ساخت خانه پرندگان

یکی از لذت بخش ترین کارهایی که می‌توانید برای پرنده‌ها انجام دهید، ساخت خانه پرندگان می‌باشد. در فصل زمستان هوا سرد می‌شود و پرنده‌ها ممکن است از شدت سرما بمیرند. بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید خودتان یک خانه پرنده زیبا بسازید. ساخت خانه پرندگان و استفاده پرنده از آن بسیار لذت بخش می‌باشد. شما می‌توانید از مواد بازیافتی و ارزان برای ساخت خانه پرندگان استفاده کنید. البته زمانی که خانه پرنده می‌سازید به اندازه و جثه پرنده ها هم دقت داشته باشید ممکن است برای پرنده مناسب نباشد.

مرحله اول:

ساخت دیوارهای خانه پرندگان

1.وسایل مورد نیاز برای شروع کار:

  1. تهیه 100 عدد چوب بستنی
  2. یک عدد چسب مایع قوی
  3. دستگاه چسب تفنگی مخصوص
  4. کاغذ مناسب
  5. قیچی
  6. یک کاتر تیز

برای تهیه این وسایل شما می‌توانید به فروشگاه های لوازم تحریر و دیگر مراکز مراجعه نماید.

  1. ابتدا یک کاغذ بزرگ یا روزنامه روی میز کاری به صورت افقی قرار دهید. تا بتوانید چوب ها را به راحتی به هم بچسبانید.

نکته: در استفاده از چسب مایع مواظب باشید روی وسایل و میز کاری شما نریزد به دلیل اینکه به راحتی پاک نمی شود.

  1. چوب بستنی‌ها را به صورت چهار چوب به موازات یکدیگر قرار دهید. و گوشه‌های آن را با مقداری از چسب بهم بچسبانید. و چهارتا از این مربع ها را برای ساخت چهارچوب خانه پرندگان تهیه کنید.
  •  این چهار چوب‌ها که به شکل مربع می‌باشند، قرار است برای دیواره های خانه پرندگان استفاده شود.
  1. چهار چوب‌های مربعی که تمام شد چوبها را به شکل خط از بالا به پایین قرار دهید تا کاملا پوشانده شود و هیچ گونه فاصله ای بین چوب ها نباشد. مطمئن شوید که چوب ها به صورت منظم کنار هم قرار بگیرد. در صورتی که نامنظمی ایجاد شده باشد می توانید از کاتر استفاده کنید.

مرحله دوم:

ساخت سقف خانه پرندگان

  1. برای ساخت سقف خانه پرندگان سه عدد چوب را به شکل مثلث کنار هم قرار دهید. گوشه های چوب ها را با چسب محکم به هم بچسبانید. سه نمونه از سقف را به شکل مثلث بسازید.

2. سه مربع مانند مرحله 4 بسازید  سپس یکی از آن‌ها را به مثلث‌های مرحله قبل یعنی چوب‌هایی که به شکل مثلث درست کرده بودید به صورت عمودی با چسب بچسبانید. به این صورت که دوتا پایه در دو طرف قرار گرفته باشد. و هر کدام را حداقل 5 ثانیه نگهدارید تا چسب مایع به چوب‌ها کامل جذب و محکم شود.

  1. سه ضلع مثلث را به صورت موازی به طرف دیگر قاب‌های مربعی شکل بچسبانید.
  1. حالا به صورت کامل شروع کنید به صورت منظم و دقیق و بدون فاصله بین چوب‌ها سقف را بپوشانید. البته اگر به صورت قاب چوب‌ها را بسازید کارتان راحت‌تر می شود. وقتی قصد دارید چوب‌ها را به سمت گوشه مثلث بالا که باریک تر می باشد قرار دهید آن‌ها را کوتاه کنید.

مرحله سوم

ساخت پنجره خانه پرندگان

  1. اگر می خواهید خانه پرنده شیک و جذاب داشته باشید می توانید دو پنجره حرفه ای دو طرف خانه پرنده قرار دهید. این کار بسیار راحت و ساده می باشد. با استفاده از کاتر یک مربع 1 اینچ در دیواره های خانه پرنده برش دهید.

برای زیباتر کردن خانه پرندگان می‌توانید برای پنجره‌ها پرده‌های به شکل کرکره ای یا ساده تهیه کنید.

  1. شما نیاز به درب خانه پرنده دارید. برای اینکار شما باید اندازه درب را بزرگتر برش دهید تا پرنده‌ها بتوانند راحت‌تر از آن عبور کنند.به وسیله کاتر حدود ⅓ ارتفاعی دیوار خانه پرنده برش بدهید.

برای اینکه درب ظاهر زیباتری پیدا کند، باید یک طراحی زیبا برای باز و بسته شدن درب خانه پرنده قرار دهید.

  1. حالا سقف را روی دیوارهایی که ساخته اید قرار دهید و کامل با چسب مایع بچسبانید. و 30 ثانیه فشار دهید تا کاملا چسب‌ها به چوب‌ها چسبانده شود.

برای اینکه خانه پرندگان را زیباتر و حرفه جلوه دهید، می‌توانید آن را تزئین کنید و از لانه پرنده که در سایت میگ میگ پت قرار دارد ایده بگیرید. همچنین می‌توانید از یک برس رنگ کوچک برای رنگ آمیزی دیواره ها و سقف استفاده کنید. نکته دیگر این‌که برای تزیین داخلی می‌توانید از اسباب بازی و سرگرمی پرنده استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه