سگ نر 1

مزایای عقیم سازی سگ

به فرایندی که بیضه‌های سگ نر و ساختارهای مرتبط با آن را از بین می‌برد، عقیم سازی می‌گویند. به طور معمول این جراحی شامل مواردی نظیر، آماده‌سازی قبل از عمل، جراحی و سپس بهبود سگ است. از آنجا که عقیم سازی سگ، یک عمل جراحی حساس است برای این کار حتما به دامپزشک مراجعه کنید زیرا اگر به طور صحیح این عمل انجام نگیرد بیماری‌های عفونی و خون‌ریزی ممکن است سگ شما را بکشد بعد از عقیم سازی انجام یک سری از نکات مانند، تغذیه و نگهداری هم مهم است. به همین منظور قصد داریم در این مقاله، شما را با تمامی مراحل عقیم سازی آشنا کنیم.

بخش اول: آماده سازی سگ

برای عقیم سازی، ابتدا باید یک سری مراحل ابتدایی را انجام دهید به همین منظور سعی کردیم در این بخش، این مراحل را بیان کنیم.

  • قبل از اینکه سگ خود را عقیم کنید، از خودتان علت این کار را بپرسید. عمده‌ترین دلایلی که افراد سگ خود را عقیم می‌کنند، جلوگیری از توله ناخواسته و رفتارهای منفی و زننده در سگ است. هم‌چنین با عقیم کردن سگ خود، از بسیاری از بیماری‌ها مانند سرطان بیضه و پروستات جلوگیری می‌کنید
  • قبل از عقیم سازی مطمئن شوید که سگ شما از لحاظ بدنی سالم است زیرا در هنگام عمل جراحی، سگ شما بیهوش می‌شود و اگر به لحاظ جسمی مشکلی داشته باشد، ممکن است در حین عمل جراحی جان خود را از دست بدهد لذا قبل از عمل به پزشک مراجعه کرده و از سلامتی سگ اطمینان حاصل کنید و اگر سگ مشکلی داشته باشد طی یک برنامه‌ریزی مناسب، این مشکل را حل کنید.

عقیم سازی سگ

 

  • بعد از اینکه تصمیم خود را گرفتید، به کلینیک‌های تخصصی مراجعه کرده تا شما را با پروتکل‌های بهداشتی آشنا کند. همچنین پزشک، با یک سری معاینه‌های اولیه مانند وزن کردن و معاینه علائم حیاتی، به شما این اطمینان را می‌دهد که سگ شما مناسب عقیم‌سازی است یا نه.
  • به اندام‌هایی که در حین عقیم‌سازی دخیل هستند توجه کنید. البته این موضوع بیشتر به پزشک‌های جراح است ولی شما سعی کنید، قبل از عمل از اندام‌های درگیر بیشتر مراقبت کنید.

بخش دوم: نگهداری بعد از عقیم سازی سگ

در این بخش شما را با نکات نگه‌داری از سگ پس از انجام عقیم سازی سگ آشنا می‌کنیم. این دوران به نوع رفتار شما بستگی دارد که چگونه و چه‌کارهایی را انجام دهید. به همین منظور قصد داریم شما را با نکات ضروری نگه‌داری سگ آشنا کنیم.

  • پس از انجام عقیم سازی، سگ خود را به خانه برده و تا می‌توانید به او محبت کنید و رفتاری ملایم با او داشته باشید همچنین توصیه‌های پزشکی و معاینات خود را به طور منظم انجام دهید و طبق دستورالعمل، تمام داروهای مورد نظر را تهیه کنید و به سگ خود بدهید. دامپزشکان در نحوه بخیه زدن با یکدیگر تفاوت دارند بعضی بخیه را روی پوست سگ می‌زنند که شما مجبور هستید پس از 10 الی14 روز بعد از عمل جراحی به مطب مراجعه کنید بعضی دیگر ممکن است بخیه‌ها را به اصطلاح دفن کنند یعنی پس از عمل جراحی هیچ بخیه‌ای قابل مشاهده نباشد.

مهربانی به سگ

 

  • سگ خود را تا حد ممکن آرام نگه دارید برای 24 ساعت پس از جراحی، به دلیل استفاده از آرام‌بخش و مسکن‌ها، سگ‌ها آرام هستند. تا پایان یک هفته پس از جراحی از انجام بازی و ورزش‌های سنگین پرهیز کنید و از بردن سگ به حمام و شنا جدا خودداری کنید و پس از یک هفته دوباره فعالیت‌های عادی خود را از سر بگیرید.
  • در روزهای ابتدایی، مکان جراحی را بررسی کنید تا اگر شکاف و خونریزی در جایی بود، آن را برطرف کنید. همچنین اگر تورم یا ترشحی در اطراف محل جراحی بود، آن را با پزشک سگ در میان بگذارید.
  • نگذارید سگ‌ها تا زمان بهبودی کامل خود، جای زخم خود را لیس بزنند. زیرا این کار باعث زخم شدن مجدد و ایجاد عفونت در اطراف زخم می‌شود. اگر دیدید که سگ شما اصرار به این کار دارد، توسط یک پوشش مخصوص به دور گردن سگ، او را از انجام این کار باز دارید

استفاده از پوشش مناسب

 

فروشگاه اینترنتی پت شاپ آنلاین کلیه لوازم جانبی حیوانات خانگی مخصوصا سگ را با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار شما کاربران عزیز قرار می‌دهد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه