پرنده فرازمینی 1

پرنده فرا زمینی

حیوانات مانند انسان‌ها دنیای جالبی دارند به خصوص پرندگان که گسترده‌ترین تنوع در میان کلیه موجودات را دارند. تاکنون 21هزار گونه جانور در دنیا شناخته شده است که از این مقدار 10500گونه مربوط به پرندگان می‌باشد.

در این مقاله قصد داریم  چند نمونه از پرنده فرا زمینی را برای شما معرفی کنیم که تاکنون شاید اسم و شکل آنها را مشاهده نکرده باشید، پس سعی کنید تا آخر همراه ما باشید و از معرفی این پرندگان لذت ببرید.

1-پادشاه سارکوفاگوس

این پرنده متعلق به دسته‌ی کرکس‌ها می‌باشد و لاشخور هستند. زیستگاه این پرنده فرا زمینی، از جنوب مکزیک تا آرژانتین می‌باشد و در میان مردم این کشور بسیار قابل احترام است. این پرنده در زمان جستجوی غذا، به کمک دو بال بزرگی که دارد، در هوا معلق می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود مصرف انرژی در کمترین میزان ممکن خود باقی بماند. این پرنده به دلیل عادت‌های غذایی خاصی که دارد به شیوع بیماری‌هایی که از لاشه حیوانات شیوع پیدا می‌کند، جلوگیری می‌کند. افسانه‌هایی در مورد این پرنده وجود دارد که مردم مناطق آرژانتین، این پرنده را واسط پیام بین خود و خدا می‌دانستند.

پادشاه سارکوفاگوس

2-خروس پرو، پرنده فرا زمینی قاره آمریکا

این پرنده خارق العاده در مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیر در آمریکای جنوبی زندگی می‌کند. خروس پرو نر، برای جذب ماده، دارای یک سری برجستگی‌ها بر روی سر خود می‌باشد که ماده را به دنبال خود می‌کشاند. نکته جالب اینکه در زمان جفت‌گیری، جنس نر از خود رنگ‌های متفاوتی به نمایش می‌گذارد. در نهایت پس از جفت‌گیری ، ماده خود را از نر جدا می‌کند و به مناطق کوهستانی می‌رود تا خود را برای تخم‌گذاری و مراقبت از آنها آماده کند.

خروس پرو، پرنده فرا زمینی قاره آمریکا

3-پرنده بهشت

این پرنده عجیب و کوچک که اندازه او حدود 25 سانتی‌متر است، ظاهری بسیار شگفت‌انگیز دارد. رنگ پرهای او کاملا مشکی است به طوری که 99 درصد انرژی خورشید را دریافت می‌کند. حرکات این پرنده بر خلاف سایر پرندگان بسیار زیبا و عاشقانه است به گونه‌ای که با حرکات خود جنس نر و حتی خود شما را شیفته خود می‌کند.

پرنده بهشت با رنگ هاب باور نکردنی

4-قرقاول طلایی، پرنده فرا زمینی کشور چین

زیستگاه اصلی این پرنده عجیب مربوط به چین مرکزی می‌باشد ولی در کشورهای اروپایی مانند انگلیس و اسکاتلند و فرانسه هم یافت می‌شود. دم بلند قرقاول بسیار بلند بوده و می‌تواند در فصل تخم‌گذاری حدودا 9 الی 11 تخم بگذارد. مهم‌ترین توانایی این پرنده خارق العاده، توانایی در تشخیص تهدیدات و خطرهای غیرمعمول می‌باشد. برای این پرنده هم افسانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد این پرنده، هر کجا که برود همراه خود شانس می‌آورد. طول بدن قرقاول حدود یک متر می‌باشد و جالب اینکه طول دم قرقاول، دو سوم از طول کل بدن را به خود اختصاص داده است.

پرنده خارق العاده نارنجی

5-هورانبیل شاخدار

منقار این پرنده بیش از سی سانتی‌متر طول دارد، به همین دلیل ماهیچه‌های پشت گردن این پرنده بسیار قوی می‌باشد. تنها پرنده‌ای که دارای مژه می‌باشد، هورانبیل می‌باشد وهمین موضوع باعث شده است، این پرنده فرا زمینی علاقه بسیاری را به سوی خود جلب کند. این پرنده از حشرات و میوه و حیوانات کوچک تغذیه می‌کند. به دلیل زبان کوچکی که دارد، قادر به بلع غذا به راحتی نیستند و باید سر خود را هنگام خوردن غذا کج کنند.

پرنده دو منقاره هورانبیل شاخدار یک پرنده عجیب و فرازمینی

6-ناوچه اندروز

این پرنده عجیب به دزد دریایی مشهور هستند، زیرا غذای دیگر پرنده‌ها را می‌دزدند. این پرنده فرا زمینی، در جزیره کریسمس در اقیانوس هند، زندگی می‌کنند و معمولا به صورت جفت زندگی می‌کنند و گلویی قرمز رنگ دارند که در زمان جفت‌گیری، متورم می‌شوند.

ناوچه اندروز یک پرنده فرا زمینی

7-اردک ماندارین، پرنده فرا زمینی آسیایی

زیباترین اردک موجود در دنیا می‌باشد. این پرنده فرا زمینی، متعلق به آسیای شرقی می‌باشد، اما در کشورهایی همچون روسیه، انگلیس و ایرلند یافت می‌شود. این اردک‌ها، در دریاچه‌ها، زندگی می‌کنند. اردک‌های نر، دارای مجموعه‌ای زیبا از رنگ‌های مختلف هستند ولی اردک ماده قهوه‌ای تیره است. در آداب و رسوم مردم آسیا، این اردک‌ها را نماد عشق می‌دانند و معمولا در مراسم عروسی، یک جفت از این اردک را به عروس و داماد هدیه می‌دهند. نکته جالب توجه اینکه، اگر یکی از جفت‌ها بمیرد، جفت دیگر تمایلی برای زنده ماندن ندارد و می‌میرد.

 

در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع گوناگون، از پرنده فرا زمینی آشنا کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کلیه حیوانات خانگی به خصوص پرنده به فروشگاه اینترنتی پت شاپ آنلاین مراجعه کنید. همچنین این فروشگاه، کلیه محصولات پرنده مانند غذا و مکمل پرنده، لوازم بهداشتی، اسباب‌بازی پرنده و… با کیفیت و قیمت بسیار مناسب در اختیار شما کاربران عزیز قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه