غذای همستر 1

غذای همستر

همسترها حیواناتی زیبا، کوچک و بازیگوش هستند اما این تمام ماجرا نیست و باید برای حفظ و نگه‌داری از همستر به فکر تغذیه مناسب آن‌ها باشید در نگاه اول شاید این موضوع برای شما پیچیده باشد ولی ما قصد داریم شما را با اصول یک برنامه غذایی درست برای همستر آشنا کنیم سعی کنید غذای همستر متنوع و سالم استفاده باشد تا بتوانید در کنار همستر خود، یک زندگی شاداب و سالم داشته باشید.

  • خرید غذای مناسب

اولین سوال در مورد غذای همستر این موضوع است که چه غذایی برای همستر مناسب است و سبد غذایی همستر باید چگونه باشد، لذا در این بخش تمامی دستورالعمل‌های غذایی که مورد تایید متخصصان تغذیه‌ای است را بیان می‌کنیم.

  • از یک فروشگاه معتبر حیوانات خانگی،غذای همستر را خریداری کنید بیشتر برندهای غذایی همستر به صورت مخلوط هستند و به گونه‌ای تولید شده‌اند که تمامی نیازهای روزانه همستر را برطرف می‌کنند پت شاپ آنلاین، انواع غذای جوندگان به خصوص همستر را با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار شما قرار می‌دهد. از آن‌جا که همسترها به تغییر غذای خود، واکنش منفی نشان می‌دهند سعی کنید در هنگام خرید، غذای همستر را به میزان چند هفته خریداری کنید و پس از گذشت این زمان، به تدریج غذای جدید را جایگزین غذای قدیم کنید.
  • برنامه غذایی همستر را با موادغذایی تازه تکمیل کنید. هر روز مقداری از میوه و سبزی تازه به همستر بدهید. سبزیجات تازه مانند شلغم، هویج، کاسنی، اسفناج، جعفری،کلم و کدو بسیار مورد علاقه همسترها است و در بین میوه‌ها همستر به کشمش، توت، گلابی، آلو وهلو علاقه دارند. توجه کنید هسته این میوه‌ها قبل از مصرف همستر جدا کنید، چون برای سلامتی همستر خطرناک است. هم چنین می‌توانید هفته‌ای یک بار از تکه‌های تخم مرغ آب‌پز شده در کنار سایر غذاها به منظور تامین پروتئین استفاده کنید.

استفاده از میوه در غذای همستر

  • برای ایجاد رغبت و انگیزه در همسترها، از قفس همستر استفاده کنید تا با آویزان کردن غذا در قفس، او را مجبور به استفاده از غذا کنید
  • غذاهای ممنوعه برای همستر را شناسایی کنید. استفاده از لوبیا، میوه مرکبات، پیاز، سیب‌زمینی، ریواس و برگ گوجه فرنگی خودداری کنید همچنین از دادن شکلات، آب‌نبات والکل به همستر جدا خودداری کنید.
  • از یک بطری آب در جداره قفس همستر استفاده کنید زیرا همسترها به علت بازی‌گوشی، ممکن است ظرف آب را بریزند و این برای شما ناخوشایند باشد.

غذای ممنوعه همستر

  • برنامه‌ریزی مصرف غذای همستر

در قسمت قبلی، نکات لازم برای تهیه غذای همستر را یاد گرفتید. اکنون سوال این است که چگونه و چه زمانی به همستر غذا بدهیم به همین منظور، در این قسمت تمامی نکات لازم برای پاسخگویی به این سوالات را بررسی می‌کنیم.

  • روزانه یک وعده به همستر غذا بدهید. در مورد اینکه زمان دادن غذا چه موقعی باشد، نظرهای متفاوتی وجود دارد ولی شما یا صبح و یا عصر را برای دادن غذا انتخاب کنید و همین روند را حفظ کنید. بعضی از متخصصان توصیه کرده‌اند زمان غذا دادن به همستر شب‌ها باشد زیرا عمدتا همسترها در شب بیدار هستند، ولی عده‌ای توصیه کرده‌اند به دلیل اینکه همسترها در طول روز بیدار شوند از طول روز برای غذا دادن استفاده کنید.
  • جنس ظرف غذای همستر، سرامیکی باشد زیرا همسترها ظروف پلاستیکی را خراش می‌دهند و ممکن است ظرف شکاف بخورد و همین موضوع امکان رشد باکتری را افزایش می‌دهد. اندازه ظرف غذا، هرچه کوچکتر باشد، فضای بیشتری را در اختیار همستر قرار می‌دهد تا بتواند آزادانه درون قفس بازی کند تا می‌توانید ظرف غذا را از مکانی که همستر درون قفس به امور بهداشتی خود می‌پردازد، دور کنید. هفته‌ای یک‌بار ظرف غذای همستر را با آب و صابون بشویید.
  • میزان غذای مصرفی در هر وعده، یک قاشق غذاخوری می‌باشد و از غذاهای مکملی که در بالا ذکر کردیم به اندازه‌ای استفاده کنید که ظرف غذا را پرکند و همستر را ترغیب کند که خیلی غذا دارد.
  • با مراجعه به یک متخصص تغذیه، یک برنامه غذایی مناسب برای همستر تهیه کنید و طبق برنامه به همستر غذا بدهید این روش پیوند خوبی بین شما و همستر برقرار می‌کند. در هنگام غذا دادن به همستر سعی کنید همستر را درون یک دست قرار بدهید و با یک دست دیگر به همستر غذا بدهید.

نحوه غذا دادن به غذای همستر

  • طبق برنامه همستر خود را وزن کنید و اگر همستر دچار اضافه وزن شده باشد، باید برنامه غذایی خود را اصلاح کنید. استانداردهای جهانی برای وزن مناسب همستر این نکته را بیان می‌کند که به ازای هر 3 سانتی متر طول همستر، وزن مناسب 30 گرم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه