بیمه حیوانات خانگی در میگ میگ پت

بیمه حیوانات خانگی

 

هزینه‌های پزشکی و درمانی حیوانات خانگی جز هزینه‌های گران قیمت پزشکی است و ممکن است با توجه به علاقه و وابستگی زیاد صاحبان این حیوانات با متحمل شدن فشارهای اقتصادی آن‌ها را در تنگنای زیادی قرار دهد. بیمه حیوانات خانگی تا حد زیادی به کاهش هزینه‌های درمانی و نگهداری کمک می‌کند.

در حال حاضر بیمه ی دانا و بیمه ی سامان در کشور طرح‌های متفاوتی را برای بیمه‌ی حیوانات خانگی در نظر گرفته اند. این دو بیمه تا سقف مشخصی از هزینه‌های درمان را برای حیوان خانگی شما پرداخت خواهند کرد.

گربه و سگ‌های زیر 10 سال و دام‌های کوچک و پرندگان زینتی مثل کاسکو و بزرگتر از آن و یا فنچ و قناری و … در شرایط خاص و اسب‌های کورس، درساژ، تولیدی، پرشی، زیبایی، صحرایی، استقامت، راهپیمایی و سواری آزاد و تمامی یوزپلنگ‌های ایرانی پوشش بیمه‌ای میتوانند داشته باشند. در حال حاضر طرح بیمه‌ای برای دیگر حیواناتی مثل خرگوش و همستر و خوکچه و … تعریف نشده است.

از ابتدایی ترین مراحل بیمه حیوانات خانگی نیز مراجعه به دامپزشکی و صدور دفترچه‌ی شناسنامه و میکروچیپ است. میکروچیپ یک تراشه ی بسیار کوچک است که تمامی اطلاعات مربوط به حیوان با این میکروچیپ قابل دسترسی است. این اطلاعات عبارتند از نژاد، سن، رنگ مو، نام صاحب فعلی حیوان و …

در مرحله ی دوم بایستی به یکی از دامپزشکان معتمد بیمه مراجعه کرده و فرم درخواست صدور گواهی سلامت را تکمیل کرده و حق بیمه و عوارض و مالیات را پرداخت کنند. بعد از آن بایستی مدارک را به شعبه ی صادر کننده‌ی بیمه نامه ارسال کرده و پس از چند روز با مراجعه ی مجدد به دامپزشکی بیمه نامه ی ارسال شده از سوی شعبه ی بیمه را از دامپزشک دریافت نمایند.

بیمه حیوانات خانگی هزینه‌های جراحی و بیمارستانی را پوشش می‌دهد. با پرداخت حق بیمه‌ی بیشتر پوشش های عقیم سازی و ویزیت دوره‌ای و دارو و … را نیز می‌توانید در یافت نمایید. این بیمه خطرات ناشی از بیماری و تلفات و نقص عضو ناشی از حادثه را پوشش می‌دهد. تلفات ناشی از جنگ، آلودگی‌های رادیو اکتیو، تلفات ناشی از دوپینگ و اپیدمی را این بیمه پوشش نخواهد داد. همچنن نقص عضو ناشی از بیماری و نقص عضو های تدریجی و کاربردی نیز شامل بیمه نخواهند شد.

تنها معیار تعیین کننده‌ی حق بیمه حیوانات خانگی سن حیوانات است و جنسیت و نوع نژاد حیوان تاثیری در حق بیمه‌ی حیوانات خانگی ندارد.

همچنین بیمه کنندگان حیوانات خانگی به این نکته توجه داشته باشند که تا 48 ساعت بعد از وقوع حادثه زمان دارند که حادثه و یا بیماری را به اطلاع بیمه گر برسانند.

  • Date Format: MM slash DD slash YYYY
  • Please enter a number from 5000 to 1000000000.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه