گربه ها 1

گربه‌ها حیوانات بسیار جذاب و بازیگوشی هستند که علاقه‌مندان زیادی در سرتاسر دنیا دارند. در این مقاله قصد داریم شما را با حقایق جالب گربه آشنا کنیم. مطالبی که در ادامه برای شما بیان می‌کنیم، واقعیت‌هایی است که تاکنون آن‌ها را نشنیده و یا مطالعه نکرده‌اید، به همین دلیل سعی کنید تا پایان این بخش با ما همراه باشید و از خواندن مطالب لذت ببرید. برای مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد گربه و نحوه نگهداری آن‌ها و مشاوره در مورد لوازم جانبی آن‌ها مانند غذای گربه، اسباب بازی گربه و لوازم بهداشتی به فروشگاه اینترنتی پت شاپ آنلاین مراجعه کنید.

حقایق جالب گربه‌ها

    1-پیرترین گربه دنیا

در چند سال پیش برای مردم دنیا ثابت شده بود که مردم مصر، برای اولین بار در تاریخ برای حفاظت از آذوقه و غلات خودشان، در برابر موش‌ها، گربه‌ها را اهلی می‌کردند ولی در سال 2004، باستان‌شناسان فرانسوی، قبر گربه‌ای را در قبرس کشف کردند که همه معاملات را تغیر داد. عمر این گربه به 9500 سال پیش برمی‌گشت و باعث شد قدیمی‌ترین گربه دنیا لقب گیرد.

    2-بزرگترین گربه دنیا

گربه‌ها معمولا حیوانات، کوچکی هستند ولی شاید برای شما جالب باشد که طولانی‌ترین گربه دنیا از نژاد ماین کوون بوده که حدود 1 متر طول داشت. بلندقد‌ترین گربه دنیا هم به نام آرکتروز نام داشت که حدود 60 سانتی‌متر ارتفاع داشت. در حال حاضر، بزرگ‌ترین گربه دنیا در شهر فیلادلفیا در آمریکا زندگی می‌کند و حدود 12 کیلوگرم وزن دارد. نکته جالب اینکه پلیس این شهر، این گربه را استخدام کرده است.

حقایق جالب گربه

    3-ثروت‌مند‌ترین گربه دنیا

طبق رکوردهای جهانی گینس، بلکی ثروت‌مند ترین گربه دنیا نام گرفت هنگامی که صاحب میلیونر آن در گذشت و ثروت 7 میلیون پوندی خود را به این گربه بخشید، در حالی که از دادن این ثروت به خانواده و فرزندان خود امتناع کرد.

ثروت مند ترین گربه دنیا

    4-پیرترین گربه دنیا

کرم پف، در سال 1367 به دنیا آمد و تا سال 2005 عمر کرد. در واقع با 38 سال زندگی چشم از این دنیا بست ولی این گربه پیرترین گربه دنیا نیست و این لقب به ناتمگ تعلق گرفته است. زیرا از سال 1985 به مدت 35 سال عمر کرده است و در حال حاضر هم زنده است و رکورد پیرترین گربه دنیا را تا الان به نام خود ثبت کرده است.

    5-نحوه زندگی گربه‌ها

طبق گفته درست دامپزشک‌ها، معمولا در طول روز 15 ساعت خواب هستند چیزی حدود 70 درصد و این نکته برای کسانی که علاقه‌مند به زندگی در آپارتمان هستند، بسیار مناسب است زیرا در مواقعی که در خانه نیستید، مشکلی برای نگه‌داری آن‌ها ندارید. در این مواقع سعی کنید از لوازم سرگرمی گربه مانند اسباب بازی گربه و یا غذاهای تشویقی استفاده کنید.

    6-پادشاهی گربه

در یکی از مناطق شهر آلاسکا، در سال 1997 یک گربه به عنوان شهردار افتخاری این شهر انتخاب می‌شود و به مدت 20 سال صاحب این عنوان بود و بسیاری از توریست‌ها، هنگام ورود به این شهر به سراغ شهردار می‌رفتند و با او ملاقات می‌کردند. این گربه شهردار در سال 2013 مورد حمله یک سگ درنزدیکی محل کار خود قرار می‌گیرد و به شدت مجروح می‌شود ولی دوباره بهبود می‌یابد تا اینکه در سال 2017 بر اثر کهولت سن می‌میرد.

نکته جالب توجه اینکه، درجزیره تاشیروجیما در کشور ژاپن، گربه‌ها پادشاهی می‌کنند. قضیه از این قرار است که تعداد گربه‌ها، بیشتر از تعداد مردم در آن جزیره است و در صورتی که این گربه‌ها وحشی هستند و نمی‌شود آنها را در خانه نگهداری کرد، ولی مردم بسیار با آنها خوش رفتاری می‌کنند و عقیده دارند اگر به آنها غذا بدهند شانسشان دو برابر می‌شود ولی رفته رفته مردم شروع به ترک این جزیره کردند و در حال حاضر حدود50 نفر در این شهر زندگی می‌کنند.

پادشاهی گربه

 

در این مقاله سعی کردیم شما را با حقایق جالب در مورد گربه‌ها آشنا کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تربیت و آموزش گربه و نحوه تهیه غذای گربه به پت شاپ آنلاین مراجعه کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه