غذای سالم سگ

غذای سگ سالم چیست؟  شما سرپرست سگ خود هستید و بهترین ها را برای حیوان خانگی خود می خواهید. بخش عمده ای از سلامتی حیوان خانگی شما توسط غذایی که می خورند، تعیین می شود. انتخاب غذای سگ باعث شادابی و انرژی بیشتر سگ شما می شود. با این حال، با گزینه های غذایی زیادی که وجود دارد، چطور انتخاب می کنید که بهترین گزینه غذای برای سگ شما باشد؟ چند دستورالعمل ساده وجود دارد که به شما در تصمیم گیری در مورد تغذیه حیوان خانگی کمک می کند. در حالی که هیچ “بهترین” غذای سگ وجود ندارد، اما مطمئناً بعضی از آنها از نظر تغذیه ای بهتر از سایرین هستند.

قسمت اول: تعیین نیازهای غذایی سگ

1. سن و سطح فعالیت حیوان خانگی خود را در نظر داشته باشید.

 انتخاب غذای سگ باعث انرژی و نیازهای غذایی حیوانات خانگی بر اساس چندین عامل شامل رشد، فعالیت، وضعیت تولید مثل و سن انجام می شود. غذای حیوان خانگی برای تغذیه در مراحل خاصی از زندگی حیوانات تهیه می شود. توله سگ در حال رشد نسبت به حیوان خانگی بزرگتر نیاز به کالری بیشتری دارد. یک سگ باردار یا شیرده همچنین به کالری بیشتری نسبت به همتای غیرباردار خود احتیاج دارد.

2. نیازهای غذایی سگ خود را تعیین کنید.

غذای سگ

شما باید در مورد نیازهای کالری حیوان خانگی خود فکر کنید ، اما همچنین به یاد داشته باشید که این کالری ها نباید فقط از یک نوع ماده مغذی، به عنوان مثال فقط پروتئین یا فقط کربوهیدرات باشند. به عنوان مثال، دامنه پروتئین 20-25٪ کالری برای سگهای سالم، در حال رشد و غیره کافی است.

اگر حیوان خانگی شما در وضعیت بدنی سالم است، می توانید دور کمر او را مشاهده کنید و دنده ها را به راحتی با دست خود احساس کنید، این علائمی است که نشان می دهد، حیوان خانگی شما از نظر وضعیت سلامت خوب است. اگر حیوان خانگی شما سنگین تر از حد متوسط است ، به مدت 10 ماه کالری را 10 تا 25 درصد کاهش دهید و دوباره ارزیابی کنید. اگر حیوان خانگی شما خیلی لاغر به نظر می رسد، کالری را 10-25٪ افزایش دهید و ببینید چه اتفاقی می افتد. پس از رسیدن به وضعیت بدنی مورد نظر، مقدار مصرفی را پایین بیاورید.

اگر کالری زیادی به سگ خود بدهید، کالری اضافی را روی بدن خود ذخیره می کند، چه کالری از نوع چربی، پروتئین یا کربوهیدرات باشد. سگها می توانند پانكراتیت را با مقادیر زیاد چربی (و بعضی اوقات پروتئین) در رژیم غذایی ایجاد كنند. چربی نوعی انرژی غلیظ است. غذای خشک کم چربی سگ 6-8٪ چربی دارد، در حالی که رژیم غذایی با چربی بالاتر می تواند به اندازه 18٪ چربی داشته باشد.

3.در مورد رژیم غذایی حیوان خانگی خود با دامپزشک صحبت کنید.

غذای سگ

ببینید چه توصیه هایی بر اساس سلامتی فعلی حیوان خانگی شما می توانند ارائه دهند. اگر سگ شما مشکل سلامتی خاصی دارد که تحت تأثیر رژیم غذایی است (دیابت، بیماری کلیوی، پانکراتیت، حساسیت غذایی و غیره)، دامپزشک شما در مورد گزینه های غذایی با شما صحبت کرده و طرحی را برای حیوان خانگی شما تهیه می کند.

اگر نگرانی در مورد اسهال مزمن یا شرایط پوستی که ممکن است مربوط به آلرژی غذایی باشد، دارید، با دامپزشک مشورت کنید. اسهال در سگ ها ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد (انگل داخلی، عفونت باکتریایی)، اما مطمئناً غذا یک دلیل بزرگ است.

مدفوع شل گاه به گاه که در روز یکبار برای حیوان خانگی اتفاق می افتد. و او به طور عادی غذا می خورد، عموما دلیلی برای نگرانی نیست. با این حال، حیوان خانگی که دارای دردهای مزمن اسهال است و برطرف نمی شود. و یا علائم بالینی دیگری مانند: بی حسی و کاهش اشتها دارد، باید مورد بررسی قرار گیرد و تغییر رژیم غذایی در انتخاب غذای سگ ممکن است بخشی از مدیریت این موارد باشد. خارش پوستی مزمن که به نظر نمی رسد، با فصول تغییر کند. ممکن است مربوط به آلرژی غذایی باشد.  رژیمهای غذایی آماده تجاری وجود دارد، یا فرمول رژیم غذایی توصیه شده به کمک یک متخصص تغذیه دامپزشکی ممکن است کمک کننده باشد.

قسمت دوم: انتخاب غذای سگ مغذی

1.با تبلیغات فریب نخورید.

غذای سگ

به یاد داشته باشید که بازاریابی در تلویزیون، مجله ها و فروشگاه ها در معرض دید انسان ها است. حتی طراحی کیف یا برچسب قوطی نیز برای انتخاب و خرید انسان طراحی شده است. با تصاویر زیبا و تبلیغات دلربا فریب نخورید. به خاطر حیوان خانگی خود تحقیقاتی انجام دهید. برچسب هایی که شامل اصطلاحات بازاریابی مانند “حق بیمه”، “طبیعی” یا “لذیذ” برای فروش غذای سگ ها می شوند، اما تعریف واقعی از طرف FDA یا تولید کنندگان مواد غذایی خانگی ندارند، قطعا برای خرید جایز نیستند.

2.بین غذای کنسرو و خشک سگ تصمیم بگیرید که کدام را انتخاب کنید.

دادن کنسرو به جای غذای خشک سگ یا برعکس، یک موضوع انتخاب و بودجه است. اکثر سگها در هر یک از آنها خوب عمل می کنند، اما به هر حال ممکن است سگی پیدا کنید که به فرم رژیم غذایی حساس باشد. آنها ممکن است علائمی مانند استفراغ یا اسهال داشته باشند که نشان می دهد سیستم آنها نمی تواند غذا را به درستی پردازش کند. مواد غذایی کنسرو شده معمولاً گران تر از گزینه های غذایی خشک بوده اما در حدود 75٪ آب هستند.

3.اطمینان حاصل کنید که این برچسب دارای بیانیه AAFCO (انجمن مسئولان کنترل خوراک آمریکا) است.

عضویت AAFCO داوطلبانه است، اما دستورالعمل هایی را برای تهیه و ساخت غذاهای حیوانات اهلی ارائه می دهد. داشتن این برچسب یک مبنای اطمینان را به مصرف کننده ارائه می دهد که مواد غذایی مورد نیاز برای نوع حیوان ذکر شده منبع خوبی است.

4.برچسب لیست مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید.

غذای سگ

سگها همه گیاهخوار و گوشتخوار هستند و می توانند گوشت، دانه و سبزیجات بخورند. با این حال، شما می خواهید اولین عنصر ذکر شده به عنوان گوشت، مانند “مرغ” یا “گوشت گاو” را به جای “گوشت بر اساس محصول” یا “وعده غذایی گوشت” مشاهده کنید. دیدن کلمه “مرغ” در برچسب ماده غذایی به این معنی است که گوشت در درجه اول از بافت ماهیچه ای است، اما می تواند شامل دیافراگم حیوان یا قلب (یا سایر قسمت ها) باشد. شما همچنین به دنبال اطمینان از این هستید که ماده اول دانه یا سبزیجات نباشد، مگر اینکه به دلایلی رژیم را به گیاهخواری بدهید.

5.مواد موجود را بین مارک های مختلف غذای سگ مقایسه کنید.

لیست مواد تشکیل دهنده موجود در برچسب به ترتیب با وزن مشخص می شود زیرا در فرمول مواد غذایی یافت می شود. مواد لازم با آب موجود، مانند گوشت، معمولاً در این لیست بیشتر خواهند بود.

برای مقایسه رژیم های غذایی خشک سگ (آب 10-12٪) و کنسرو شده (75٪ آب)، برای رسیدن به درصد واقعی پروتئین موجود در غذای سگ، باید میزان رطوبت موجود در رژیم را در نظر بگیرید. برای محاسبه مقدار “ماده خشک” مقدار پروتئین مورد نیاز غذای سگ، باید مقدار آب موجود در مواد غذایی را با محاسبه حذف کنید.

به عنوان مثال، اگر در غذا 12٪ پروتئین وجود دارد و قوطی 75٪ آب دارد، 12٪ را بر 25٪ تقسیم کنید تا 48٪ پروتئین به دست آید. این بسیار زیاد است (شما در مخرج از 25٪ استفاده می کنید تا هنگامی که 75٪ آب را در رژیم غذایی حذف کردید ماده خشک باقی مانده را منعکس کنید.).  این به شما در مقایسه غذاهای سگ کمک می کند، حتی اگر در فرمولاسیون های مختلفی وجود داشته باشد.

6.برچسب  را بررسی کنید که مقدار پروتئین، چربی و فیبر را به شما بگوید.

غذای سگ

مبلغ پیشنهادی برای تغذیه حیوان خانگی  بر اساس وزن سالم حیوان خانگی شما، می تواند در کنار بیشتر باکس های غذای حیوانات خانگی نیز پیدا شود. البته غیرممکن است که تولید کننده بتواند مقدار تغذیه شده برای هر حیوان خانگی را بطور جداگانه اختصاص دهد، بنابراین از این اطلاعات به عنوان یک دستورالعمل اساسی استفاده کرده و وضعیت بدن حیوان خانگی خود را کنترل کنید. شما به احتمال زیاد کالری کالایی را روی کیسه پیدا نخواهید کرد و می توانید در صورت نیاز به تماس با شرکت یا بررسی آنلاین آن اطلاعات بپردازید. اگر سؤالی درباره وزن و وضعیت حیوان خانگی خود دارید با دامپزشک خود مشورت کنید.

7.تازه ترین بسته غذای سگ را پیدا کنید.

پس از انتخاب غذا سگ، باید اطمینان حاصل کنید که مواد غذایی تازه است. تاریخ انقضا روی ظرف را بررسی کنید. غذای خشک سگ بویژه با چربی موجود در قسمت خارج از بدن دلپذیری را افزایش می دهد. سرانجام با گذشت زمان و قرار گرفتن در معرض هوا و نور، چربی از بین می رود. گرما احتمال خشکی را افزایش می دهد. همچنین بررسی کنید که کیسه دست نخورده است و هیچ سوراخی در باکس وجود ندارد قبل از اینکه آن را به خانه ببرید.

فروشگاه و لوازم حیوانات خانگی به دلیل گردش مالی موجودی، قدیمی ترین غذا را در بالای پشته یا جلوی خط قرار می دهند. آنها می خواهند ابتدا غذای قدیمی را بفروشند که معقول است. فقط بررسی کنید که آیا محصول موجود در قسمت پشت یا پایین ردیف یا پشته از تاریخ متفاوتی در آن استفاده شده و در صورت لزوم از پایین یا پشت آن استفاده کنید.

اگرچه به نظر می رسد که در خرید یک باکس غذایی 40 پوندی برای سگ 10 پوندی خود صرفه جویی می کنید، اما بهتر است به خاطر تازه ماندن غذا، از یک کیسه کوچکتر از آن استفاده کنید، مگر اینکه آن را در بسته بندی در فریزر نگهداری و ذخیره کنید تا از آلودگی رطوبت جلوگیری شود و هنگام گذاشتن در فریزر فراموش نکنید که کیسه را با نام مواد غذایی، تاریخ خرید و انقضا برچسب گذاری کنید. کافی است یک روز قبل از تغذیه آن بخش مورد نظر را از آن خارج کنید تا مواد غذایی کاملاً ذوب شوند.

8.غذای سگ را به درستی نگهداری کنید.

غذای سگ

شما باید غذای خشک سگ را که هنوز هم در کیسه اصلی نگه می دارید در یک ظرف محکم (پلاستیکی یا فلزی) در مکان خنک و تاریک، مانند کمد یا حتی فریزر نگهداری کنید. مواد غذایی کنسرو شده باقی مانده را در یخچال نگهداری کنید. مواد غذایی کنسرو نشده را باید در جای خشک و خنک نگهداری کنید. بهتر است در مدت 6 هفته از باز شدن، تا زمانی که به طور صحیح نگهداری شود، از غذای خشک سگ باز شده استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه