بیشتر از مارهای کبری می‌باشد. زهر این مار به سرعت در سرتاسر بدن انسان پخش می‌شود و عضلات را از کار می‌اندازد. و در صورت نیش زدن این مار به انسان‌‌ها، فقط سی دقیقه زمان دارید که به بیمارستان مراجعه کنید در غیر اینصورت باید از این دنیا خداحافظی کنید.

کشنده‌ترین حیوانات دنیا

 

    4-عقرب استالکر، کشنده‌ترین عقرب دنیا

این عقرب که به تعقیب‌گر مرگ معروف است، خطرناک‌ترین عقرب در کل دنیا می‌باشد. سم این عقرب به گونه‌ای عمل می‌کند که خون و آب موجود در بدن انسان، به ریه راه پیدا کند واین کار تا جایی ادامه می‌یابد که امکان نفس کشیدن به طور کلی از انسان گرفته می‌شود، در واقع انسان خفه می‌شود به همین دلیل ما این عقرب را در لیست کشنده‌ترین حیوانات دنیا قرار دادیم.

عقرب استالکر، کشنده‌ترین عقرب دنیا

    5-افعی فلس اره‌ای، کشنده‌ترین حیوان دنیا

میزان سم این مار به تایپان نمی‌رسد، ولی این مار سالانه 300 هزار نفر را در سرتاسر دنیا به مرگ مبتلا می‌کند به همین دلیل کشنده‌ترین حیوان جهان است. این مار در سریلانکا و جنوب کشور هند زندگی می‌کنند. سم این مار به مرور به سرعت در داخل بدن انسان پخش می‌شود و اندام‌های مختلف از جمله قلب و کلیه را از کار می‌اندازد.

افعی فلس اره‌ای، کشنده‌ترین حیوان دنیا

    6-کوسه بزرگ سفید، خطرناک‌ترین کوسه

این کوسه غول‌پیکر بزرگترین و مهلک‌ترین کوسه دنیا است. نیروی ناشی از گازگرفتن این کوسه، بیش از 14 برابر فشار گازگرفتن یک انسان بالغ می‌باشد. این کوسه تاکنون350 نفر را در کل دنیا به کام مرگ کشانده است.

کوسه بزرگ سفید

    7-کروکودیل آب شور، خطرناک‌ترین حیوان بزرگ جثه

خطرناک‌ترین حیوان بزرگ جثه روی کره زمین به کروکودیل آب شور می‌رسد. این حیوان سالانه حدود 100 نفر را در دنیا می‌کشد. این کروکودیل قدرت‌مند ترین فک را در بین تمامی حیوانات را دارا می‌باشد و فشار ناشی از فک این به اندازه کوسه سفید می‌باشد. این فک قدرتمند کروکودیل را در بین کشنده‌ترین حیوانات دنیا قرار می‌دهد.

کروکودیل آب شور، خطرناک‌ترین حیوان بزرگ جثه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه