پروبیوتیک برای حیوانات خانگی

پروبیوتیک چیست؟

پروبیوتیک ها میکروارگانیسم های زنده ای هستند که به طور طبیعی در روده ها یافت می شوند و به حفظ تعادل در دستگاه گوارش کمک می کنند و می توانند با هدف تنظیم جمعیت میکروبی روده میزبان به غذا اضافه شوند.

پروبیوتیک برای حیوانات خانگی اغلب برای درمان و یا جلوگیری از انواع بیماری ها به ویژه موارد مربوط به دستگاه گوارش و سیستم ایمنی کمک کرده، آنها از رشد و فعالیت باکتریهای مضر مانند: برخی از گونه های E. coli، سالمونلا و کلوستریدیوم پرفرینژن جلوگیری می‌کند و همچنین مزایای دیگری را برای روده ها فراهم می‌کنند مشخص شده است که این میکروارگانیسم ها مواد شیمیایی تولید می کنند که می توانند به گردش خون وارد شده و بر سایر سیستم‌های بدن مانند عملکرد کبد، کلیه، سلامت پوست و عملکرد مغز تأثیر مثبت بگذارند.

پروبیوتیک حیوانات خانگی چیست

فواید پروبیوتیک برای حیوانات خانگی

شواهد فزاینده ای در مورد استفاده از پروبیوتیک برای جیوانات خانگی وجود دارد ممکن است با دادن باکتری سالم به حیوان خانگی بر روی ناهنجاری های مزمن دستگاه گوارش، چاقی، بیماری کبدی، نگرش ذهنی، بیماری دندان و اختلالات رفتاری تأثیر مثبت بگذارد. یک مکمل پروبیوتیک که به صورت روزانه مصرف شود امکان دارد برخی مزایای جانبی برای سگ ها مانند ظاهر بهتر پوست و مو، کاهش گاز روده، بهبود نفس، کاهش آلرژی، کاهش اختلالات مرتبط با مخمر، کمک به حفظ باکتری های سالم در تولید مثل دستگاه و در تنظیم عملکرد روده را کمک کند.

انواع پروبیوتیک برای حیوانات خانگی

پروبیوتیک برای حیوانات خانگی انواع مختلفی دارد از جمله: قرص، پودر، خمیر خوراکی، کپسول یا محلول که نکته مهم استفاده از پروبیوتیک محصولی است که مخصوص حیوانات تولید شده است دادن پروبیوتیک طراحی شده برای انسان اگر به یک حیوان احتمالاً هیچ آسیبی نرساند اما به احتمال زیاد منجر به کاهش فواید آن می شود.

هر مکمل پروبیوتیک برای حیوانات خانگی حاوی یک یا چند نوع باکتری یا مخمر است که می تواند انواع مختلفی از عملکردها را انجام دهد به عنوان مثال: برخی از سویه‌ها مانند: بیفیدوباکتریوم شناخته شده اند که در کاهش مدت زمان اسهال در سگ ها و همچنین برای تقویت کننده سیستم ایمنی بدن مفید هستند و انواع دیگر مانند: لاکتوباسیلوس که مزیت آن کمک به سگ ها برای افزایش جذب مواد مغذی و بهینه‌سازی سیستم هضم می‌باشد.

انواع مکمل های حیوانات خانگی

انتخاب مناسب پروبیوتیک برای حیوانات خانگی

پروبیوتیک برای حیوانات خانگی انواع مختلفی دارد بنابراین ، بهتر است قبل از نتیجه گیری اینکه آیا برای حیوان خانگی شما مفید است یا خیر چندین مورد را امتحان کنید.

در موارد اختلال روده مزایا باید طی دو هفته پس از شروع مصرف قابل توجه باشد.

در مواردی مانند خارش پوست یا اضطراب ممکن است لازم باشد تا هشت هفته صبر کنید تا اثربخشی لازم را داشته باشد در بیشتر موارد پروبیوتیک بخشی از یک رژیم درمانی یکپارچه را تشکیل می دهد.

سویه های پروبیوتیک زیر شواهد علمی برای حمایت از اثر و ایمنی آن ها در سگ ها دارند:

  • انتروکوکوس فاسیوم
  • لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس
  • لاکتوباسیلوس کازئی
  • لاکتوباسیلوس پلانتاروم
  • بیفیدوباکتریوم بیفیدوم
  • Bifidobacterium animalis

پروبیوتیک برای حیوانات خانگی وقتی مؤثر است که حاوی حداقل چند مورد از باکتری ها باشد. پروبیوتیک ها اغلب برای حمایت از دستگاه گوارش در گربه ها، سگ ها، اسب ها و خرگوش ها استفاده می شوند مانند: مواردی که اسهال به دلیل بیماری التهابی روده، استفاده از آنتی بیوتیک یا حوادث استرس زا است.

انتخاب پهترین پروبیوتیک برای سگ

ضرر یا نفع استفاده از پروبیوتیک های انسانی برای حیوانات خانگی

هیچ مطالعه شناخته شده ای وجود ندارد که نشان دهد مکمل های پروبیوتیک انسانی می توانند به یک سگ یا گربه آسیب برسانند. با این حال تفاوت های قابل توجهی در فیزیولوژی سگ ها و انسان ها وجود دارد از جمله تفاوت در اسیدیته مایعات معده، آنزیم های گوارشی و سایر ویژگی های دستگاه گوارش که این اختلافات ممکن است منجر به بی اثر شدن فرمولاسیون های انسانی هنگام استفاده در حیوانات شود. توصیه جراح دامپزشک Kallangur این است که صاحبان حیوانات خانگی از پروبیوتیک مخصوص سگ و گربه استفاده کنند.

چگونه به حیوان خانگی خود پروبیوتیک بدهیم

به طور مثال: مکمل های پروبیوتیک سگ به صورت خوراکی تجویز می شوند و می توانند با غذای سگ مخلوط شوند. هنگام استفاده از پروبیوتیک برای حیوانات خانگی مهم است که دستورالعمل های روی برچسب محصول را اجرا کنید. پروبیوتیک هایی که به طور نادرست تجویز می شوند، می‌توانند در معده از بین بروند و برای انجام عملکرد خود که باید به قسمت هایی از روده بروند به درستی این کار صورت نگیرد به عنوان مثال: بررسی شود که آیا بهتر است حیوان خانگی محصول را قبل، همراه یا بعد از غذا مصرف کند.

خطرات پروبیوتیک برای سگ - گربه

خطرات و ملاحظات هنگام استفاده از پروبیوتیک برای حیوانات خانگی

عوارض جانبی شناخته شده در مصرف پروبیوتیک برای سگ وجود ندارد، اما موارد نادری ممکن است رخ دهد. خطرات برای سگ‌های بالغ ​بسیار کم است و احتمالاً فقط در توله سگ های بسیار جوان و حیواناتی که سیستم ایمنی بدنشان بسیار کم است مربوط می‌شود.

مهمترین نکته این است که مراقب باشید که پروبیوتیک برای حیوانات خانگی حاوی آنچه گفته می شود باشد، هم گونه های باکتری موجود و هم تعداد موجودات زنده به همین دلیل، مهم است که تحقیق کرده و با دامپزشک صحبت کنید تا مطمئن شوید که به سگ خود یک مکمل پروبیوتیک از یک برند معتبر می دهید.

 

نکات ضروری برای استفاده از پروبیوتیک

  • اگر سگ شما در حال حاضر سالم است به طور متناوب پروبیوتیک ها را در رژیم غذایی بگنجانید به عنوان مثال: هر ماه به مدت یک هفته بهتر است استفاده کنید.
  • اگر سگ شما شرایطی دارد که در بالا ذکر شد و ممکن است با استفاده از پروبیوتیک حالش بهتر شود، استفاده از پروبیوتیک ها را به مدت حداقل 8 هفته در نظر بگیرید تا مشخص شود که آیا مفید بوده یا خیر.
  • اگر چند حیوان خانگی دارید، استفاده همزمان برای همه حیوانات خانگی مفید است زیرا این امر به عادی سازی باکتری های محیط و همچنین روده های هر حیوان خانگی کمک می کند.
  • اگر حیوان خانگی شما اخیراً دوره ای از آنتی بیوتیک را تجربه کرده است ما اکیداً توصیه می کنیم که حداقل یک هفته پس از اتمام آنتی بیوتیک ها، پروبیوتیک مصرف کنید.

شما می توانید پروبیوتیک های مناسب حیوانات خانگی خود را در فروشگاه آنلاین میگ میگ پت خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه