بزرگترین سگ ها 1

اکثر سگ‌های خانگی پا کوتاه و کوچک هستند و ممکن است فکر کنید همه نژادهای سگ کوچک و یا متوسط میباشند. به همین منظور قصد داریم شما را با بزرگترین سگ‌های دنیا آشنا کنیم که شاید شما اسم بعضی از آن‌ها را شنیده باشید و یا در داخل کشور آنها را مشاهده کرده اید. به طور کلی خصوصیات فیزیکی، وابسته به نژاد سگ می‌باشد ولی ممکن است گاهی جهش ژنتیکی موجب افزایش قد سگ شود، درست مانند انسان‌ها که این موضوع، قد را بدون هیچ توجیهی افزایش می‌دهد. عامل دیگری که در افزایش قد دخیل هستند، محیط زندگی می‌باشد.

    1-جرج، بزرگترین سگ دنیا

اندازه این سگ حدود120 سانتی‌متر و وزنش به 120کیلوگرم می‌رسد. طول این سگ 250 سانتی متر و در حال حاضر بزرگترین سگ دنیا لقب گرفته و نام خود را در کتاب گینس ثبت کرده است همانطور که درشکل زیر مشاهده کنید، این سگ بیشتر شبیه به یک اسب می‌باشد. جالب اینکه جرج به طور متوسط ماهانه 50کیلوگرم غذا می‌خورد. این سگ متعلق به یک زوج در شهر تاکسون در آمریکا می‌باشد. متخصصان تغذیه حیوانات خانگی، تغییرات ژنتیکی را به عنوان مهم‌ترین عامل در افزایش قد و طول این سگ دانسته‌اند.

    1-جرج، بزرگترین سگ دنیا

     2-سگ گریت دین

نژاد این سگ، ماستیف می‌باشد و متعلق به کشور آلمان است. البته این سگ دورگه است و حاصل آمیزش سگ ماستیف و سگ ولف هیبرید می‌باشد. وزن این سگ حدود 45 کیلوگرم است و ارتفاع آن به 75 سانتی‌متر می‌رسد. قبل از اینکه جرج به عنوان بزرگترین سگ دنیا انتخاب شود، زئوس متعلق به نژاد گریت دین، بزرگترین سگ دنیا نام داشت ولی در پنج سالگی از دنیا رفت. به همین دلیل این نژاد در زمره بزرگترین سگ‌های دنیا قرار می‌گیرد.

     سگ گریت دین

     3-سگ ماستف ناپلی

سگ ماستیف ناپلی، برای اولین بار در جنوب ایتالیا کشف شد و یکی از بزرگترین سگ‌های دنیا می‌باشد. ارتفاع این نژاد حدود 70 سانتی‌متر و وزنش به 80 کیلوگرم هم می‌رسد. این سگ، جزء بهترین سگ‌های نگهبانی می‌باشد و بسیار پرقدرت و خطرناک هستند. بنابراین اگر توانایی کافی در تربیت و نگهداری از این سگ را ندارید، هرگز این نژاد را خریداری نکنید.

سگ ماستف ناپلی

     4-سگ بوردوکس

این نژاد متعلق به کشور فرانسه و جزء قدیمی‌ترین نژادهای موجود در دنیا می‌باشد. ارتفاع این سگ 60 سانتی‌متر و وزنشان به حدود 65 کیلوگرم می‌رسد. این سگ را به این دلیل که نسبت سر به بدن آن‌ها از همه نژادهای موجود بیشتر است، در بین بزرگترین سگ‌های دنیا قرار دادیم. بوردوکس بر خلاف قیافه ظاهری که دارد، یکی از مهربان‌ترین سگ‌های موجود می‌باشد و ارتباط بسیار نزدیکی با کودکان دارد و عاشق بازی کردن هستند. به همین دلیل سعی کنید اگر قصد خرید این سگ را دارید، از اسباب بازی سگ استفاده کنید تا بتوانید در کنار یکدیگر زندگی شادابی داشته باشید.

سگ بوردوکس

    5-سگ نیوفاندلند

اگر به تصویر این سگ نگاه کنید، شاید در وهله اول فکر کنید یک سگ نگهبان می‌باشد ولی علی رغم اینکه اندام‌هایی عضلانی و بزرگی دارد، از این سگ به عنوان سگ کاری برای ماهیگیری استفاده می‌شود. نژاد این سگ متعلق به کشور ایسلند می‌باشد و به دلیل هوش و استعدادی که دارد، توسط ماهی‌گیران آموزش داده می‌شوند و به آن‌ها در ماهی گرفتن کمک می‌کنند. ارتفاع این سگ حدود 60 سانتی‌متر و وزنشان حدود 70 کیلوگرم است.

بزرگترین سگ‌های دنیا

 

    6-سگ ماستیف انگلیسی

این نژاد سگ، به خاطر عادت‌های جالب و خصوصیات فیزیکی که دارند، در کشور انگلستان بسیار پر طرفدار هستند. و در حال حاضر سنگین‌ترین سگ موجود در دنیا می‌باشد وزن این سگ‌ها به 150 کیلوگرم و و ارتفاع آنها به 75 سانتی‌متر می‌رسد. این نژاد از سگ‌ها در گذشته برای محافظت انسان‌ها در مقابل حمله شیرها و خرس‌ها استفاده می‌شده است. اگر قصد خرید ماستیف را دارید باید با روش‌های نگهداری آنها آشنا باشید در غیر اینصورت بسیار خطرناک هستند.

بزرگترین سگ‌های دنیا

    7-سگ ایریش ولف هاند

بلند‌ترین نژاد سگ در دنیا طوریکه بلندی ارتفاع این سگ حدود 80 سانتی‌متر و وزن آن‌ها حدود 70 کیلوگرم می‌باشد. در گذشته از این سگ برای نگهبانی و شکار استفاده می‌شده ولی در حال حاضر به مرور زمان روحیات قبلی خود را از دست داده است. از مزایای دیگر این سگ، سرعت بالا می‌باشد و در دویدن کمتر سگی وجود دارد که بتواند پا به پای او بدود. همچنین این سگ از قدیمی‌ترین سگ‌های موجود در انگلستان می‌باشد که به حدود هفت هزار سال قبل برمی‌گردند.

سگ ایریش ولف هاند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه