سبزیجات مناسب برای پرندگان

صاحب پرنده خانگی احتمالاً در مورد فواید زیادی که سبزیجات می‌توانند به پرنده آن‌ها بدهند شنیده‌اند. سبزیجات تازه باید عمده رژیم‌ غذایی هر پرنده را تشکیل دهد و سبزیجات نه تنها باعث افزایش خوراک پرنده شما می‌شود بلکه از نظر معرفی طعم‌ها، بافت‌ها و رنگ‌های جدید به ظرف غذا او و برای جلب توجه نگه داشتن پرنده شما کمک می‌کند به همین منظور خواص سبزیجات مناسب برای پرندگان را برای شما در این مطلب آورده ایم:

کلم بروکلی برای پرنده

  • کلم بروکلی جزء اولین سبزیجات مناسب برای پرندگان

اولین سبزیجات مناسب برای پرندگان کلم بروکلی می‌باشد. کلم بروکلی چیزی فراتر از یک خوراکی خوشمزه برای پرندگان خانگی است؛ زیرا انواع مختلفی از مواد مغذی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد که به دلیل در قفس ماندن ممکن است نتوانند این ویتامین‌ها را بدست آوردند به عنوان مثال: پرندگان در طبیعت مقدار زیادی ویتامین D دریافت می‌کنند چون زمان زیادی را در آفتاب هستند ولی پرندگان خانگی، حتی در صورت تهیه لامپ UV غالباً کمبود این ماده مغذی مهم را دارند مگر اینکه مکمل آن را مصرف کنند. تغذیه کلم بروکلی برای پرنده دوست داشتنی شما می‌تواند راهی مناسب و مورد اطمینان برای دریافت منبع غذایی و ویتامین D به میزان کافی در رژیم غذایی خود باشد.

فواید هویج برای پرندگان

  • هویج

هویج یکی دیگر از سبزیجات مناسب برای پرندگان است؛ زیرا هویج تازه غنی از ویتامین هست و پرندگان علاقه بسیاری به آن دارند همچنین حاوی مقادیر بالای بتاکاروتن( آنتی‌اکسیدانی قوی که از تولید رادیکال‌های آزاد در بدن جلوگیری می‌کند.) بوده؛ هویج می‌تواند تا حد زیادی به سلامت چشم که برای پرندگان از هر نوع نژاد مهم است کمک کند. به عنوان یک تشویقی برای پرنده شما عالی می‌باشد، چون هویج هم طعم‌دار، هم سرگرم کننده و بهترین خوراک برای پرنده است.

قبل از دادن هویج به پرنده خود این نکته را رعایت کنید:

هویج را شسته و پوستش را بگیرید و به پرندگان بزرگتر مانند طوطی‌ها بدهید تا یک میان وعده و اسباب بازی عالی باشد. پرندگان کوچکتر تمایل دارند هویج را به صورت قسمت‌های کوچک بخورند تا لذت بیشتری ببرند. هویج را باید به صورت خام و نپخته به پرنده خود بدهید؛ زیرا در حالت خام و طبیعی سالم‌تر است و همچنین یک تمرین فکی برای پرنده شما فراهم می‌شود.

فواید اسفناج برای پرنده

  • اسفناج

سومین سبزیجات مناسب برای پرندگان اسفناج و انواع دیگر سبزیجات سبز مانند کاهو و کلم‌پیچ می‌باشد که افزودنی‌های فوق العاده‌ای برای رژیم غذایی هر پرنده خانگی است. بیشتر پرندگان نه تنها دوست دارند این سبزیجات سالم را بخورند، بلکه پر از مواد مغذی و آنتی اکسیدان‌هایی هستند که می‌توانند سیستم ایمنی بدن پرندگان را تقویت کنند. برای پرندگانی که با اضافه وزن دست و پنجه نرم می‌کنند، می‌توان از این نوع سبزیجات در اختیار آنها قرار داد که تعداد کالری مصرفی را کاهش می‌دهد و می‌تواند در نژادهایی مانند طوطی آمازون مفید باشد.

فواید نخود فرنگی برای پرنده

  • نخودفرنگی

یکی دیگر از سبزیجات جالب و خوشمزه‌ای که پرنده شما دوست دارد امتحان کند نخود فرنگی است و می‌توان به صورت خام به پرنده خود بدهید. آن‌ها مملو از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که طیف وسیعی از فواید سلامتی را فراهم می‌کنند همچنین حاوی مواد مغذی شامل ویتامین C، فولات و ویتامین B1 هستند که نخود فرنگی با وجود کم قند بودن فیبر زیادی نیز دارد.

نخود سبز اغلب مانند سایر اعضای خانواده حبوبات منبع بزرگی از پروتئین گیاهی محسوب می‌شود که به همین دلیل جزء یکی از سبزیجات مناسب برای پرندگان است.

پروتئین یک قسمت مهم در هر رژیم غذایی است، بدن پرنده از پروتئین برای ساختن بافت، استخوان، پشتیبانی از سیستم ایمنی بدن و موارد دیگر استفاده می‌کند. یک رژیم غذایی سالم باید حاوی پروتئین باشد؛ اما لازم نیست گوشت تنها منبع پروتئین شما باشد.

نخود فرنگی به ازای هر 100 گرم، ۹/۴ گرم پروتئین دارد این بدین معنی است که آنها به عنوان یک غذای فرعی یا بخشی از وعده‌های اصلی غذایی راهی عالی برای وارد کردن پروتئین به رژیم غذایی پرنده شما هستند.

علاوه براین به دلیل غلاف خوراکی، پرندگان هنگام صرف کردن از آن به عنوان اسباب بازی استفاده می‌کنند بنابراین پرنده خانگی خود را از بازی با غذایش منصرف نکنید!

خواص مارچوبه برای پرنده

  • مارچوبه

آخرین گزینه برای سبزیجات مناسب برای پرندگان مارچوبه می‌باشد که جزء غذاهای مورد علاقه پرندگان هست. مارچوبه مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی برای پرنده را تأمین می‌کند حتی با مقدار اندکی که شما به پرنده خود بدهید، یک عالمه مزایایی را برای آنها به ارمغان می‌آورد که به طور معمول نمی‌تواننند این خواص را دریافت کنند.

در اینجا برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی از مارچوبه ذکر شده است:

ویتامین A   /   ویتامین C    /  ویتامین E    /    ویتامین K   /        فیبر  /       فولات   /      کروم

 

 

به یاد داشته باشید که رژیم ایده آل پرندگان بیشتر دانه‌ها هستند. طوطی‌ها، فنچ‌ها، قناری‌ها و سایر پرندگان خانگی نیاز به یک رژیم غذایی متنوع و مغذی دارند که شامل دانه، میوه و سبزیجات باشد. برای خوراک مناسب پرندگان خانگی که عناصر سازنده تولید پر، پوست سالم و بدن قوی می‌باشد، باید گزینه‌های سالم و متنوعی داشته باشید؛ اما چگونه می‌توانید در سریعترین زمان بهترین “تغذیه‌ی پرندگان” را آماده کنید؟ تغذیه پرندگان با غذای پرندگان میگ میگ پت آسان می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه