حاملگی سگ ها 1

حاملگی کاذب سگ

بسیاری از کاربران عزیز فروشگاه اینترنتی از ما سوال کرده‌اند که حاملگی کاذب سگ چیست و چگونه تشخیص دهیم سگ ما به حاملگی کاذب دچار شده است؟ به دلیل مشکل هورمونی که در بدن سگ وجود دارد سگ شما فکر می‌کند دچار حاملگی شده است. جالب اینکه در بعضی موارد علامت جسمی و رفتاری مشابه بارداری واقعی در سگ پدید می‌آید به طور میانگین حدود 50 الی 60 درصد از سگ‌های خانگی دچار این مشکل می‌شود و پس از 3 هفته به طور خودکار این رفتار از ذهن سگ پاک می‌شود این وظیفه ما است که در این هنگام با داشتن اطلاعات کافی از سگ مراقبت لازم را انجام دهیم که در ادامه به بررسی تخصصی آن می‌پردازیم.

بخش اول: علائم حاملگی کاذب سگ

در این بخش راه‌های تشخیص حاملگی سگ را برای شما توضیح می‌دهیم. سعی کنید از این روش‌های علمی و تجربی که حاصل تلاش چندین ساله ما است استفاده کنید تا بتوانید حاملگی کاذب سگ یا بارداری واقعیی را متوجه شوید و در مرحله بعد به سراغ درمان حاملگی کاذب سگ می‌رویم.

 

مراجعه به دامپزشک

بهترین کار برای اینکه تشخیص دهیم سگ باردار است یا نه، مراجعه به یک دامپزشک متخصص است در واقع دامپزشک با انجام سونوگرافی و آزمایش خون توان تشخیص بارداری در سگ را دارد از همین روش ساده می‌توان به حاملگی کاذب سگ پی ببرید اگر هم به طور کلی قصد این را ندارید که سگ شما باردار شود می توانید با مشورت دامپزشک سگ را عقیم کنید.

 تشخیص حاملگی کاذب

 

     2- احساس حاملگی در سگ

پس از گذشت 30 روز از دوران بارداری سگ، ممکن است وجود توله در رحم سگ را به راحتی با دست حس کنید از لحاظ شکل ظاهری به صورت یک گردو کوچولو در شکم سگ مادر احساس می‌شود. فقط توجه کنید خیلی ملایم این کار را انجام دهید زیرا ممکن است باعث درد و یا مرگ توله سگ شود در دو هفته آخر بارداری وجود و حرکت سگ را به وضوح مشاهده می‌کنید.

     3- احتمال جفت‌گیری سگ ماده

به دلیل اینکه علائم حاملگی کاذب و واقعی شبیه یکدیگر هستند این احتمال را هم در نظر بگیرید سگ شما به دور از چشمان شما و هنگامی که به یک مهمانی رفته‌اید با یک سگ نر جفت‌گیری کرده باشد ولی اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید و مطمئن هستید هیچ رابطه‌ای برای سگ ماده شما رخ نداده است به احتمال زیاد حاملگی کاذب برای سگ شما رخ داده است.

     4- احساس مادر خواندگی

معمولی ترین تغیر رفتاری که در سگ در دوران حاملگی کاذب اتفاق می‌افتد احساس مادرخوانده بودن به اشیاء و اسباب بازی اطراف او می‌باشد هم چنین ممکن است نسبت به یک توله سگ دیگر احساس مادری کند وظیفه شما این است که هرگز اسباب بازی و یا توله سگ را از سگ دور نکنید زیرا ممکن است سگ را مضطرب و بی‌قرار کند و مشکلات ناشی از این بی‌قراری برای سگ بسیار خطرناک باشد

مادر خواندگی سگ

 

لانه سازی سگ مادر

یکی دیگر از رایج‌ترین کارهایی که در مواقع بارداری کاذب انجام می‌دهند تلاش برای تهیه لانه امن برای توله خود است بدین صورت که تمامی وسایل خود مانند پتو و اسباب بازی را برای ساخت لانه جمع‌آوری می‌کند

تغییرات برنامه غذایی

به تغییرات اشتها سگ توجه کافی داشته باشید. گاهی ممکن است سگ شما بسیار گرسنه باشد و باعث افزایش وزن سگ شود و در مقابل ممکن است بی اشتها شود و با خوردن غذا حالت تهوع پیدا کند بنابراین مراقب هر یک از این حالات باشید در مواقعی ممکن است سگ عادت غذایی خود را تغییر دهد که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • برای مثال در گذشته غذای خود را بلافاصله مصرف می‌کرده ولی حالا غذای خود را به رخت‌خواب می‌برد و در آن‌جا ذخیره می‌کند.
  • مصرف بیش از حد در استفاده از آب هم می‌تواند یکی از این نشانه‌ها باشد در واقع سگ با این‌کار خود را تسکین می‌دهد

حالت تهوع

یکی از نشانه‌های دیگر، حالت تهوع بعد از صبحانه خوردن باشد این نکته را یادآور می‌شوم که حالت تهوع حتما نشانه بارداری کاذب و یا بیماری نیست و در واقع یک زنگ هشدار به حساب می‌آید.

حالت تهوع مستواند یکی از نشانه های حاملگی سگ باشد

 

تغییر در اندازه غدد پستانی

ممکن است به دلیل وجود هورمون‌ها، تغییری در اندازه غدد پستانی سگ ظاهر شود. حتی ممکن است در بعضی از مواقع ترشحات شیر هم از پستان سگ خارج شود برای بررسی این‌موضوع می‌توانید غده پستانی را فشار دهید تا متوجه این‌کار شوید.

 

بخش دوم: تشخیص حاملگی کاذب سگ

پس از اینکه نشانه‌های حاملگی سگ را شناختیم حالا زمان بررسی آنها به منظور تشخیص کاذب بودن و یا واقعی بودن بارداری سگ است از دستورالعمل‌های زیر استفاده کنید تا به تشخیص قطعی بارداری منجر شود.

 

توجه به میزان سطح هورمون

میزان هورمون پروستوژن یکی از علائم و نشانه‌های بارداری سگ می‌باشد بدین صورت که اگر سگ شما واقعا باردار باشد میزان این هورمون بعد از چهار هفته افزایش چشمگیری دارد و اگر بارداری کاذب باشد میزان این هورمون در بدن سگ کاهش می‌یابد بنابراین لازم است پس از وجود نشانه‌هایی که در بخش اول ذکر کردیم یک آزمایش از میزان ترشح هورمون‌ها در یک بازه زمانی یک ماهه بگیریم و با نکاتی که ذکر شد مقایسه کنیم تا به واقعیت ماجرا پی ببریم.هورمونی که باعث می‌شود سگ دچار حاملگی کاذب شود، پرولاکتین می‌باشد.

آزمایش خون سگ

 

زمان مراجعه به دامپزشک متخصص

معمولا علائم بارداری کاذب سگ پس از سه هفته از بین می‌رود. بنابراین اگر زمان نشانه‌ها بیش از این مدت شد به دامپزشک مراجعه کنید تا سگ را معاینه کند و برای تشخیص قطعی حاملگی سگ از آزمایش‌های سونوگرافی و رادیولوژی استفاده کنید. یکی دیگر از روش‌های تشخصی بارداری سگ میزان پروژسترون در خون سگ است که با آزمایش خون،می‌توانیم میزان آن را تشخیص دهیم.

در این مقاله تا حد وظیفه خود سعی کردیم شما را با انواع نشانه‌های حاملگی کاذب در سگ آشنا کردیم تا ابهاماتی که برای مشتریان ما به وجود آمده بود را برطرف کنیم. شما می‌توانید برای استفاده از خدمات فروش و آموزشی ما به فروشگاه اینترنتی ما سر بزنید تا از تجربیات ما برای نگه‌داری انواع حیوانات خانگی استفاده کرده باشید.پت شاپ آنلاین میگ میگ پت این افتخار را دارد که یار و یاور شما برای تربیت و رشد حیوانات خانگی باشد.

 

 

2 دیدگاه برای “تشخیص حاملگی کاذب سگ”

  1. سلام من یه جفت پامر جفت زدم الان ۷۵روزه زایمان نکرده غدد شیر دهی بزرگ شده با فشار خیلی کم هم شیر میاد زمین میکنه اشتهاش کم شده شکمش یه چیز شبیه یه توپ هفت سنگ داخلشه واژنشم مدام بیش میزنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه